۰۸:۴۱ - سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

در آستانه انتخابات هفتم اسفند؛

جشن تکلیف سیاسی دانش آموزان شاهین شهری برگزار شد

در آستانه انتخابات هفتم اسفند و در حالی که کمتر از یک ماه تا برگزاری انتخابات فرصت باقی است جشن تکلیف سیاسی دانش آموزان مدارس پسرانه شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه شاهین شهر در همايش فصل حضور و جشن تكليف سياسي دانش آموزان مدارس پسرانه شاهین شهر با بیان اینکه مذاکرات سیاسی همیشه نیازمند پشتیبانی اجتماعی است گفت: هدایت های رهبر معظم انقلاب، تدبیر دولت و استقامت ملت ایران مذاکرات هسته ای را به سرانجام رساند.

وی در ادامه با مرور تاریخ صدر اسلام و با اشاره به اهمیت و جایگاه انتخابات در جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هرکجا که مردم در صحنه حاضر شدند و حمایت کردند پیشرفت نیز به همراه بوده است.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان تصریح کرد: موقعیت و جایگاه ممتاز جمهوری اسلامی ایران بواسطه حضور مردم در صحنه های مختلف می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در گذشته صنعت کشور ما صنعت مونتاژ بود و  اجازه تولید و نقشی در آن نداشتیم اضافه کرد: در رزیم گذشته تنها کسانی که مورد تایید دولت های انگلیس و آمریکا بودند می توانستند به مجلس راه پیدا کنند و خود مردم در سرنوشت کشور دخالتی نداشتند.

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه امروز پس از گذشت 32 سال شاهد هستیم که اولین شعار و خواسته ملت ایران که استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود تحقق یافته خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی با همت جوانان خود امروز جزو هشت کشور هسته ای دنیا  و در نان جزو 10 کشور اول و در دیگر علوم نیز در رتبه های برتر دنیا قرار دارد.

وی تاکید کرد: در انتخابات هفتم اسفند ماه دانش آموزان رأي اولي علاوه بر اینکه بايد حضوري تأثيرگذار و بانشاط در پاي صندوق‌های رأي داشته باشند، بلكه اعضاء خانواده خود را نيز به حضور در انتخابات تشويق و ترغيب نمايند.

13

مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر نیز در این مراسم با بیان اینکه جشن تکلیف در پی رسیدن به بلوغ شرعی و جشن تکلیف سیاسی نیز با رسیدن به بلوغ اجتماعی گرفته می شود گفت: در نظام های تعلیم و تربیت عمومی هدف از آموزش عمومی تربیت شهروند سالم برای زندگی کردن با هم است.

وی قانون اساسی را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: در قانون اساسی یکی از وظایف اجتماعی که بر عهده شهروندان گذاشته شده انتخاب همه نهادهای قدرتمند اسلامی بطور مستقیم یا غیر مستقیم با رأی مردم می باشد.

کریم کمال اضافه کرد: در هفتم اسفند انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که انتخاب رهبری و مجموعه های زیر نظر ایشان را بر عهده دارد و انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که وظیفه تدوین، تصویب و نظازت بر اجرای قانون را بر عهده دارد را  در پیش داریم.

وی با بیان اینکه قوه مجریه تحت نظارت و سیطره مجلس است اضافه کرد: انتخاب رئیس دیوان محاسبات کشور که وضعیت مالی کل کشور را بر عهده دارد نیز برعهده نمایندگان مجلس است و بطور کلی همه دستگاه های قدرتمند مجموعه نظام جمهوری اسلامی مستقیم و غیر مستقیم منتخب مردم هستند.

مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر خاطر نشان کرد: امروز اهمیت انتخابات کمتر از موفقیت تحصیلی دانش آموزان نیست چرا که تحصیلات باید منجر به انتخاب بهتر باشد.

وی آموختن سواد سیاسی را برای داشتن قوه انتخاب و درک شرایط سیاسی جامعه را ضروری دانست و تاکید کرد: امروزه اگر کسی سواد سیاسی نداشته باشد از همه بیسوادتر است چراکه مسائل سیاسی بر همه ارکان توسعه کشور، سایه انداخته است.

کمال اضافه کرد: اگر انتخابات سال 92 منجر به انتخاب دکتر روحانی نمی شد امروز از موفقیت در عرصه بین المللی نیز خبری نبود و بسته شدن پرونده 12 ساله هسته ای کشور نیز جز با انتخاب مردم امکانپذیر نبود.

وی با اشاره به اینکه امروزه تربیت شهروند دمکراتیک هدف بسیاری از سیستم های آموزشی دنیا است افزود: حقوق اجتماعی قابل پس انداز کزدن نیست یعنی اگر حق خود را به موقع نگرفتید و یا ادا نکردید کسان دیگری به جای شما خواهند آمد و حق خود راخواهند گرفت بنابراین درخواست می کنم از این فرصت به درستی استفاده کنید.

مدیر آموزش و پروزش شاهین شهر کوتاهترین و امن ترین راه دستیابی به آینده ای بهتر به لحاظ شخصی و اجتماعی را شرکت در انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: اگر امید و آرزوی خود را می خواهید در کشور پیاده شود باید وارد عرصه انتخابات شوید در غیر اینصورت دیگران خواهند آمد و بجای شما تصمیم خواهند گرفت

15

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.