۱۰:۵۴ - پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

چالشی به نام "کرباسچی"

اصلاح طلبان برای فرار از پاسخگویی به «برائت از کرباسچی» رو آوردند / تصاویر

در حالی که کرباسچی یکی از یار های غار اصلاح طلبان و کارگزاران از ابتدای دوران مسئولیتی خود بوده است، امروز اصلاح طلبان در حالی که با انتقادهای گسترده مواجه شدند، از کرباسچی اعلام برائت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ از ماه های گذشته اصلاح طلبان در پی چیدن لیست نهایی کاندیداهای خود برای ورود به مجلس شورای اسلامی بودند.

در این راستا شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با هدف انتخاب کاندیداهایی از همه طیف های جریان اصلاح طلبی گرد هم جمع شدند و اقدام به تهیه یک لیست از کاندیداهای مورد نظر کردند.

آنچه که در این میان اهمیت داشت کرباسچی از سوی جریان اصلاح طلبان به عنوان یکی از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان معرفی شده و به عنوان یکی از چهره‌های مطرح در این جریان در آستانه انتخابات معرفی شد.

کرباسچی، شهردار سابق تهران که در دادگاه بخاطر اختلاس و دست بردن به بیت المال به۳ سال حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد و ۲ سال به زندان رفت، هنوز هم پرونده بزرگ مفاسد اقتصادی اش مفتوح است اما امروز رهبر مهمترین حزب اصلاح طلبان شده است.

در همین راستا بوق های رسانه‌ای اصلاحات بارها اقدام به انتشار عکس ها و خبرهای این مفسد اقتصادی به عنوان یکی از افراد تأثیرگذار در جریان اصلاح طلبی کشور نام بردند و هیچ گاه هیچ یک از اصلاح طلبان نسبت به وی اعتراضی نشان ندادند.

هرچند دو گانه عارف، کرباسچی باعث بروز اختلافاتی در جریان اصلاح طلبی شد، اما باز هم رسانه های اصلاح طلب دست از کرباسچی به عنوان یک اصلاح طلب نکشیدند.

 

11 (2) 11 (1)

در حالی که کرباسچی یکی از یار های غار اصلاح طلبان و کارگزاران از ابتدای دوران مسئولیتی خود بوده است، امروز اصلاح طلبان در حالی که با انتقادهای گسترده مواجه شدند، از کرباسچی اعلام برائت کرده‌اند.

این اعتراضات در خصوص بسته شدن لیست اصلاح طلبان با حضور یک مفسد اقتصادی بوده و مردم نیز این موضوع را نپذیرفته‌اند که یکی از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان سابقه فساد اقتصادی در کارنامه خود داشته باشد.

در همین راستا عارف تأیید حتی یک نفر از سوی کرباسچی را تکذیب کرده و گفته است: تمامی احزاب اصلاح‌طلب نماینده ای در شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان دارند که نماینده کارگزاران آقای طاهرنژاد است.

مجید محتشمی رئیس جبهه اصلاح‌طلبان نیز که پاسخی برای حضور یک مفسد اقتصادی در ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان نداشت در این خصوص مدعی شده است: کرباسچی به عنوان دبیرکل حزب کارگزاران مانند سایرین یک رای دارد، ضمن اینکه آقای کرباسچی تاثیر زیادی در جبهه اصلاحات ندارند.

از طرف دیگر موسوی لاری نیز هنگامی که با انتقاد از حضور کرباسچی در فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان مواجه شد گفت: آقای کرباسچی هیچگاه در جلسات شورا نبوده است و نماینده حزب کاگزاران آقای مرعشی است که در جلسات حضوری فعال دارد.

وی در ادامه مدعی شد که موضع گیری های کرباسچی به شخص خودش مربوط می شود و ربطی به همه اصلاح طلبان ندارد.

در ادامه برائت اصلاح‌طلبان از کرباسچی، علی مطهری عضو لیست انتخاباتی حزب صدای ملت هم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “براساس برخی از اخبار شما قرار است در لیست اصلاح‌طلبان هم حضور داشته باشید، چرا شخصی مثل آقای کرباسچی که سابقه فساد اقتصادی دارد، در مرکز فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان فعالیت می‌کند؟” اظهار داشت: این را از خود ایشان باید بپرسید.

فاطمه راکعی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در واکنش به حضور کرباسچی در جمع انتخاباتی اصلاح طلبان اظهار داشت: عارف باید در مورد دلیل حضور کرباسچی در فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان توضیح دهد.

عابد فتاحی نیز نماینده اصلاح طلب مردم ارومیه ضمن اعلام این موضوع که به صورت مستقل در انتخابات وارد شده است اعلام کرد: انحرافات اصلاح طلبان موجب شد در انتخابات مستقل شرکت کنم، اصلاح طلبان نباید از افراد بدنام و دارای سابقه فساد اقتصادی استفاده کنند.

شخص کرباسچی نیز نسبت به این انتقاد که چرا با وجود پرونده های مالی در جریانی فعال است که با عنوان مبارزه با فساد اقتصادی به انتخابات وارد شده است، طفره رفت و اظهار داشت که قبلا توضیحاتی در این خصوص داده است.

به نظر می رسد اردوگاه اصلاح طلبان در آستانه ورود به انتخابات با چالشی جدید به نام “کرباسچی” روبه رو شده است، اصلاح طلبان در حالی که داعیه دار مبارزه با فساد اقتصادی در کشور هستند و ادعا می کنند که در عرصه مبارزه با فساد قدم برداشته اند علاوه بر رفتار های دو گانه خود در قبال فساد های اقتصادی، قادر به پاسخگویی برای حضور یک مفسد اقتصادی در جمع انتخاباتی خود نیستند.

نزدیکی مفسدان اقتصادی با ریان های سیاسی حاضر در انتخابات باعث شده است که مردم نتوانند به راحتی به این لیست ها اعتماد کنند.

دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.