۱۷:۳۰ - پنجشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

فرماندار شاهین شهر و میمه:

شوراهای اسلامی شهر و روستا نمونه بارز مردم سالاری دینی است

بصیری فرماندار شاهین شهر و میمه گفت: فرمان صدور تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، سرفصل جدیدی از مشارکت عموم مردم در اداره امور جامعه و نمود عینی مردم سالاری دینی می باشد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ فرماندار شاهین شهر و میمه در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به روز شوراها گفت: فرمان صدور تشکیل شوراهاي اسلامي شهر و روستا، سرفصل جديدي از مشاركت عمومي در اداره امور جامعه توسط مردم است که نمود عینی مردم سالاري ديني را به منصه ظهور گذاشت.

وی به وظايف سنگينی که بر عهده شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار دارد اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار مي رود اعضاهاي شوراي اسلامي شهر و روستا بتوانند با وحدت و تعامل بيش از پيش در جهت پيشبرد امور و رفع مسائل و مشكلات مردم تلاش کرده و به وعده های انتخاباتی خود که بواسطه آن رأی و اعتماد مردم را جلب کردند عمل کنند.

علیرضا بصیری تصميم گیری بر اساس خرد جمعي و مشورت را به مراتب بهتر از تصميم گيري عجولانه و بدون مشورت دانست و تاکید کرد: اعضاي شوراهاي اسلامي بايد با همفكري و مشورت و خودداري از نفي يكديگر براي تسهيل و اجراي امور محوله تلاش نمايند.

وی توجه بيش از پيش شوراهاي اسلامي به مسائل فرهنگي، حقوق شهروندي، مسائل اجتماعي، تببين و ترويج ارزشهاي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و همچنین توجه به پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي و پديده شوم مواد مخدر را خواستار شد تا علاوه بر مسائل عمراني و آباداني شهری، این مسائل را نیز بصورت جدی در دستور کار خود داشته باشند.

فرماندار شهرستان با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولیدات داخلی را مهم ارزیابی و بر ضرورت پیگیری و توجه به همه ابعاد آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه همه تلاش و توان دولت برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت های موجود کشور می باشد خاطرنشان کرد: تلاش در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی وظیفه همه نهادها و دستگاه های خصوصی و دولتی، دانشگاهها، نخبگان و … است.

ستاد اقتصاد مقاومتی با 9 کمیته در شاهین شهر و میمه تشکیل شد

بصیری تغییر فرهنگ و الگوی مصرف را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌هاي فرهنگي با فرهنگ سازی و واحدهای تولیدی و صنعتی نیز با افزایش کیفیت تولیدات خود می توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی سهیم باشند.

وی در ادامه از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی با 9 کمیته در شهرستان خبر داد و تاکید کرد: همه مديران و مسولان شهرستان موظف به اعلام طرح و برنامه های خود مبنی بر اقدام زمان بندی شده برای تحقق اجرای اقتصاد مقاومتی به این ستاد هستند.

اولين جلسه شوراي اداري شهرستان در سال ۹۵ با حضور نماينده مردم شهرستان در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار، ائمه جمعه، بخشداران، اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران، مديران و مسئولان شهرستان در محل فرمانداري برگزار گرديد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.