۱۱:۵۰ - سه شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵

با احزاب در هفته ای که گذشت/ 68

اصلاح طلبان به دنبال فراکسیون خاص!/ سروری: همه منتظر اقدام رئیس جمهور در رابطه با مداخله فریدون هستند

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: «اگر فراکسیون خاص اصلاح‌طلبی در مجلس داشته باشیم، مسائل شفاف‌تر می‌شود.»

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ در بسته جدید با احزاب در هفته ای که گذشت به پیشنهاد عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت به اصلاح طلبان مجلس، مطالبه احزاب از دولت در برخورد با حقوق های نجومی، احتمال حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری آینده و توصیه سایت متعلق به یکی از نمایندگان سابق مجلس به اصولگرایان برای موفقیت در کارزارهای سیاسی پیش رو خواهیم پرداخت.پ

پیشنهاد تاجرنیا به اصلاح‌طلبان مجلس: فراکسیون خاص اصلاح‌طلبی تشکیل دهید

علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، با تاکید بر اینکه ساختار انتخاباتی ما در کشور و ساختار قدرت هیچ‌گاه به تقویت احزاب توجهی نداشته است، عنوان داشت: بنابر این مسئله نیروهای سیاسی که در جامعه وجود دارند، الزما چهره‌های حزبی و تشکیلاتی نیستند و به‌‌ همان نسبت هرچه از چهره‌های مطرح و شاخص سیاسی کشور فاصله می‌گیریم، طبیعتا هم کارآمدی نیروهای سیاسی و هم میزان تعهد تشکیلاتی‌ آنها کمرنگ می‌شود.

او یادآور شد: آنچه در انتخابات شاهد بودیم این بود که بسیاری از نیروهای کیفی و ظرفیت‌های بالای اصلاح‌طلبی توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند و کسانی که در لیست قرار گرفتند و انتخاب شدند، شاید در یک انتخابات آزاد و انتخاباتی که اصلاح‌طلبان می‌توانستند حداکثر ظرفیت‌شان را به میدان بیاورند در رده‌های بعدی حضور قرار می‌گرفتند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: «اگر فراکسیون خاص اصلاح‌طلبی در مجلس داشته باشیم، مسائل شفاف‌تر می‌شود.»

سایت الف: اصولگرایان باید میدان را به جوانان بدهند

سایت الف متعلق به احمدتوکلی نوشت: نسل جوان ایرانی سال های زیادی است در لایه های پائین تر تصمیم گیری احزاب اصولگرا قرار دارد و عملا تحرکی در فعل و انفعالات این جریان ندارد، همین سرخوردگی جوان ترهای اصولگرا جذابیت این گروه سیاسی را در بین پایگاه های اجتماعی کشور کمتر کرده است، نمود آن را سال ها پیش در دوم خرداد و حالا در ریاست جمهوری و انتخابات مجلس اخیر نیز دیده ایم.

«الف» پیشنهاد می کند: باید برنامه ریزان و صاحبان تجربه در جریان اصولگرایی میدانی را در اختیار این نسل قرار دهند تا مانند رقیب خویش بتواند خودش رابه مردم معرفی کند.

از همین رو اگر گروه ها و احزاب اصولگرایی کشور سال آینده را سال حضور و ظهور نسل های دوم و سوم اصولگرایی در سپهر سیاسی کشور کنند می توانند به منجی اصولگرایی امیدوار باشند، منجی که نه یک شخص، بلکه یک نسل است. نسلی که سال ها است منتظر فرصتی می گردد تا خود و توانائی های خودش رابه همگان اثبات کند.

پرویز سروری: همه منتظر اقدام رئیس جمهور در رابطه با مداخله فریدون هستند

پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس سازمان بازرسی پیرامون نقش نزدیکان رئیس جمهور در نصب مدیران دولتی متخلف، اظهار داشت: دولت و رئیس جمهور از دوران تبلیغات انتخاباتی خود تاکنون، مدعی پاسخگویی و نداشتن خط قرمز بودند و اکنون همه منتظرند ببینند آقای رئیس‌جمهور در رابطه با مداخله غیرمسئولانه آقای فریدون، چه اقدام عملی انجام می‌دهد.

