۱۴:۳۰ - دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴

فرماندار شاهین شهر و میمه:

۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط در ۱۱۹ شعبه، رأی خواهند داد

بصیری فرماندار شاهین شهر و میمه گفت: در مجموع دو شهرستان حوزه انتخابیه بیش از 200 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که 5 هزار نفر از آنها رأی اولی می باشند.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در گفتگو با پایگاه خبری شاهین نا؛ ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و تقدیر از حضور پرشور مردم فهیم شهرستان در راهپیمایی حماسی 22 بهمن گفت: حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی مهر تاییدی بر اهداف نظام و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با خلق حماسه ای دیگر در سیاست داخلی کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون فرایند انتخابات در سطح شهرستان به خوبی طی شده است افزود: بر اساس جدول زمانبندی هیئت های اجرایی و بازرسین ستاد انتخابات، انتخاب و کار رسیدگی به تایید صلاحیت دواطلبین نیز به خوبی انجام شده است.

 ۳ هزار نفر در برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه با ستاد انتخابات شهرستان همکاری می کنند

علیرضا بصیری خاطرنشان کرد: در حالی چهارمین روز تبلیغات 27 کاندیداهای تایید صلاحیت شده این حوزه انتخابیه را پشت سر گذاشتیم که با توجه به شور و نشاط انتخاباتی بوجود امده در فضای شهرستان از برگزاری انتخاباتی با نشاط و سالم را نوید می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و با امنیت کامل فراهم شده و بیش از 3 هزار نفر تحت عناوین اعضای شعب اخذ رأی، بازرسان، نمایندگان فرماندار، و محافظین صندوق ها اخذ رأی در حوزه انتخابیه انتخاب و آموزش های لازم را طی کرده اند.

اقلیت ارامنه و جمعیت عاشوری ها در شاهین شهر صندوق اخذ رأی دارند 

رئیس ستاد انتخابات شهرستان با بیان اینکه در انتخابات هفتم اسفندماه از حوزه انتخابیه شاهین شهر، میمه و برخوار قریب به 200 هرار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که 5 هزار نفر از آنها رأی اولی می باشند.

وی اضافه کرد: در شهرستان شاهین شهر و میمه به عنوان حوزه اصلی و شهرستان برخوار به عنوان حوزه فرعی تعداد  119 شعبه اخذ آراء پیش بینی شده است و همچنین دو صندوق اخذ رأی نیز برای عاشوری ها و ارامنه جنوب اقلیت های دینی ساکن در شاهین شهر پیش بینی شده است.

بصیری به مردم شهرستان تاکید کرد که در اولین ساعات برگزاری انتخابات با حضور در شعب اخذ رأی در هر دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری که اهمیت بیشتری دارد و مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و حضور خود در پای صندوق های رأی را به آخر وقت موکول نکنند.

نامزدهای انتخابات مراقب باشند اقدامات امروز آنها از دید مردم دور نمی ماند

وی همچنین به داوطلبین نیز توصیه کرد مراقب باشند همه اقدامات، تبلیغات و پایبندی آنها به قانون در ذهن مردم می ماند و در روز انتخابات قضاوت خواهند کرد، لذا از اسراف و ریخت و پاش های زیاد و بی رویه ای که برخی از کاندیداها در چاپ پوستر و شام و ناهار دادن انجام می دهند خودداری کنند چرا که از دید مردم پنهان نخواهد ماند و در پای صندوق های رأی پاسخ آن را خواهند داد.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه طی دو مرحله پوسترهای غیر قانونی از سطح شهرستان جمع آوری شده است تاکید کرد: اجازه تخلف به هیچ کاندیدایی داده نمی شود چرا که با تخلفات انتخاباتی برخورد قاطع و قانونی می شود.

وی ضمن تقدیر از شهرداری ها در فراهم کردن فضای انتخاباتی برای داوطلبین انتخابات تصریح کرد: مسئولان ادارات، مدیران دستگاه های دولتی و عمومی اعم از شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، شهرداری ها، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و کلیه دستگاه هایی که به نوعی از بودجه دولتی استفاده می کنند حق استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای له یا علیه کاندیدای خاصی را ندارند، در صورت مشاهده و یا دریافت گزارشی با متخلف برخورد جدی خواهد شد، کارمندان و کارکنان دولتی که مسئولیتی در برگزاری انتخابات ندارند نیز صرفا خارج از وقت اداری و یا با استفاده از مرخصی می توانند تبلیغات و فعالیت داشته باشند.

