۱۶:۳۸ - جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

امام جمعه شهر گز:

ایستادگی مقابل مشکلات تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر گز تاکید کرد: برای دستیابی به رونق اقصادی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی چاره ای جز ایستادگی در برابر مشکلات تحریم ها و قدرتهای بزرگ نداریم.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه شهر گز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی و تبریک عید میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) گفت: در خصوص وجود نازنین امام زمان (عج) چهار دیدگاه وجود دارد.

وی ظهور قیامت گونه تنها به خواست و اراده خداوند، افزایش گناه و معصیت برای ظهور، جستجوی انگیزه ظهور در علل و عوامل غیبت و انجام وظایفی که در زمان غیبت بر عهده منتظران گذاشته شده است را چهار دیدگاه متفاوت نسبت به ظهور امام زمان در میان مردم عنوان و خاطرنشان کرد: دیدگاه های اول و دوم دو دیدگاه غلطی هستند که با دستورات و احکام الهی که حاکم شدن روح تعهد و سالم شدن جامعه می باشد مغایرت دارد.

حجت الاسلام سیدحمیدرضا هاشمی برخی از معصیت هایی که موجب طولانی تر شدن غیبت می شود را برشمرد و تاکید کرد: اگر نسبت به رعایت وظایفی که بر عهده داریم تلاش کرده و دعا کنیم قطعا ظهور محقق خواهد شد.

وی به سالروز آغاز محاصره اقتصادی آمریکا علیه کشورمان در سال ۵۹ اشاره کرد و افزود: پیشرفت با تکیه بر توان داخل و پیشرفت با نگاه به خارج دو دیدگاه متفاوتی است که در خصوص اقتصاد کشور وجود دارد.

خطیب نماز جمعه شهر گز با رد دیدگاه دوم، پیشرفت با تکیه بر توان داخل را دیدگاه صحیحی دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا به واسطه تحریم های ظالمانه و مذاکرات برجام، چهره واقعی خود را به همه کشورهای دنیا نشان داد.

وی با اشتباه دانستن امید به رونق اقتصادی از جانب قدرتهای غربی گفت: قدرتهای غربی به بهانه رونق اقتصادی به کشورها سطله پیدا می کنند و از طرفی نیز تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده اند.

حجت الاسلام هاشمی ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مذاکرات هسته ای و برجام را علت نمایش چهره واقعی آمریکا در برابر توطئه ها عنوان کرد و افزود: برای دستیابی به رونق اقصادی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی چاره ای جز ایستادگی در برابر مشکلات تحریم ها و قدرتهای بزرگ نداریم.

امام جمعه شهر گز فتح خرمشهر را به واسطه وارد شدن جنگ به مرحله جدید و تغییر موضع دشمنان دارای اهمیت خواند و افزود: پس از فتح خرمشهر رزمندگان با حملات کوبنده مرحله به مرحله پیروزهای چشمگیری را کسب می کردند و از طرفی موضع تهاجمی دشمن به موضع دفاعی تغییر پیدا کرد و دشمن با حمایت های آمریکا و دیگر عوامل استکباری بر جلوگیری از سقوط کشورش متمرکز شد.

وی به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر با حافظان و قاریان قرآن کریم و طلاب و روحانیون اشاره کرد و افزود: قاریان و حافظان قرآن کریم باید آگاه باشند که احترامی که بواسطه قرآن برخوردار می شوند وظیفه سنگینی را بر دوش آنها می گذارد و آن انتقال پیام قرآن، مروجان و عاملان به قرآن باشند و در شناخت حق و باطل کمک کرده و در مقابل دشمنان دین و خدا روشنگیری کرده و تلاش کنند دشمن اعظم جهان را به دنیا و نسل های جوان معرفی نمایند.

حجت الاسلام هاشمی در پایان از تلاش های وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) در شناسایی و دستگیری مجرمان تشکر و قدردانی کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.