۲۲:۲۲ - شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳

همواره باید در سپاه امام حسین (ع) باشیم

کارشناس مسائل دینی با تأکید بر اینکه همواره باید در سپاه امام حسین (ع) باشیم گفت: امروز باید شمر زمانه را بشناسیم امروز شمر و یزیدیان زمانه آمریکای جهان‌خوار و اسرائیل کودک کش هستند، باید اینها را بشناسیم و از آنها تبری جسته و زیر بار ذلت این مستکبران نرویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «شاهین پرس»؛ حقیقتاً باید حماسه و نهضت عاشورا را دانشگاهی به بزرگی جهان و دانشجویانی به فراوانی انسان‌های روی زمین دانست. زیرا امام حسین علیه‌السلام وقتی دید زمام امور جامعه اسلامی به دست فرد فاسقی افتاده است که به‌صورت علنی احکام الهی را زیر پا می‌گذارد قیام کرد و مردم را هم برای مبارزه با یزید فرا خواند و در این راه باشهامت از جان و مال و فرزندان و یارانش گذشت و اجازه نداد که مرد فاسقی چون یزید احکام الهی را پایمال سازد و فرمود: «اگر دین جدم محمّد صلی‌الله علیه و آله و سلم جز با قتل من حفظ نمی‌شود، پس ای شمشیرها مرا در بر بگیرید». بر همین اساس اقدام آن حضرت برای تمام انسان‌های مؤمن در هنگام به‌خطرافتادن ارزش‌های الهی و ظلم طاغوت‌ها الگو شد.

یکی از درس‌های مهم نهضت عاشورا برای همه انسان‌های طول تاریخ این بود که صرف‌نظر از هر عقیده‌ای که دارند، همواره سعی کنند در زندگی آزاده باشند و تن به هیچ‌گونه ذلت و خواری ندهند و تسلیم ستم هیچ ستمگری نشوند. در کربلا وقتی آن حضرت را بین مرگ و بیعت با ستمگری چون یزید قرار دادند فرمود: «این گروه ستم‌پیشه مرا به انتخاب یکی از دو چیز یعنی جنگ و پذیرش ذلت مجبور کردند. امّا محال است که من تن به ذلّت دهم».
زیر بار ذلت حاکمیت ظالم یزید نرفت.

* ملتی که امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا دارد باید زیست فرهنگی او الگوی جهانیان باشد

حجت‌الاسلام علی صغیرا در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و اندیشه پایگاه خبری تحلیلی «شاهین پرس»؛ با اشاره به جمله‌ای از شهید حاج‌قاسم سلیمانی؛ کشوری که در قلب خود، اسمِ امام حسین (ع) و فرهنگِ عاشورا را دارد، باید در زیست و فرهنگ، الگوی جهان شود اظهار کرد: انسان‌ها همواره در زندگی به الگو نیاز دارند، خداوند هم پیامبر اکرم (ص) را به‌عنوان الگو معرفی می‌کند «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» چه‌بسا یک ملت پیامبر اکرم (ص) را الگوی خود قرارداد، چنانچه ملت ایران احیاگر اسلام ناب در این عصر به دست حضرت امام (ره) است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز یک اسلام آمریکایی متأسفانه هماهنگ و همسو با صهیونیست‌ها، یک اسلام وهابی که با تحریف دین چهره بسیار بسیار خشن و افراطی از اسلام نمایش می‌دهد و یک اسلام ناب که اهل‌بیت (علی‌ها السلام) را در کنار کتاب آسمانی قرآن در مکتبش نیز دخالت می‌دهد در جهان شاهد هستیم.

* امام حسین(ع) اسلام با سه ضلع عقلانیت، حماسه و عاطفه معرفی می‌کند

وی با اشاره به حدیث ثقلین که پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند قرآن و اهل‌بیتم هرگز از هم جدا نخواهند شد به این دو تمسک بجویید گفت: الحمدلله ملت ایران دین اسلام دارند؛ اما علی‌رغم اینکه غیرشیعیان هم این روایت را نقل می‌کنند؛ ولی اگر از آنها بپرسیم شما قرآن دارید؛ اما اهل‌بیت کدام است جوابی ندارند.