سروری با بیان اینکه مداخله نابجا و غیرمسئولانه‌ اطرافیان رئیس جمهور و به ویژه آقای فریدون، باعث فرافکنی مسئولین فرادست در پاسخگویی می‌شود، گفت: شاهد آن هستیم که مسئول و وزیر مافوق رئیس بانک رفاه، از مسئولیت نصب این مدیر متخلف شانه خالی می‌کنند.

سروری با تاکید بر سیره امیرالمومنین (ع) در برخورد با چنین مسائلی گفت: همه باید از امیرالمومنین (ع) استمداد کنیم که در مواجهه با درخواست نابجای برادر خود، او را مورد عتاب قرار داد و برخورد تندی با وی کرد. باید دید که آیا مسئولان ما می‌خواهند در عرصه عمل به امیرالمومنین اقتدا کنند یا خیر؟

عضو جامعه روحانیت مبارز: احمدی نژاد احتمالا در انتخابات آینده حضور خواهد داشت

حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز، گفت: احتمالاً احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۹۶ حضور خواهد داشت. حرکات ایشان و اطرافیان‌شان نشان‌دهنده حضور ایشان در انتخابات ۹۶ است. اخیراً شنیده‌ام که وزرای ایشان با یکدیگر آشتی کرده‌اند که خود دلیلی بر ورود ایشان به انتخابات است؛ اما از موانع و متغیرها هیچ نمی‌دانم از طرفی آینده قابل پیش‌بینی نیست. سرنوشت انتخابات دو الی سه شب آخر تعیین می‌شود؛ چون تصمیم نهایی در اختیار مستقل‌هاست؛ و آنها به هر طرفی تمایل یابند طرف دیگر از پای درمی‌آید؛ بنابراین نمی‌توان از امروز انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ را پیش‌بینی کرد باید دید تا آن زمان چه اتفاقات و متغیرهایی رخ خواهد داد.

ابراهیمی درباره حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد گفت: مشخص نیست. اصلاً صحبتی در مورد آقای احمدی‌نژاد نشده است. در مورد هیچ کس بحثی صورت نگرفته است. من هم در ائتلاف اصولگرایان و هم در جامعه روحانیت حاضر هستم و می‌دانم که صحبتی در مورد انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ نشده است. نمی‌دانم چه بحثی خواهد شد از هر دری سخنی گفته می‌شود؛ ولی پایه و اساس ندارد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات: اصلاح طلبان به دنبال عبور از روحانی هستند

حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با تاکید بر اینکه ما اصلاح طلبان نگرانیم آرای سه سال قبل رئیس جمهور در سال ۹۶ تکرار نشود، تصریح کرد: دولت با این حقوق‌های نجومی و فسادها به اصلاح طلبان ضربه زده است و شاید در ظاهر نگویند ولی اکثر اصلاح طلبان در باطن به دنبال عبور از روحانی و چهره‌ای جدید برای جایگزینی او هستند.

فومنی ضمن تاکید بر لزوم برکناری تعدادی از اعضای دولت برای مبارزه با فساد و شفاف سازی، تصریح کرد: رئیس جمهور باید چند نفر از وزرای دولت اعم از وزیر رفاه، معاون اول، برخی مشاورین، وزیر صنعت و تعدادی از معاونت‌ها را که فقط برای رانت‌خواری ایجاد شده‌اند، برکنار کند.

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی: اگر حیثیت و پایگاه دولت برایش مهم است، با حقوق های نجومی با قاطعیت برخورد کند

لطف‌الله فروزنده قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره دریافت حقوق‌های نجومی توسط برخی مدیران گفت: دولت باید اطلاعات را جمع‌آوری کند و قانون خدمات کشوری را مبنا قرار دهد. قانون مدیریت خدمات کشوری به صراحت گفته است که فاصله بین کف و سقف دریافتی‌ها ۱ به ۷ است و در این زمینه شرکت‌های شامل اصل ۴۴، شرکت‌های دولتی و بانک‌ها را مشمول خود کرده است.

فروزنده ادامه داد: حقوق‌ مدیرعامل‌ها نیز در قانون خدمات کشوری به‌طور صریح مشخص شده و باید گفت آنچه که اتفاق افتاده عدم تمکین به این قانون است.

فروزنده تأکید کرد: امیدوارم اگر حیثیت و پایگاه دولت برایش مهم است، با قاطعیت و صراحت وارد این مسئله مهم شود.

منبع:صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.