۲۲:۲۶ - سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲

طرح یک روز بهاری در مسجد امام جواد علیه السلام خوانسار برگزار شد

طرح یک روز بهاری با هدف یک روز روزه مستحب در هر ماه در مسجد امام جواد علیه السلام شهرستان خوانسار برگزار شد.

10101

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرستان خوانسار(چشمه سار)، طرح بهاری یک روز روزه داری در هر ماه به همت و ابتکار حجت الاسلام محسن رجایی برگزار شد.

در خصوص این طرح که مرحله دوم آن در روز شنبه مصادف با ۱۲ بهمن برگزارشد حجت الاسلام محسن رجایی امام جماعت مسجد امام جواد علیه السلام محله چهل دستگاه شهرستان خوانسار توضیحاتی ارائه نمود.

حجت الاسلام رجایی اظهارداشت: این طرح برگرفته از طرحی مشابه اعتکاف می باشد که هر سال یک بار در مساجد سراسر کشور اجرا می شود و مردم در مساجد معتکف می شوند با این تفاوت که در طرح یک روز بهاری هر ماه در یک روز این طرح اجرا می شود  و افراد روزه دار تنها برای افطار نمودن به مسجد می آیند وپس از صرف افطار با برنامه های فرهنگی متنوع و اهداء جوائز از روزه داران پذیرایی می شود.

وی افزود: هزینه های تهیه افطار و جوائز و سایر برنامه های فرهنگی به همت مردم و نذوراتی است که به مسجد و هیئت امنا داده می شود.
امام جماعت مسجد امام جواد علیه السلام شهرستان خوانسارهم چنین اظهار داشت: محدودیت خاصی برای این طرح وجود ندارد و تبلیغات به صورت زبانی برای مردم به ویژه طلاب، دانشجویان، اساتید و مسئولین بوده است.

حجت الاسلام رجایی اظهارداشت: تعداد افراد شرکت کننده در دوره اول طرح بهار ی ۵۰ نفر بوده است و در دوره دوم این تعداد به ۱۰۰ نفر رسید است.

وی ضمن تقدیرو تشکر از هیئت امنای مسجد امام جواد علیه السلام اظهار داشت: در همین جا از مسئولین شهرستان علاوه بر کمک مالی به این طرح می خواهیم با حضور خود در طرح یک روز بهاری این طرح را تائید و پشتیبانی نمایند تا به این وسیله امکان برگزاری این طرح در سایر مساجد شهرستان نیز فراهم شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.