۱۵:۲۸ - یکشنبه ۰۸ فروردین ۱۳۹۵

فرماندار شاهین شهر و میمه:

عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر انقلاب تنها راه برون رفت از شرایط اقتصادی کنونی است

بصیری فرماندار شاهین شهر و میمه در اولین جلسه شورای اداری شهرستان، تنها راه برون رفت از شرایط موجود اقتصادی را عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در سال 93 دانست.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ فرماندار شاهین شهر شهر و میمه در اولین جلسه شورای اداری شهرستان در جوار شهدای گمنام شاهین شهر ضمن تبریک تقارن سال جدید و میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام زن، تلخترین حادثه سال 94 را حادثه منا و به شهادت رسیدن جمع زیادی از هموطنان در حال احرام عنوان کرد و گفت: به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای یکی از موفقیت های دولت در عرصه سیاست خارجی در سال 94 بود که باعث شد قدرت دیپلماسی جمهوری اسلامی به رخ دنیا کشیده شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص بد عهدی آمریکا خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم که در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

علیرضا بصیری برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور حداکثری در سال گذشته را یکی از موفقیت های مهم دولت در عرصه سیاست داخلی دانست و افزود: در این انتخابات ملت ایران با حضور حداکثری خود بار دیگر نظام مقدس جمهوری اسلامی را تایید کردند.

وی در ادامه با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت در سال 94 و مشکلاتی که برای دولت پیش آمد افزود: سال گذشته علی رغم تلاش ریاست جمهوری و دولتمردان در کاهش نرخ تورم با ایجاد رونق اقتصادی اما رکود سختی را بر کشور حاکم کرده بود.

فرماندار شهرستان عملیاتی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب در سال 93 ابلاغ نمودند را تنها راهکار برون رفت از شرایط موجود اقتصادی عنوان کرد و افزود: عملیاتی کردن سیاستهای اقصاد مقاومتی تنها برعهده دولت نیست و نیازمند همدلی و انسجام دولت و سرمایه گذاران و قوای مختلف نظام جمهوری اسلامی می باشد.

وی فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف را با افزایش کیفیت و حمایت از کالاهای تولید داخلی در عرضه و مصرف و همچنین مبارزه جدی با قاچاق کالا را مهمترین اقدامات در تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد و با اشاره به فعاليتهاي كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز، از اتاق اصناف شهرستان خواست تا با برنامه ريزي جهت آموزش و توجيه كسبه مبني بر حمايت و عرضه كالاهاي داخلي اقدام نماید.

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر گز در ابتدای این مراسم با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) به جلوه‌های نورانی بانوی بزرگ اسلام حضرت صدیقه طاهره که باعث برجسته تر شدن شخصیت ایشان شده است اشاره کرد و گفت: عصمت و پاکی حاصل آگاهی و آزادی است چراکه اگر انسان نسبت به همه راه و چاه ها آگاهی داشته باشد موجب عصمت او می شود و اگر نسبت به همه هواها و کشش ها آزادی پیدا کند پاکی بدست می آورد .

وی زهد و تقوا را یکی از جلوه های حضرت عنوان کرد و افزود: حضرت زهرا به زندگی ساده با مهریه و جهیزیه کم قانع بودند و زندگی زاهدانه ای داشتند و این پیام را می رساند که نباید ما به زندگی دنیوی دلبستگی و علاقه داشته باشیم بلکه با تاسی از زندگی ساده ائمه معصومین علیه السلام خود را از اشرافیگری دور نگه داریم.

شهردار شاهین شهر نیز در این مراسم ضمن تبریک سال جدید و قدردانی از تلاش ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان در خدمت رسانی به مهمانان نوروزی در ایام تعطیلات، گزارشی از عملکرد شهرداری در سال گذشته ارائه داد و افزود: سال 94 در پی ابلاغ طرح جامع شهری که موجب محدودیت در افزایش ارتفاع را بدنبال داشت باعث مشکلات و تنگناهای مالی فراوانی برای شهرداری شاهین شهر شد.

وی افزود: علی رغم مشکلات مالی با تلاش همکاران در مجموعه شهرداری شاهین شهر سال گذشته 70 پروژه فرهنگی، عمرانی و خدماتی را حضور مسئولان استانی و شهرستانی طی چهارمرحله به بهره برداری و کلنگ زنی شد.

حسین امیری با بیان اینکه سال گذشته شهرداری شاهین شهر یکصد میلیارد تومان در بخش عمرانی هزینه کرده است خاطرنشان کرد: شهرداری شاهین شهر بودجه سال 95 در حوره های مختلف را 160 میلیارد تومان پیش بینی کرده است.

وی سرانه هر شهروند در سال 95 را یک میلیون تومان بیان کرد و افزود: الویت اول شهرداری در سال جدید اتمام پروژه های نیمه تمام و سپس عملیاتی کردن پروژه های جدید و تلاش برای به بهره برداری رساندن پروژه ها می باشد.

شهردار شاهین شهر در ادامه افزود: ستاد استقبال از نوروز از 15 اسفند ماه 94 با تشکیل کمیته های مختلف و برگزاری جلسات متعدد تلاش خود را آغاز کردند تا با زیبا سازی و آماده نمودن شهر مهمانان نوروزی در این شهر اقامت خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه به جز واژگونی اتوبوس در حد فاصل پل گز که منجر به فوت یک کودک شد حادثه دیگری در این شهر رخ نداده است اعلام کرد: طی 9 روز از تعطیلات 10 هزار نفر از میهمانان نوروزی در این شهر اسمان داده شده اند در حالی که سال گذشته در تمام مدت 17 روز تعطیلات تنها 9 هزار نفر در شاهین شهر اسکان داده شدند.

امیری در ادامه ابراز امیدواری کرد در سال جدید با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب در جهت تحقق شعار سال با همکاری همه مسئولان تلاش وافری داشته باشد.

اولین جلسه شورای اداری شهرستان در سال 95 صبح امروز با حضور فرماندار، امام جمعه شهر گز برخوار، شهرداران، بخشداران، مديران و اعضاي شوراهاي اسلامي و مسئولين اجرايي شهرستان صبح امروز در جوار قبور مطهر شهداء گمنام شاهين شهر برگزار گرديد مدیحه سرایی در رثای بانوی لزرگ اسلام توسط جاموسی مداح اهل بیت از دیگر بخش های این مراسم بود.

بر اساس یک سنت حسنه در شهرستان شاهین شهر و میمه هر ساله شروع سال کاری در شهرستان با حضور کلیه مدیران و مسئولان شهرستان و روسای ادارات، نهادها و ارگان های مختلف در جوار قبور مطهر شهدای گمنام با ادای احترام به مقام شامخ آنان و تجدید میثاق با ارمان های امام و شهدا انجام می شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.