هدف دشمنان از موج سواری ها، ایجاد اختلاف و شکاف بین بدنه نظام است

رئیس ستاد انتخابات شهرستان با بیان اینکه هر کاندیدایی در هر شهر حق داشتن بیشتر از دو ستاد را ندارد اضافه کرد: بیشترین تخلفات در شهرستان مربوط به نصب عکس و پوستر و همچنین رعایت ابعاد آمها می باشد.

وی با اشاره به ارائه لیست پیشنهادی از سوی برخی از کشورهای بیگانه گفت: در سالهای پس از انقلاب اسلامی دشمنان و معاندین نظام همواره با هدف ایجاد اختلاف بین مردم و مسئولان و بدنه نظام در برهه هایی از زمان موجی از هیاهو راه می اندازند و تا رسیدن به هدف خود موج سواری می کنند اما ملت ایران همیشه نشان داده اند که تصمیم گیر اصلی خود آنها هستند و کسی نمی تواند فردی را بر آنها تحمیل کند و با بصیرتی که دارند با درنظر گرفتن صلاح و مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی به قیل و قال دشمنان خصوصا معاندین توجهی نمی کنند.

بصیری اضافه کرد: دشمنان همیشه از وحدت و انسجام ملت ایران هراس داشته اند که با اختلاف افکنی و ایجاد شکاف در بین ملت ایران قصد داشتند به اهداف شوم خود برسند اما چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در مذاکرات هسته ای همه گروه ها و جناح های سیاسی کشور در زیر سایه رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی با وحدت و انسجام خود اجازه دخالت به هیچ یک از دشمنان داخلی و خارجی نداده اند.

کاندیدای مورد تایید شورای نگهبان مورد تایید نظام نیز می باشد

وی با بیان اینکه همه کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان مورد تایید نظام نیز است خاطرنشان کرد: همانگونه که امام راحل فرمودند میزان رأی ملت است در این دوره نیز قطعا ملت ایران نمایندگان شایسته ای را برای مجلس آینده انتخاب خواهند کرد.

فرماندار شهرستان با ابراز امیدواری از حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی تاکید کرد: همه تلاش اعضای ستاد انتخابات شهرستان برای برگزاری انتخاباتی سالم و با امنیت است و همانگونه که رهبر انقلاب انتخابات را حق الناس بیان فرمودند تلاش خواهیم کرد همانند سال های گذشته امانت دار خوبی باشیم و با انجام وظایفی که بر عهده داریم از خواست و اراده مردم به خوبی محافظت کنیم و پس از شمارش آراء و جمع بندی نتیجه را از طریق رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب به اطلاع عموم مردم برسانیم.

وی نقش رسانه در حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و ایجاد شور و نشاط بسیار با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: فرصت تبلیغات فرصت مناسبی است مردم می توانند با مطالعه و بررسی دقیق سوابق کسانی که خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده اند کاندیدای اصلح را که بیشتر و بهتر می تواند به نظام و مردم کمک نماید را انتخاب کنند.

برگزاری همزمان دو انتخابات کاهش 60 درصدی در پی داشته است

بصیری به هزینه برگزاری دو انتخاب همزمان اشاره و تاکید کرد: تجمیع و همزمان برگزار شدن دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در کاهش بیش از 60 درصدی هزینه برگزاری انتخابات کمک قابل توجهی کرده است.

وی بابیان اینکه نتیجه انتخابات قابل پیش بینی نیست خاطرنشان کرد: فارغ از نتیجه انتخابات امیدواریم با انتخاب آگاهانه مردم افراد متدین، متخصص، باتجربه و کارآمد انتخاب شوند و مجلس آینده مجلسی در جهت پیشبرد اهداف انقلاب باشد.

فرماندار شهرستان در پایان بار دیگر ضمن دعوت از مردم برای شرکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد: با توجه به همزمانی برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و تعدد نامزدها، انتخاب و تصمیم خود را از قبل گرفته باشند و موکول به انتخاب در پای صندوق های اخذ رأی نکنند.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان و توأم با هم هفتم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.