۱۸:۲۴ - دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵

کارشکنی های اخیر غرب، اصرار بر حفظ ساختار تحریم ها علیه ایران است

حجازی گفت: حرف اصلی غربی ها این است که ایران باید روح برجام را اجرا کند، که بر همه مشخص است روح برجام ذلیل کردن ایران و عقب نشینی از همه اصول است

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ پیرامون  سلسله بدعهدی های معنا دار آمریکا در قضیه برجام و چون تصویب ممنوعیت فروش هواپیما توسط کنگره آمریکا و بازکردن بهان هایی چون FATF و مطرح کردن موضوعات موشکی از سوی مرکل و بان کی مون، اظهار کرد: به دنبال مذاکرات هسته ای که ما انجام دادیم، امریکاییان نقطه حساس و نهایتا ضعف ما را در تحریم ها دیدند.

وی تاکید کرد: همچنین غربی ها براساس سخنان برخی از دولتمردان ما تصمیم بر این گرفتند که ساختار تحریم ها باقی بماند، این در حالی است که  مجوز رهبری برای مذاکره با غربی ها برداشته شدن همه تحریم ها بود که طبق گفته خود مسئولان مذاکره کننده، نتوانستند خطوط قرمز را حفظ کنند.

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی عنوان کرد: برجام های هفت گانه مطرح شده برای موضوعات دیگر که دولت هم تلویحا به آن اشاره کرد، مبنی بر دادن مجوز ادامه مذاکرات، نشان از حفظ ساختار تحریم ها در برجام ۱ است.

وی ادامه داد: مواضع برنامه ریزی شده در خصوص بحث های موشکی از سوی دولتمردان غربی که رئیس انرژی اتمی کشور هم آن را توطئه خواندند و یا تصویب های اخیر کنگره امریکا برای ممنوعیت فروش هواپیما که نقض برجام است و یا FATF در راستای حفظ ساختار تحریم ها و اصرار بر محدود ساختن ابعاد قدرت ایران در هر زمینه ای است.

حجازی ابراز کرد: ظاهر امر این است که آمریکا در بخش های مختلف خودش استقلال سیاسی ندارد و هر ایالتی می تواند علیه ایران یک تحریمی  را وضع کند،  و تصمیمات هر گروه سیاسی آنها با مواضع دولتمردان مذاکره انها متفاوت است، ولی در باطن همه گروه ها، جناح ها و سناتورهای جمهوری  خواه و دموکرات در دشمنی با ایران مشترک بوده و وحدت داشته اند.

وی با بیان اینکه  امریکاییان محکم  و قاطعانه  و البته هدفمند بر نقطه ضعف  دولت ما که تحریم ها است، تمرکز کرده  گفت:  هر روز به بهانه سازی و طرح کردن شیوه ای جدید سعی در اقناع افکار و فشار برای ادامه مذاکرات  و برجام های هفت گانه  و محدئود کردن و در نهایت ذلیل کردن ایران در همه ابعاد قدرت هستند.

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: امروز بر همگان ثابت شده است که آمریکاییان برجام را نقض کرده اند  و حتی حاضر به انجام تعهدات در روی کاغذ هم نیست، این در حالی است که ایران در اولین ماه امضای برجام، همه تعهدات  خود را انجام داد.

وی اذعان کرد: حرف اصلی غربی ها این است که ایران باید روح برجام را اجرا کند، که بر همه مشخص است روح برجام ذلیل کردن ایران و عقب نشینی از همه اصول است، غربی ها و جبهه استکبار هرگز از ما راضی نخواهند شد تا آنکه روح برجام که همان تغییر رفتار ایران استف محقق شود.

حجازی در پایان گفت: دولتمردان ما و مسئولان مذاکره کننده باید رفتار خود را براساس آمریکا تنظیم نکنند، بلکه بر طبق خط امام و اصول انقلاب منطبق کنند.

منبع:صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.