۱۶:۳۰ - جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵

امام جمعه شهر گز:

قیام 15 خرداد سال 42 هیمنه استکبار جهانی را فرو ریخت

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر گز گفت: هیبت شرق و غرب درنگاه مردم در سال 42 با قیام پانزده خرداد شکست و هیمنه استکبار جهانی فرو ریخت و مردم نظریه ولایت فقیه را بردیگر نظریه ها ترجیح و آن را پذیرفتند و ولایت مدار شدند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه شهر گز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی، به دستاوردهای قیام پانزده خرداد اشاره و گفت: امام علاوه بر رشد سیاسی در حوزه علمیه و روحانیون به عرصه سیاست نیز وارد شدند، و مردم نیز به پیروی از روحانیت به رشد سیاسی دست یافتند.
وی ادامه داد: هیبت شرق و غرب درنگاه مردم در سال 42 با قیام پانزده خرداد شکست و هیمنه استکبار جهانی فرو ریخت و مردم نظریه ولایت فقیه را بردیگر نظریه ها ترجیح و آن را پذیرفتند و ولایت مدار شدند.

حجت الاسلام  سید حمیدرضا هاشمی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب، چند شاخصه امام (ره) را برشمرد و افزود: امام یک فیلسوف و صاحب نظر بود، امام مصداق آیه《 وجاهدو فی سبیل الله…》است، امام با اخلاص خود تا آخر عمر با کفر و شرک در جهاد بود، موفقیت در شکست رژیم 2500 ساله، ناشی از موفقیت امام در جهاد بانفس خویش بود، ایشان استقلال را خارج شدن از یوغ استعمار و نجات ملت و نه رسیدن به قدرت می دانستند.

وی همچنین به بیانان امروز رهبر انقلاب در مرقد مطهر امام (ره) در خصوص انقلابی گری اشاره و تشریح کرد: اگر کسی ملتزم به اسلام ناب و نه اسلام سکولار باشد، دارای بصیرت سیاسی و دینی باشد و بتواند تحلیل صحیح از شرایط داشته باشد و با تقوای الهی با دشمن مرزبندی کند یک انقلابی گر است.

خطیب نماز جمعه شهر گز خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه برخی بدون توجه به آیات سوره مبارکه حجر که عامل فتنه را دو چیز از جمله تلاش فاسقان و زودباوری مومنین عنوان شده، بدون تحلیل، به قضاوت می نشینند، درصورتی که لازم است وقتی خبر را می شنوید درباره محتوای خبر بررسی تحقیق نمایید.

وی از مردم و نمازگزاران خواست که فرصتهای ماه مبارک رمضان را به ارتباط عمیق با خدا، قرآن و امام زمان (عج) غنیمت شمارند و تلاش کنند که بیشترین بهره را از این ماه عزیز کسب کنند.

حجت الاسلام  هاشمی در ادامه شروط عربستان برای ایران را تنها بهانه ای برای حذف ایران مقتدر و موثر در مناسک حج شمرد که دست های پلید آمریکا و اسرائیل و وهابیت و داعش در پشت پرده حذف ایران از مراسم حج ابراهیمی مشاهده می شود.
وی سیاسی کردن حج توسط عربستان با ایجاد ایران هراسی در شبکه های جهانی را جرم بزرگی دانست که دولت عربستان و هم پیمانانش مرتکب شده اند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.