۱۲:۰۰ - سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴

حکایت یک بام و دو هوای رئیس یک دانشگاه/

همایشی که به یک باره انتخاباتی شد/ رئیس دانشگاه: از محتوای همایش اطلاعی نداشتم!

علی رغم تبلیغ حضور و سخنرانی فاطمه هاشمی در نشست زنان فرهیخته دانشگاه آزاد و اعلام انتخاباتی نبودن این برنامه، هاشمی در سخنانش به تبلیغ لیست انتخاباتی اصلاح طلبان، تخریب شورای نگهبان و زیر سوال بردن حاکمیت پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ به نقل از صاحب نیوز، علی رغم تبلیغات انجام شده برای حضور فاطمه هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) و سخنرانی در نشست شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اصفهان، این نشست به یک باره با حضور برخی نامزدهای جناح اصلاح طلب و حامیان دولت تبدیل به همایشی انتخاباتی شد و فاطمه هاشمی به بیان مواضع اصلاح طلبان، کارگزارن و حامیان دولت پرداخت.

اگر چه احمد علی فروغی روز قبل از برگزاری این نشست در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز تاکید کرده بود این همایش صرفا یک برنامه درون دانشگاهی است که به صورت غیر مترقبه برگزار می شود و بنا نیست صحبتی انتخاباتی در آن زده شود، حضور رسمی یکی از نامزدهای اصلاح طلبان، صحبت های انتخاباتی هاشمی و نوشته های نصب شده در مراسم، برنامه ریزی قبلی برای بهره برداری سیاسی و انتخاباتی یک جناح سیاسی از فضای دانشگاه آزاد اصفهان را محرز می کند.

 

77 (3)

 

سخنانی که امید فروغی را نا امید کرد!

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه سخنرانان انتخاباتی در دانشگاه حق ندارند فرد دیگری را تخریب و توهین کنند اظهار کرده بود: تریبون دانشگاه فقط برای سخنران هایی است که در جهت تقویت نظام صحبت می کنند و دانشگاه اجازه نمی دهد از تریبون این دانشگاه حرف های خلاف قانون و ساختار شکنانه زده شود.

اگر چه فروغی اظهار امیدواری کرده بود جلسه سخنرانی فاطمه هاشمی بدون حاشیه به پایان رسد اما سخنان هاشمی در تخریب شورای نگهبان، زیر سوال بردن حاکمیت نظام و نام بردن از سران فتنه و تطهیر آن ها امید فروغی را نا امید کرد.

 

77 (1)

 

هاشمی: حفظ انقلاب با تغییر و اصلاحات در حاکمیت ایجاد می شود

هاشمی در بخشی از سخنان خود در این همایش گفت: زنان که نیمی از جامعه کشور را تشکیل می‌دهند کمک کنند و در انتخابات حضور پیدا کنند، چیزی که در انتخابات مهم است یکی وحدت و دومین مورد پرشوری و اشتیاق در مردم باید ایجاد شود، زیرا که مردم به‌واسطه رد صلاحیت‌ها انگیزه خود را ازدست‌داده‌اند.

وی با زیر سوال بردن روند تایید صلاحیت در شورای نگهبان اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود ۳۰ درصد از لیست‌های ائتلاف اصلاح‌طلبان به زنان اختصاص یابد، ولی متأسفانه با ردّ صلاحیت‌های بی‌شماری که انجام دادند و به‌ناحق هم بود خانم‌ها از این امر نتوانستند جلو بیایند و رد صلاحیت شدند و نتوانستند در جامعه خودشان را نشان بدهند،  ولی در لیست ائتلاف ۹۴ و گام دوم در لیست تهران ۲۷ درصد زنان و در شهر اصفهان از بین پنج نامزد منتخب دو نفرشان خانم هستند.

هاشمی افزود: باید به آرا و نظرات مردم تکیه شود البته در سال‌های گذشته دیدیم جمهوری اسلامی منحرف از این قضیه شد و ما این انحراف را در قضیه رد صلاحیت‌ها می‌بینیم، ما باید از این انحرافی که در جمهوری اسلامی انجام‌شده است دقت داشته باشیم که جلوگیری کنیم، حفظ انقلاب با تغییر و اصلاحاتی که در حاکمیت ایجاد شود انجام می شود.

