۱۵:۵۲ - پنجشنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۵

رئیس بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان خبرداد؛

تعطیلی ۱۷۹ کارخانه تبدیلی در استان اصفهان

رئیس بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان گفت:باید در کنار تاسیس کارخانه ها، معضلات تولید را رفع کنیم و مشکلات صادرات را مرتفع سازیم.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ سید حسین انوری عصر امروز در شورای اداری شهرضا با بیان این که اقتصاد مقاومتی تنها راه چاره مشکلات فعلی کشور ما است، گفت: مقام معظم رهبری از سال ۸۶ مباحث مربوط به اقتصاد و توجه به آن را از طریق شعار سال گوشزد کردند اما همزمان با تیرماه سال ۹۱ و تحریم های جدید علیه کشورمان این مباحث نمود پیدا کرد.

وی با بیان این که دشمن از هر طریقی به دنبال به زانو درآوردن کشور ما است، گفت: در تیر ماه سال ۹۱ دشمن به تصویب تحریم های جدید به خیال خود به دنبال به آشوب کشیدن ایران تا شهریورماه همان سال و افزایش اعتراضات مدنی علیه وضعیت بد اقتصادی بود اما ما از آن موقعیت عبور کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان با بیان این که مقام معظم رهبری از همان سال لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی را تاکید کردند، گفت: با نظارت ایشان و با همکاری نخبگان دانشگاهی اصول ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی تدوین شد و به کل دستگاه های کشور ارسال شد.

انوری با بیان این که اصل اصلی این اقتصاد توجه به داخل است، تصریح کرد: وضع تحریم ها در آن سال ها سیستم مبادلات بانکی ما با سایر کشورها، صادرات نفت و مباحث مربوط به آن و صادرات و وارادات ما را با مشکل روبرو ساخت.

وی با بیان این که علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری مسئولین به خوبی عمل نکردند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مکرر از عدم اجرای شعار سال گلایه کردند و گفتمان سازی این شیوه اقتصادی در بین مردم و مسئول به درستی انجام نشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان ادامه داد: مقام معظم رهبری در تاکیدات مکرر خود در زمینه اقتصاد مقاومتی به واگذاری اقتصاد به مردم، کاهش وابستگی به نفت، اصلاح الگوی مصرف و توجه به داخل اشاره کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان با بیان این که ما دارای پتانسیل بالای فکری و زیرساختی در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: این زیرساخت ها نیاز به یک برنامه ریزی جدی در این زمینه دارد.

انوری ادامه داد: هر سازمان و وزارتخانه ای باید اصول و برنامه های راهبردی زمینه خود در اقتصاد مقاومتی بر مبنای اصل ۲۴ گانه تدوین کند.

انوری با بیان این که در استان اصفهان ۱۷۹ کارخانه تبدیلی با تمام ظرفیت تعطیل است، خاطرنشان کرد: باید این مشکلات را رفع کنیم، اگر مشکلات نقدینگی است، اگر بحث اداری یا محیط زیست است، باید رفع شوند.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی تنها به معنای راه اندازی چند کارخانه نیست، گفت: باید در کنار تاسیس کارخانه ها، معضلات تولید را رفع کنیم و مشکلات صادرات را مرتفع سازیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان اولیت اصلی بسیج سازندگی استان در سال جاری را صنایع تبدلی و صنایع دستی دانست و گفت: کارخانجات و صنایع کوچک در بحران های اقتصادی بهتر می مانند و معضلات آن ها کم تر است.

قاتلان امیرالمومنین (ع) ادعای دین داری داشتند/ به حال فقرا در این ایام رسیدگی کنیم

حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در این شورا با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان، گفت: از جمله فضایل این ماه قرائت قرآن و توجه به معنی و تفسیر آن است.

وی با اشاره به نزدیکی به شب های قدر، اظهارکرد: گرچه احیا در خانه نیز ثواب دارد اما بهتر است که در مسجد به شب زنده داری بپردازیم.

امام جمعه شهرضا با بیان این که احیا در شب های قدر منجر به نزدیکی به خداوند می شود، تصریح کرد: اگر به فکر قیامت و دوری از جهنم هستیم ذکر گفتن در این شب ها را فراموش نکنیم.

یعقوبی ادامه داد: از جمله اعمال در این شب ها مناجات با خدا، شب زنده داری و رسیدگی به حال فقرا و ضعفا و کمک به آن ها است.

