۰۹:۰۶ - شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴

رویترز خبر داد:

انتشار گزارش آژانس درباره ایران؛ شنبه/ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل: احتمال برگزاری نشستی در وین درباره ایران

در حالی که پیشتر مقامات ایرانی و برخی دیگر از کشورهای حاضر در مذاکرات به همراه رسانه‌های بین‌المللی گفته بودند جمعه گزارش آژانس بین‌المللی منتشر می‌شود، حالا یک رسانه غربی خبر داده که فردا شنبه این گزارش احتمالا منتشر می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ یک خبرگزاری غربی به نقل از منابع دیپلماتیک خبر داده که گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات برجامی ایران احتمالا روز شنبه(فردا) منتشر می‌شود.

در راستای ورود طرف‌های مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به فاز سوم برجام که همان «روز اجرا» است،‌ قرار است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارشی درباره انجام تعهدات برجامی توسط ایران منتشر کند.

در حالی که پیشتر مقامات ایرانی و برخی دیگر از کشورهای حاضر در مذاکرات به همراه رسانه‌های بین‌المللی گفته بودند امروز جمعه گزارش آژانس بین‌المللی منتشر می‌شود، حالا یک رسانه غربی خبر داده که فردا شنبه این گزارش احتمالا منتشر می‌شود.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از منبع دیپلماتیک گزارش داد: «گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تبعیت ایران به مفاد توافق هسته‌ای احتمالا روز شنبه منتشر شود و نه روز جمعه».

یک منبع دیگر دیپلماتیک درباره گزارش آژانس به این خبرگزاری انگلیسی گفت: «تقریبا تمامی جزئیات حل شده است».

در خبر رویترز آمده است: «برخی مقامات گفتند که شاید روز شنبه نشستی در ارتباط با ایران در وین جایی که توافق حاصل شد،‌ برگزار شود».

در همین ارتباط «استفان دوژاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به خبرنگاران گفت: «اگر همه چیز خوب پیش برود، فردا در وین نوعی نشست برگزار می‌شود و ما بیانیه‌ای از سوی دبیرکل(سازمان ملل) منتشر خواهیم کرد».

راه دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.