۱۵:۳۰ - دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳

تعیین مقررات تبلیغاتی و فعالیت‌های انتخاباتی از سوی وزارت کشور

رحمانی‌فضلی: شورای عالی امنیت ملی فعالیت در حوزه ریزگردها را به وزارت کشور واگذار کرد

وزیر کشور گفت: براساس گزارشی که آقای شمخانی و شورای عالی امنیت ملی داشته‌اند مقرر شد در حوزه سیاست‌گذاری و هماهنگی و نظارت در زمینه ریزگردها مسئولیت کار به وزارت کشور واگذار شود.

به گزارش شاهین نا؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در جلسه ستاد هماهنگی مقابله با پدیده ریزگردها با بیان اینکه آقای شمخانی و شورای عالی امنیت ملی کشور در حوزه سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت مسئولیت را در زمینه ریزگردها به وزارت کشور واگذار کرده است، گفت: در دولت نیز این بحث مطرح شد و قرار شد این کار را ما پیش ببریم و از مجموعه اقداماتی که تاکنون صورت گرفته موجب شده شرایط فعلی حاکم باشد، البته ما در مقام ارزیابی این موضوع نیستیم و مسئله را از الآن به بعد پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: باید از مصوباتی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته استفاده کنیم و کارایی این مصوبات را بالا ببریم و نیاز است که این مصوبات را مجدداً به دسته‌های اجرایی ابلاغ کنیم و اگر تصمیم جدیدی را داشته‌اند آن را در قالب مصوبه به مجموعه مصوبات پیشین اضافه کنیم.

وزیر کشور گفت: سازمان مدیریت بحران کشور مسئولیت مستقیم پیگیری، سیاست‌گذاری و نظارت را به‌عهده دارد و تلاش داریم آقای خندان‌دل معاون عمرانی و آقای ذوالفقاری معاونت امنیتی را نیز عضو این ستاد کنیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده، اظهار داشت: سالی که پیشِ‌رو داریم، سال حساسی است، چرا که انتخابات مجلس را خواهیم داشت و به‌تبع آن ممکن است هیجانات سیاسی در کشور فراگیر شود.

وی خاطرنشان کرد: ما قطعاً سیاست‌های تبلیغاتی و نحوه فعالیت‌های انتخاباتی را تدوین خواهیم کرد و مسائلی که باعث بحران و تنش در کشور شود آن را جزو خطوط قرمز خود خواهیم گذاشت تا ان‌شاءالله مشکلی پیش نیاید.

وزیر کشور با بیان “تلاش می‌کنیم تا کارها و برنامه‌های خود را در ثبات و آرامش پیش ببریم و در این بین تسلیم فشارهای دشمنان و تحریم‌های آنان نخواهیم شد” گفت: مردم ما مردم نجیبی هستند و این نجابت خود را حفظ کرده‌اند، به‌عنوان مثال براساس اطلاعات عینی که داریم ما شاهد همراهی مردم در اهواز در مقابله با پدیده ریزگردها بودیم، البته این همراهی و نجابت نباید باعث این شود که مسئولان به فکر حل مشکل آنان نباشند، البته اگر اعتراضاتی هم بوده که این اعتراضات در سطح وسیعی صورت نگرفته نیز باید رسیدگی شود.

رحمانی‌فضلی با تأکید بر “در مقابله با مشکلات باید مدیریت و تدبیر داشته باشیم” گفت: وزارت کشور در خصوص ریزگردها کار سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت را انجام می‌دهد و بقیه دستگاه‌ها نیز باید مسئولیت خود را انجام بدهند، البته در حل مشکلات نیز باید از دسترس‌ترین امکانات شروع کنیم، اگر پدیده ریزگردها منشأ داخلی دارد، اولویت اول را بر حل این منشأ داخلی کنیم و سپس به‌سمت کشورهای همسایه برویم.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت هلال احمر و بسیج مستضعفین، گفت: بنده در جایی از آقای نقدی مصاحبه‌ای دیده‌ام که گفته‌اند حاضرند بسیجیان را پای کار بیاورند و کمک کنند. خوب، اگر می‌توانند در این موارد کمک کنند خوب است و ما آمادگی داریم طرح‌های بسیج را مطالعه کنیم و قطعاً می‌شود از ظرفیت 50 تا 60هزار بسیجی استفاده کنیم.

وزیر کشور اعلام کرد: ما منتظریم آقای نجار رئیس سازمان مدیریت نامه‌ای برای تخصیص مصوبه‌ای جدا برای پدیده ریزگردها بنویسند و بنده آن را به رئیس‌جمهور و آقای نوبخت تقدیم کنم تا مصوبه‌ای خارج از نوبت برای این موضوع تدوین شود.

رحمانی‌فضلی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه سازمان محیط زیست باید مطالعات خود را با نگاهی واقع‌بینانه در خصوص ریزگردها تهیه کند، خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم گزارشی مجدد را از وضعیت موجود آماده و آن را تحویل دولت دهیم و اگر در این بین به‌عنوان مثال پالایشگاهی مضر محیط زیست است آن را به دولت اعلام خواهیم کرد و دولت نیز قطعاً تصمیمی به‌نفع مردم خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.