حجت‌الاسلام صغیرا با بیان اینکه الگو شدن شرایط خاصی دارد افزود: دین اسلامی که توسط امام حسین (ع) معرفی می‌شود اسلامی است که هم عقلانیت و هم حماسه و هم عاطفه و هیجان دارد؛ یعنی دارای سه ضلع لازم و ضروری است. الحمدلله شیعیان و همه کسانی که از امام حسین علیه‌السلام الگو گرفته‌اند هم عقلانیت هم عاطفه و هم حماسه را با هم دارند.

وی با اشاره به گسترش دین اسلام در میان سایر ملت‌ها ابراز کرد: وقتی می‌خواهند از گاندی رهبر آزادی‌خواه هند تجلیل کنند می‌گوید بروید از امام حسین (ع) شیعیان و مسلمان‌ها تقدیر کنید؛ چون من از امام حسین (ع) یاد گرفته‌ام که سختی بکشم؛ اما تن به ذلت ندهم.

سخنران برجسته اصفهانی تأکید کرد: شعار امام حسین (ع) در روز عاشورا «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» بود؛ یعنی محال است تَن به مذلّت دهیم. یعنی امروز از یزید زمان که آمریکا و اسرائیل و اذنابشان هستند تبری جسته و تبعیت نکنیم، در مقابل این مستکبران مقاومت‌کردن و برطرف‌کردن نواقص خودمان است وقتی ما در حدی قرار گرفتیم که توانستیم کاملاً روی پای خود بایستیم به فرموده رهبر معظم انقلاب به این قله نزدیک شده‌ایم؛ یعنی با تبعیت از مکتب امام حسین (ع) ما می‌توانیم یک الگویی برای همه جهانیان باشیم.

وی افزود: همه ملت‌هایی که سال‌های سال تحت استعمار کشورهای مستکبر هستند همانند ملت ایران آزادگی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که در مکتب عاشورا آموخته و یاد گرفتند آنها هم استفاده کنند تا استقلال و آزادی خود را به دست بیاورند و طعم شیرین آن را بچشند.

* همواره باید در سپاه امام حسین (ع) باشیم و از یزیدیان تبری بجوئیم

حجت‌الاسلام صغیرا با بیان اینکه در هر زمان سپاه امام حسین (ع) و یزیدیان مشخص است خاطرنشان کرد: به گفته شهید مطهری شمر ۱۴۰۰ سال پیش مرد و تمام شد و الان نیست امروز باید شمر زمانه را بشناسیم شمر و یزیدیان امروز آمریکای جهان‌خوار و اسرائیل کودک کش هستند اینها را باید بشناسیم و از آنها تبری بجوییم و زیر بار زورگویان و مستکبران زمان نرویم.

وی ادامه داد: باید در هر زمانی در سپاه امام حسین (ع) قرار بگیریم؛ یعنی اگر الان امام حسین (ع) بود چه می‌کردند آیا نسبت به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه سکوت می‌کردند؟ قطعاً سکوت نمی‌کردند، اگر امام حسین (ع) می‌خواستند به یک گوشه‌ای بروند و فقط عبادت کنند هیچ‌کسی با ایشان کاری نداشت و این‌گونه به شهادت نمی‌رسید.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: اینکه امام حسین (ع) در قتلگاه به شهادت رسیدند به‌خاطر این بود که فساد را تحمل نکردند به‌خاطر این بود که نخواستند با ظالمین دست بیعت داده و زیر بار ستم بروند، همان مبارزه با ظلم که ملت ایران دارد این مبارزه را باید تا زمانی ادامه داشته باشد که انقلاب و حکومت جهانی توسط فرزند و وارث عاشورا حضرت امام‌زمان (عج) صورت‌گرفته و دل همه مستضعفان جهان شاد شوند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.