۰۹:۱۳ - یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

اخلاص در عبادت

اگر اعمال پاک انسانی به خلوص آراسته شوند یعنی از سر اخلاص صورت پذیرد چه ارزش و بهایی خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ محمد پورمهدی در بینات نوشت/

« ایاک نعبد»

شیر را اگر با آب درهم آمیزیم حجم آن زیاد خواهد شد اما بی مزه می شود٬ و دیگر نه آن رنگ را دارد و نه آن طعم  و نه آن غلظت و سنگینی و نه آن ارزش را. عبادت هم همین طور است وقتی مزه می دهد و ارزش دارد که خالص باشد یا فقط به خاطر خدا باشد. اساسا خلوص و خالص بودن به هر کجا و در هر چیزی که پا نهد ارزش و بها می بخشد. ببین! شراب نجس اگر خالص باشد قیمت آن از شراب ناخالص و دردآمیز بیشتر است. حال وقتی که خالص بودن و قاطی نداشتن به شراب آلوده قیمت می بخشد اگر اعمال پاک انسانی به خلوص آراسته شوند یعنی از سر اخلاص صورت پذیرد چه ارزش و بهایی خواهد یافت.

«ایاک نعبد» یعنی اگر من در یک اداره٬ وقت نماز٬ اول همه به نماز خانه آمده و به نماز می ایستم نه از ترس حراست است و نه به خاطر این که مرا اهل نماز بدانند و در نتیجه نسبت به من خوشبین شده و امتیازات لازم را کسب نمایم٬ و نه به خاطر این است که از این رهگذر جلب اعتماد دیگران نمایم.

« ایاک نعبد» یعنی اگر به دیگران در سلام کردن پیش دستی می کنم نه به خاطر این است که در نگاه مردم آدمی افتاده و متواضع جلوه کنم٬ یا اگر با مردم گرم می گیرم نه به خاطر این است که بگویند فلانی خون گرم است یا  روابط عمومی او قوی است بلکه به خاطر این است که تو دوست داری این گونه باشم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.