وی گفت: یکی از دیگر اعمال موکد در این ایام کسب علم است، بسیاری از علما در این ایام کتاب می نوشتند و این تاکید به دلیل اهمیت کسب علم در دین اسلام است. اسلام بر علم و علم افزونی بسیار تاکید دارد.

امام جمعه شهرضا با بیان این که باید معرفت خود را به ائمه در این ایام افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: در این ایام کسانی امیرالمومنین (ع) را به شهادت رساندند که ادعای دین داری داشتند و مدام درحال نماز و عبادت باشند.

یعقوبی افزود: دین داری ما همیشه در معرض خطر است و ما باید همیشه از دین خود مواظبت کنیم.

وی با بیان این که نیازمندان زیادی در جامعه ما حضور دارند، تصریح کرد: شرایط ویژه اقتصادی موجب شده است که ما از حال فقرا غافل شویم، این ایام فرصت مناسبی برای رسیدگی به وضع این قشر است؛ ما اگر به حال این افراد رسیدگی کنیم و به آن ها رحم کنیم، خداوند هم به ما رحم می کند.

سند توسعه شهرستان باید تدوین شود

سمیه محمودی در شورای اداری شهرضا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس، تصریح کرد: ایشان دو موضوع مهم اقتصاد مقاومتی و فرهنگ را جز اولویت های مجلس آینده دانستند.

وی با اشاره به لزوم اقدام در زمینه منویات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر معیشت مردم، سیاست داخلی و خارجی ایران در کنار اقتصادمقاومتی و فرهنگ به عنوان وظایف مجلس تاکید کردند.

وی ادامه داد: در همین راستا چند فراکسیون در مجلس تشکیل شده است که از جمله می توان به فراکسیون اقتصاد مقاومتی و اشتغال اشاره کرد.

نماینده مردم شهرضا با بیان این که باید به دنبال ایجاد زمینه اشتغال در سطح شهرستان و کلان باشیم، خاطرنشان کرد: ما تا زمانی که زمینه های اشتغال را در شهرستان فراهم نکنیم ضرر می کنیم، از جمله پیامدهای نامناسب محیط کسب و کار افزایش قیمت تمام شده و کاهش رقابت است.

محمودی ادامه داد: فرمانداری و مسئولین باید در زمینه های نظارتی همکاری کنند و از مزیت ها و زیرساخت های موجود در شهرستان استفاده کنند و فرایند کسب و کار را تسریع بخشند.

وی با اشاره به لزوم توجه به مبانی محیط زیست و حفظ آن در کنار توجه به اشتغال، تصریح کرد: با توجه به بحث آمایش سرزمینی و ایجاد حلقه های مدیریتی در شهرستان و پرهیز از جزیره نگری می توان به رشد مناسب در شهرستان رسید.

نماینده مردم شهرضا ادامه داد: سند توسعه شهرستان باید تدوین شود،بی برنامگی روزمرگی را به دنبال می آورد و اگر دچار روزمرگی شویم از رشد باز می مانیم.

محمودی با اشاره به بحران اشتغال موجود در کشور، گفت: خوشبختانه قوانین خوبی در مجلس دهم در زمینه اشتغال تصویب شده است که از جمله می توان به قانون اجرای سیاست کلی اصل ۴۴، قانون بهبود کسب و کار و قانون رفع موانع کسب کار اشاره کرد، ولی این قوانین برای حسن اجرا نیازمند نظارت دقیق هستند.

وی با اشاره به بحران آب موجود در شهرستان و کشور، اظهارکرد: نیاز است که در زمینه مصرف آب فرهنگ سازی کنیم تا با مدیریت مصرف و صرفه جویی از این بحران عبور کنیم.

نماینده مردم شهرضا با بیان این که شهرضا شهر علما و حکما بوده و هست، تصریح کرد: دانشگاه ها به عنوان یک بازوی قوی شهرستان هستند که در مباحث اجتماعی و فرهنگی از پتانسیل های آن ها می توان استفاده کرد.

محمودی ادامه داد: دیگر برنامه های موجود مورد نظر مقام معظم رهبری فرهنگ است؛ ادارات شهرستان باید به آن چه توسط شورای فرهنگ عمومی تضویب می شود توجه کنند و به آن جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به وظایف نظارتی نمایندگان مجلس، گفت: امیدواریم ادارات و نهادهای شهرستان ما را در این زمینه یاری کنند؛ یکی از اقداماتی که در آینده انجام می شود بازدید سرزده از ادارات شهرستان و نظارت بر حسن برخورد به شهروندان در ادارات است.

