۱۲:۰۰ - یکشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

نماینده شاهین شهر و میمه:

حکم غارت 2 میلیارد دلاری آمریکا ناشی از مدارای دولتمردان ایران است

حاجی نماینده شاهین شهر و میمه گفت: آمریکا به جهت نحوه مدارایی که با آنها در طول مذاکرات صورت گرفت دچار توهم شده و باعث شد به قصد سلطه بر ایران دست به صدور چنین حکمی بزنند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ طی روزهای گذشته همزمان با ملاقات وزیر خارجه کشورمان با جان کری و در اقدامی از پیش هماهنگ شده میان دو وزیر امور خارجه ایران و آمریکا درنیویورک و انداختن عکس یادگاری مقابل پرچم طرف مقابل که در عرف دیپلماتیک به مفهوم ارتباط دوستی میان طرفین است، دیوان عالی آمریکا پرداخت حدود 2 میلیارد دلار به خانواده‌های قربانیان بمب‌گذاری سال 1983 از محل دارایی‌های مصادره شده ایران را تایید کرد.

به نظر می‌رسد که دوستی آمریکایی‌ها مانند گذشته دوستی خاله خرسه بوده و حتی یک روز نتوانستند این موضوع را پنهان کنند و اقدام ضدایرانی دیگری را با غارت دو میلیارد دلار از اموال و دارایی‌های ایران آغاز کرده‌اند.

این در حالی است که کشور ما بارها هرگونه دخالت در ماجرای انفجار مقر نظامیان آمریکا در بیروت را رد کرده و خواستار استیفای حقوق ایران و جبران هرگونه خسارت وارده به کشورمان شده اما آمریکایی‌ها همچنان با مسئول دانستن ایران، خانواده‌های سربازان آمریکایی کشته شده در انفجار 1983 بیروت را صاحب 2 میلیارد دلار پول متعلق به بانک مرکزی ایران که در سیتی بانک آمریکا نگهداری می‌شود ‌می‌دانند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در گفتگویی با این پایگاه خبری در واکنش به حکم دیوان عالی آمریکا گفت: قطعا دولت ما این گونه غارت کردن بیت المال کشورمان را نخواهد پذیرفت و دولت ما نیز باید علیه جنایت هایی که آمریکا در کشور ما مرتکب شده اعلام جرم نماید.

وی از جمله جنایت های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را، حمله ددمنشانه آمریکا به ایران با پیاده کردن و فرود آوردن چندین فروند هواپیما و هلیکوپتر در طبس به قصد تجاوز نظامی به خاک کشورمان، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران با شلیک موشک از ناو آمریکایی و جنایتهایی که در دیگر کشورها بر علیه منافع ملت ما انجام دادند عنوان کرده و تاکید کرد که دولت باید طرح شکایت کرده و آمریکا را محکوم نماید.

حسینعلی حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که آمریکا به جهت نحوه مدارایی که با آنها در طول مذاکرات صورت گرفت پررو و دچار توهم شده و باعث شد رور بروز پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و به قصد سلطه بر ایران دست به صدور چنین حکمی بزند.

وی با بیان اینکه قطعا ملت بزرگ ایران زیر بار این حکم نخواهد رفت تاکید کرد: حتی اگر مسئولان مربوطه و دولتمردان در برابر صدور این حکم کوتاه بیایند ملت ایران کوتاه نخواهند آمد.

نماینده مجلس شورای اسلامی آمریکا را به حیوانی تشبیه کرد که ایستادگی در مقابل او موجب عقب نشینی اش و ترس و کوتاه آمدن نیز باعث حمله ورشدنش می شود افزود: تا زمانی که دولتمردان کشور ما در برابر آمریکا ایستادگی می کردند آمریکایی ها جرأت چنین غلط هایی را نداشتند اما از زمانی که دولتمردان ما کوتاه آمده و مذاکرات شروع شد آنها پر رو تر از گذشته شده و چنین احکامی را صادر می کنند.

وی صدور این حکم را بی ارتباط با مذاکرات ندانست و با بیان اینکه برخی به غلط ادعا دارند که این موضوع هیچ ارتباطی با برجام ندارد خاطرنشان کرد: از زمانی که مذاکرات شروع شد آمریکایی ها دچار توهم شده و با دخالت در مسائل غیر هسته ای از جمله موشکی و منطقه ای کشور ما و فکر می کنند می توانند خواسته های ناحق خود را تحمیل کنند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی قطعا در روزهای آینده در این خصوص اعلام موضع کرده و از موضع اقتدار از اجرای این حکم ممانعت خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.