۱۱:۳۰ - شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد:

ورود کمیسیون امنیت ملی به پرونده FATF/ مسئولان پولی و مالی کشور برای ارائه توضیح در مورد قرار داد با “کارگروه ویژه اقدام مالی” به مجلس می‌آیند

کمال دهقانی در خصوص قرارداد اخیر بانک مرکزی با “سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی” و “کارگروه ویژه اقدام مالی” این سازمان -FATF-گفت: عالی‌ترین مقاماتی که در زمینه‌های مالی و پولی کشور فعالیت دارند باید در کمیسیون حاضر شوند و توضیحات مربوطه را در خصوص قرارداد FATF ارائه بدهند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ کمال دهقانی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص قرارداد اخیر بانک مرکزی با “سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی” و “کارگروه ویژه اقدام مالی” این سازمان  -FATF-گفت: مجلس هنوز اطلاعات کاملی در این خصوص ندارد و نمی‌توان براساس اطلاعات اولیه در مورد این موضوع اظهار نظر کرد.

وی درخصوص محرمانه بودن این توافق اظهار داشت: دقیقا همینطور است و در روزهای آینده اطلاعات ما در این زمینه بیشتر خواهد شد و با تایید اعضای کمیسیون که این موضوع به صورت کلی نیز در کمیسیون مطرح شده است، در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار خواهد گرفت.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “آیا رئیس بانک مرکزی برای توضیح در خصوص قرارداد با FATF در کمیسیون امنیت ملی حاضر خواهد شد؟” گفت: عالی‌ترین مقاماتی که در زمینه‌های مالی و پولی کشور فعالیت دارند باید در کمیسیون حاضر شوند و توضیحات مربوطه را ارائه بدهند.

دهقانی گفت: کمیسیون امنیت ملی در شرایطی با این توافق موافقت خواهد کرد که مطمئن شود امنیت جمهوری اسلامی ایران در کوتاه مدت و بلند مدت با این قرارداد به خطر نخواهد افتاد.

منبع:دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.