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص با تاکید بر حمایت نامزدهای عدم احراز یا رد صلاحیت شده از لیست های اصلاح طلبان ابراز کرد: در استان و شهر اصفهان ما شاهد همگرایی گروه‌های مختلف شورای اصلاحات، حامیان دولت و حزب اعتدال و توسعه بوده‌ایم و آن‌ها به یک لیست مشترک رسیده‌اند، از روزی که انتخابات مجلس شروع شد همیشه جناح دلواپسان و مخالفین دولت به دنبال این بودند که اختلاف در بین این گروه‌ها ایجاد کنند.

هاشمی در قسمت دیگری از سخنان خود با تطهیر سران فتنه تصریح کرد: افرادی مثل آقای رفسنجانی، خاتمی، کروبی، موسوی و روحانی هیچ‌وقت در مقابل انقلاب قرار خواهند نگرفت، افرادی در مقابل انقلاب قرار می‌گیرند که به‌واسطه این انقلاب به مسند قدرت دست پیدا کردند و برای حفظ منافع شخصی خودشان دست به هر اقدامی و عملی خواهند زد، ولی این افراد تا پای جان ایستادگی می‌کنند و هر بلایی را برای خود و خانواده‌شان به جان می‌خرند تا انقلاب را حفظ کنند.

 

رئیس دانشگاه: از محتوای مراسم بی اطلاع بودم!

اما احمد علی فروغی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز و پس از این مراسم در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم تاکید شما بر انتخاباتی نبودن این همایش صحبت های انتخاباتی زده شده است، با انکار بیان صحبت های انتخاباتی در حمایت از اصلاح طلبان گفت: حرف های انتخاباتی توصیه به شرکت مردم در انتخابات بود و نه جانبداری از فرد خاصی!

رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به سوال درباره نام بردن از سران فتنه و تطهیر آن ها در سخنان هاشمی افزود: قرار بود چنین صحبت هایی نباشد ولی بالاخره زده شد.

وی درباره اینکه بنا نبوده جلسه انتخاباتی باشد ولی پلاکاردهای نصب شده در همایش انتخاباتی بود با اظهار بی اطلاعی از محتوای همایش اظهار کرد: بنا نبوده فاطمه هاشمی در دانشگاه آزاد حضور یابد و برنامه سخنرانی در دانشگاه یک مرتبه ای برنامه ریزی شد.

وی سخنان مطرح شده توسط فاطمه هاشمی را قابل توجه ندانست و تصریح کرد: استقبال زیادی از سخنان هاشمی نشد و فقط تعداد کمی تشویق کردند و از قبل هم به هاشمی گفته بودیم در سخنرانی حرف های حاشیه دار نزند و بعد از مراسم هم به وی تذکر دادیم.

 

77 (2)

 

عده ای در رویای تغییر حکومت به سر می برند

محمد هادی ایزدی نیز در واکنش به حضور فاطمه هاشمی در دانشگاه آزاد و زیر سوال بردن شورای نگهبان با اشاره به اهمیت انتخابات و جایگاهش در جلب اعتماد ملت به نظام و حاکمیت اسلامی گفت: عده ای با ایرادات مختلف به شورای نگهبان و با بهم ریختن فضای پر نشاط سیاسی کشور در پی خدشه وارد کردن به اعتماد مردم نسبت به حاکمیت و پدید آوردن ۸۸دیگر هستند و در رویای تغییر حکومت به سر می برند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اصفهان اظهار کرد: جنبش دانشجویی استان اصفهان و همچنین مردم انقلابی و همیشه در صحنه اصفهان، صرفاً به رسم ادب و اخلاق، به مهمان نوازی مهمانان ناخوانده امروز این شهر پرداختند، ولی آنچه مسلم است این مردم چون گذشته هوشیارانه گوش به فرمان ولی، برای خلق حماسه ای دیگر به میدان می آیند.

77 (4)

 

 

به نظر می رسد تغییر و تحولات اخیر انجام شده در مدیریت معاون فرهنگی دانشگاه آزاد خوراسگان زمینه ساز حضور سخنرانان مساله دار سیاسی و ایجاد بستر مناسب در برگزاری همایش های مختلف در جانبداری از طیف اصلاح طلبان در این دانشگاه شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.