نماینده مردم شهرضا با بیان این که همه در ادارات باید از یک حق برخورد باشند، تصریح کرد: حسن رفتار با مراجعین در ادارات از وظایف ادارات است و روسای ادارات باید مردم دار و ملزم به حسن اجرای قوانین باشند.

نمی توان به بهانه کار برای مردم افزایش صددرصدی عوارض داشته باشیم/ضرورت انتقال آب چشمه ناز به شهرضا

محسن گلابی در این شورا گفت: اوضاع شهرستان در مقایسه با شهرستان های دیگر و بحران های موجود درحالت آرامش و امنیت نسبی است.

وی با اشاره به پروژه ۶ خطه کردن جاده اصفهان به شهرضا، اظهار کرد: این پروژه درحال پیگیری است و از جمله دیگر پروژه های در حال پیگیری می توان به پروژه جاده شهرضا به مبارکه و جاده روستای هونجان اشاره کرد.

وی ادامه داد: طرح توسعه بیمارستان امیرالمونین در حال پیشروی است و ساختمان بخش روانی بیمارستان صاحب الزمان تکمیل شده است و با تجهیز این بخش به وسایل مورد نیاز و تامین نیروی آن از استان، فعال می شود.

فرماندارشهرضا با اشاره به نهایی شدن ساخت شهرک صنایع دستی، تصریح کرد: در کنار این شهرک یک بخش نمایشگاهی با زیرساخت ۵۰ جریب در مراحل پایانی است.

گلابی ادامه داد: تکمیل غرفه های میدان میوه و تره بار شهرضا به پایان رسیده است و امیدواریم با آسفالت این میدان تا عید سعید فطر شاهد افتتاح آن باشیم.

وی با اشاره به جهانی شدن سفال شهرضا، خاطرنشان کرد: رشته های متعددی به ویژه در زمینه صنایع دستی در دانشگاه های فنی حرفه ای دختران و پسران، پیام نور شهرضا و دانشگاه آزاد شهرضا به رشته های قبلی این دانشگاه ها اضافه شده است.

فرماندارشهرضا با بیان این که در سال ۹۴، ۲۷۰۰ مورد اشتغال زایی داشته ایم، خاطرنشان شد: با وجود عملکردهای مناسب ادارات، روابط عمومی آن ها ضعیف است و مردم بسیاری از عملکردهای ما را نمی دانند و بنابراین دلسرد می شوند.

گلابی با بیان این که کار کردن در مواقع بحرانی هنر است، اظهارکرد: باید به سمت طرح های خلاقانه برویم و تنها به رفع تکلیف بسنده نکنیم تا به افزایش رفاه مردم برسیم.

وی با بیان این که ما در خصوص آب شرب مشکل داریم، گفت: ما باید در زمینه مصرف آب شهروندان را توجیه کنیم؛ اگر ما برای کولرهای آبی که بیشترین پرتی آب را دارند سایه بان تهیه کنیم، مصرف آب آن ها یک سوم می شود.

فرماندارشهرضا با اشاره به تعطیلی یک سری ازکارخانجات شهرک های صنعتی شهرضا، تصریح کرد: باید در زمینه های آموزشی فعال شویم و فرهنگ کار را رواج دهیم؛ فرهنگ کار باید در جامعه آموزش داده شود.

گلابی با بیان این که تاخیر در پروژه فاضلاب صبر مردم را تمام کرده است، اظهارکرد: ۳۰ سال است که این طرح تصویب شده است و تنها ۳۰ درصد پیش رفته است و این درحالی است که پساب این فاضلاب در شرایط بی آبی کنونی بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: نمی توان به بهانه ساخت مبلمان شهری و کار برای مردم افزایش صددرصدی عوارض داشته باشیم.

فرماندارشهرضا با اشاره به انتقال آب از شهرستان های مجاور به هزار کیلومتر دورتر، گفت: ما در شهرستان شهرضا بحران آب آشامیدنی داریم و باید آب آشامیدنی از چشمه ناز سمیرم هر چه سریع تر از طریق هم اندیشی بین شهرستان ها به شهرضا منتقل شود.

گلابی با اشاره به خرید ۱۵۰ درصدی جو و گندم در شهرضا، اظهارکرد: در برخی موارد سرمایه گذار به دلیل ترس، سرمایه گذاری نمی کند، ما باید این ترس را از بین ببریم.

منبع:صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.