۱۴:۱۴ - پنجشنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۵

بار سنگین جنگ نرم بر دوش رسانه ملی است

رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار صمیمانه مدیران و سردبیران معاونت خبر تاكید كرد: بار سنگین جنگ نرم در جهان امروز بر دوش رسانه ملی است و خبر در قله این جنگ قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ به نقل از به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ دكتر علی‌عسكری در این نشست گفت: اگر در گذشته دیگران می‌جنگیدند و حوزه خبر مسئولیت بیان افتخارات فرماندهان و افسران در دفاع را داشت، امروز همه چیز به میدان نبرد نرم خلاصه شده است و ما مباهات می‌كنیم كه نیروهای مقاوم، وفادار، فهیم و بادانشی مانند شما را در جبهه نبرد نرم داریم.
رئیس رسانه ملی با اشاره به رشد قارچ‌گونه شبكه‌های ماهواره‌ای معاند و فارسی‌زبان گفت: آنان برای شكستن مقاومت ملت ایران با تمام قدرت از تحقیقات و مطالعاتی كه در دانشگاه‌های جبهه استكبار در زمینه‌های ایران‌شناسی و شیعه‌شناسی شده است استفاده می‌كنند و شاید هیچ نقطه‌ای در جهان تا این حد هدف تهاجم رسانه‌ای قرار نگرفته باشد.
آقای علی‌عسكری با اشاره به شبكه‌های مجازی و پیام‌رسان كه با هزینه‌های كلان ایجاد می‌شوند و رایگان به مخاطب ایرانی خدمات می‌دهند افزود: آنها برای شناخت عقاید مردم و واكنش‌های آنان برنامه‌ریزی كرده‌اند. رئیس رسانه ملی افزود:روزی كه مقام معظم رهبری با درك عمیق از آینده بر ایجاد و حضور مؤثر شورای عالی مجازی تاكید كردند، می‌بایست اهمیت تاثیرگذاری این فضا بیشتر درك می‌شد.
وی با بیان این سخن رهبر انقلاب كه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد تصریح كرد: مسئولیت عظیمی بر دوش ماست و اگر جهان اسلام می‌خواهد مقابل استكبار پیروز باشد، باید در فضای رسانه‌ای و مجازی هم تحول ایجاد كند.
رئیس رسانه ملی با اشاره به دیدگاه برخی درباره افول رسانه‌هایی مانند رادیو و تلویزیون در فضای جدید گفت: اگر از فناوری‌های نوین به‌خوبی استفاده كنیم، می‌توانیم كارآیی رادیو و تلویزیون را بیش از گذشته افزایش دهیم و توجه به اقدامات محتوایی از ضرورت‌های این رویكرد است. رئیس رسانه ملی با اشاره به موفقیت‌های معاونت خبر به وی‍ژه در بخش های خبرگزاری صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران در حوزه فضای مجازی، راه‌اندازی نهضت تولید محتوا را در فضای مجازی بر عهده صدا و سیما دانست و تأكید كرد: باید در فضای ای‌پی‌تی‌وی و سرویس‌های آن همچنین سامانه‌های پیام‌رسان به جلو حركت كنیم. آقای علی‌عسكری با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و لزوم انعكاس واقع‌بینانه آنها در رسانه گفت: نباید بگذاریم فضایی كه غرب ایجاد كرده است دلگرمی و امید را از مردم سلب كند.
رئیس رسانه ملی با بیان اینكه رسانه باید مردم و نظام را به هم نزدیك‌تر كند، گفت: همكاری با سه قوه بخشی از وظیفه ماست، باید از سیاه‌نمایی پرهیز، و با كمبودها، هوشمندانه برخورد كنیم تا به پیشرفت كشور و نظام كمك شود.
در این دیدار، معاون خبر رسانه ملی هم با تشریح اقدامات این معاونت ،برجام و تحولات آن،حادثه منا و انتخابات سال 1394 را عرصه‌های مهم فعالیت معاونت خبر در یك سال اخیر دانست و گفت: در تمام این عرصه‌ها اطلاع رسانی حرفه ای، جامع و منصفانه سرلوحه تلاش های بوده است.
آقای جبلی با اشاره به تشكیل ستاد پیگیری اقتصاد مقاومتی از سال گذشته در معاونت خبر، تقویت اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف نظام در این حوزه را از اصلی ترین برنامه های در دست اقدام و آتی حوزه خبر برشمرد.  وی همچنین با تاكید بر ضرورت امیدآفرینی به عنوان برآیند پیام های رسانه ، به تشكیل كارگروه های علمی در این راستا در معاونت خبر اشاره كرد و گفت: در هر دو عرصه اقتصاد مقاومتی و امیدآفرینی ، كارهای پژوهشی و كارشناسی گسترده‌ای انجام شده است و در تلاشیم تولید برنامه های خبری و سیاسی در نهایت به تقویت اعتماد مخاطبان به نظام و ظرفیت ها و توانمندی های آن كمك كند.
معاون خبر رسانه ملی تصریح كرد: كاركنان ایثارگر و مخلص این معاونت آماده‌اند تا با اتكا به انگیزه والا و تجارب و اندوخته گرانقدر دانش رسانه ای، انتظارات نظام اسلامی را برآورده كنند.
منبع:باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.