۱۲:۰۰ - چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

با وجود ناکامی های متوالی در زمستان؛

هوای سپاهان در سال جدید بهاری می شود؟

این سپاهان با این شرایط و در حالی که بازیکنان اعتماد لازم را نسبت به سرمربی تیمشان ندارند شانسی برای موفقیت دوباره در فوتبال ایران ندارد و هواداران این تیم باید صبور باشند تا شاید در سال آینده با انجام یک خانه تکانی گسترده سپاهان بتواند با یک تغییر محسوس پا به عرصه مسابقات لیگ بگذارد.

به گزارش شاهین نا؛ به نقل از صاحب نیوز، هفته سوم مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در گروه اول هم روز سه شنبه برگزار شد و یک ناکامی دیگر در کارنامه تیم فوتبال سپاهان به ثبت رسید و هر چقدر هم که ایگور استیماچ کروات بخواهد از ابر و باد و ماه و خورشید و فلک برای توجیه باخت تیمش استفاده کند باز هم تاثیری در شرایط امروز سپاهان نخواهد داشت.

به هر حال زمین بازی اگر به واسطه بارش باران خراب شد برای تیم لوکوموتیو هم این شرایط را ایجاد کرد و دست بر قضا هر دو گل تیم حریف هم بر روی زمین به ثمر رسید تا مشخص شود که ازبک ها هم برنامه اصلی شان استفاده از زمین صاف فولادشهر بود که به واسطه بارش نعمت الهی تا حدودی کیفیت لازم و اولیه خودش را از دست داد.

به هر صورت سپاهان بعد از انجام ۳ مسابقه تنها به برد روز اول خودش در مقابل النصر امارات بسنده کرده و از آنجایی که با اعلام حکم نهایی کنفدراسیون فوتبال اسیا ۲ بازی سپاهان و الاتحاد هم باید در یک زمین بر طرف برگزار شود باید گفت که سپاهان فعلا شانسی برای موفقیت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نخواهد داشت.

اگر این شرایط را در کنار وضعیت نماینده فوتبال اصفهان در لیگ برتر قرار دهیم باید گفت که سپاهان در شش ماهه دوم سال ۹۴ یک تیم کاملا ناکام بوده که به هیچکدام از آرزوهای هوادارانش جامه عمل نپوشانده است و در این وضعیت مشخص نیست که اینده آنها چه خواهد شد.

به هر حال سپاهانی ها بیشتر از دو هفته تا بازی بعدی خودشان در لیگ برتر فرصت دارند و شاید تعطیلات چند روزه عید نوروز بتواند این رخوت و سستی را از سپاهان دور کند ولی مسئله مهم این است که جایگاه ایگور استیماچ بر روی نیمکت سپاهان بسیار لرزان بود و هیچ بعید نیست که در این دو هفته اینده اتفاقات دیگری هم بیفتد و سرنوشت باشگاه سپاهان را تغییر دهد.

به هر حال این تیم مدافع عنوان قهرمانی رقابتهای لیگ برتر است و بعد از ناکامی در مسابقات جام حذفی و رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا تنها امید هواداران این تیم به مسابقات لیگ برتر معطوف شده تا شاید سپاهان بتواند از این طریق در ۷ بازی اینده خودش به موفقیت برسد و دوباره سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای سال اینده را کسب کند که البته این اتفاق کمی دور از ذهن و بعید به نظر می رسد.

این سپاهان با این شرایط و در حالی که بازیکنان اعتماد لازم را نسبت به سرمربی تیمشان ندارند شانسی برای موفقیت دوباره در فوتبال ایران ندارد و هواداران این تیم باید صبور باشند تا شاید در سال اینده با انجام یک خانه تکانی گسترده سپاهان بتواند با یک تغییر محسوس پا به عرصه مسابقات لیگ بگذارد. از طرف دیگر بعید به نظر می رسد که ایگور استیماچ در شرایط فعلی بتواند ارامش را به اردوی سپاهان باز گرداند و آنهایی که در روز سه شنبه در ورزشگاه فولادشهر حضور داشتند همه به چشم دیددند که تماشاگران ناراضی سپاهان به واسطه عملکرد ضعیف تیمشان در مقابل نماینده ازبکستان چگونه مدیریت باشگاه و سرمربی تیم را به باد انتقاد گرفتند.

البته بی انصافی است که بخواهیم تمام تقصیرات را بر گردن اصغر باقریان و ایگور استیماچ بیندازیم چون به هر حال بازیکنان هم نقشی مهم در این ناکامی های متوالی ایفا کرده اند و فوتبالیستی که قرارداد یک میلیاردی در ابتدای فصل امضا کرده امروز از گل کردن یک موقعیت ساده هم ناتوان است و یا آن دروازه بانی که ادعای پوشیدن پیراهن تیم ملی را هم دارد در گرفتن راحت ترین توپها هم ناکام است و این یعنی در این میان باید درصد زیادی از ناکامی سپاهان را به بازیکنان هم اختصاص داد.

تیمی که در درون زمین کاپیتانهای اول و دومش حضور ندارند در حقیقت بدون لیدر است و همین موضوع باعث شده تا استیماچ با انجام تغییرات متولی در ترکیب تیم به دنبال شناخت ترکیب اصلی باشد که البته در این موضوع هم ناکام مانده است.

با این وجود فصل زمستان چند روز دیگر به پایان خواهد رسید و هواداران طلایی پوش باید امیدوار باشند تا شاید همزمان با فرارسیدن سال جدید اوضاع و احوال سپاهان هم بهاری شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.