۱۱:۱۷ - شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

به مناسبت دهه مهدویت برگزار شد؛

همایش رابطین بنیاد مهدویت در ادارت و ارگان های شاهین شهر

به مناسبت فرارسیدن دهه مهدویت ویژه برنامه های بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) شاهین شهر در همایش رابطین مهدویت در ادارات و ارگان های شهرستان تشریح شد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ مسئول بنیاد مهدویت شاهین شهر و میمه در همایش رابطین مهدویت ادارات و ارگان های شهرستان، دهه مهدویت را فرصت مناسبی برای بیان موضوع مهدویت در ابعاد مختلف دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های جامعه امروزی آموزش فرهنگ و معارف مهدویت به مردم است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج آموزه های دینی در جامعه به ویژه جوانان خاطرنشان کرد: انحراف های شکل گرفته طی قرن های گذشته از تصوف تا بهائیت ریشه در جهل مردم جامعه نسبت به مهدویت دارد، که آموزش عمومی معارف مهدویت بیمه کننده جامعه در برابر انحرافات فکری می باشد.

حجت الاسلام محسن ربیعی بر ترویج آموزه‌های اسلامی در بین نسل جوان جامعه تاکید کرد و افزود: آشنا کردن جوانان با مبانی دینی و ارزشی اسلام از مهم‌ترین نیازهایی است که می‌تواند آنان را در برابر هجمه‌های نرم دشمنان ایمن سازد.

وی انحراف از فرهنگ مهدویت را عامل بسیاری از مشکلات موجود عنوان کرد و افزود: یکی از اموری که می‌تواند نسل جدید را به راه صحیح هدایت کند، تعمیق پیوند نسل جوان با امامت و مهدویت است.

مدیر اجرایی بنیاد فرهنگی مهدی موعود شاهین شهر با بیان این‌که امروزه نشر فرهنگ مهدویت بیمه‌کننده نسل جوان و احیا کننده دل‌های مردم و سد محکمی در برابر تهاجم دشمنان است، افزود: نشر فرهنگ و معارف امام‌زمان(عج) با همکاری همه مسئولان و آحاد مردم جامعه میسر می شود.

وی در ادامه با اشاره به مجموع فعالیت های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود در سطح شهرستان گفت: به منظور عمق بخشی به مباحث امام زمان(عج) این بنیاد فرهنگی ویژه برنامه هایی را برای دهه مهدویت و نیمه شعبان پیش بینی کرده است.

برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی با موضوع مهدویت و مهدی شناسی که تا ششم خرداد در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برپا می باشد یکی از برنامه هایی است که دیگر برنامه های فرهنگی را در دل خود جای داده است.

عسگریان در معرفی بخشهای مختلف نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با کتب و محصولات متنوع و جذاب با موضوع مهدی شناسی برای سطوح مختلف اعم از کودکان، نوجوانان، جوانان و عموم مردم برپا شده است که با محتواهای ناب و قیمت های مناسب با بهترین کیفیت از سوی بنیاد مهدویت چاپ و منتشر شده است.

خلاصه معارف مهدویت در قالب تابلوهای زیبای هنری و کتاب های کوچک جیبی، برشورهای یک جرعه معرفت شامل اعمال نیمه شعبان، معارف مهدویت در 5 شماره و انتشار در شمارگان زیاد از جمله محصولات ویژه فرهنگی در نمایشگاه بنیاد مهدویت می باشد.

مدیر اجرایی بنیاد فرهنگی مهدویت با بیان اینکه بر اساس دستورات دینی یکی از وظایف منتظران، شناخت و معرفت پیدا کردن نسبت به امام زمان(عج) می باشد بیان کرد: در دهه مهدویت نباید تنها به برگزاری جشن اکتفا کرد بلکه در کنار برگزاری جشن های نیمه شعبان باید با مطالعه، معرفت خود نسبت به امام زمان را نیز افزایش دهیم.

وی دهه مهدویت را فرصت و بهانه ای برای تعمیق معارف مهدویت دانست و  افزود: به همین منظور سلسه مسابقات کتابخوانی با آزمون حضوری و اعطای گواهی پایان دوره از کتب و منابع معتبر یکی دیگر از برنامه های بنیاد مهدویت در طول سال می باشد.

به منظور جلوگیری از آسیب های جشن های شعبانیه، آلبوم انتظار شامل مجموعه فایل های مهدوی اعم از صوت، کلیپ های تصویری و متن های مفید برای بهره برداری مجموعه های فرهنگی در سطح وسیع و گسترده در قالب DVD از سوی بنیاد مهدویت تهیه شده است که مدیر اجرایی بنیاد مهدویت شاهین شهر به کلیه مراکز فرهنگی و اصناف دعوت کرد که ضمن بازدید از این نمایشگاه، محصولات فرهنگی ویژه برگزار جشن های نیمه شعبان را تهیه نمایند.

عسکریان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مختلفی که در بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) انجام می شود اعم از برگزاری دوره های آموزشی و تربیت مربی حضوری و غیرحضوری، برای شناساندن بیشتر امام زمان(عج) در حوزه‌های معرفت افزایی و بصیرت افزایی به عموم جامعه است.

به همین منظور سلسه دوره های آموزشی تابستانی با امام زمان(عج) در 4 سطح، با حضور اساتید مجرب از اصفهان و قم برنامه ریزی شده است که علاقمندان می توانند برای شرکت در این دروه در کانون های فرهنگی ثبت نام انجام دهند.

بنیاد مهدویت شاهین شهر همچنین مسابقه ای ویزه دانش آموزان دوره های ابتدایی تحت عنوان منتظران کوچک برگزار کرده است که در این مسابقه دانش آموزان با کمک والدین خود جزوه آموزشی را مطالعه و پاسخ سئوالات را می دهند و این مسابقه بصورت پیوسته در سال های بعد برای دوره های اول و دوم ابتدایی و متوسطه نیز ادامه خواهد داشت.

به مناسبت فرارسیدن دهه مهدویت همایش رابطین مهدویت با حضور رابطین بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در ادارات و ارگان های سطح شهرستان در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.