۰۸:۵۰ - سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴

مقابله با پروژۀ نفوذ؛اصل راهبردی در نظارت شورای نگهبان

شورای نگهبان بر همه مراحل انتخابات از مراحل قبل تا بعد از برگزاری بر عملکرد مجریان نظارت دارد و این نظارت تاثیرگذار و کارآمد است. با این اوصاف می توان به رسالت خطیر این نهاد مهم انقلابی در جلوگیری از ورود افراد ناصالح به عرصه های کلیدی نظام و مقابله با اجرای پروژۀ نفوذ پی برد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ مهدی نجفی/ پس از پایان ثبت نام انبوه نامزدهای انتخاباتی در محلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، حال این شورای نگهبان است که باید صلاحیت های نامزدهای انتخابات را احراز نماید، به ویژه آنکه برخی از جریانات خاص سیاسی با اجرای طرح ورود انبوه و بی­ قاعده به عرصۀ انتخابات در نوع خود درپی آنند تا در واقع هزینه تراشی برای این نهاد مهم را رقم بزنند که البته بصیرت بی نظیر حضرت آیت الله جنتی و رویکرد کاملاً انقلابی این شورا راه نفوذ عناصر بی کفایت و البته حامیان فتنه را برای خود نمایی در عرصۀ انتخابات مسدود خواهد نمود.

بدیهی است ثبت نام فراوان و البته عجیب برخی افراد و جریان های سیاسی برای حضور در خبرگان و نیز مجلس شورای اسلامی حاکی از عدم شناخت واقعی جایگاه خطیر مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است که متأسفانه با ورود جریان های سیاسی  و نیز ورود بعضی چهره های غیر متخصص، شأن و منزلت این دو عرصۀ مهم را با تبعات و پیامدهایی مواجه کرده به نحوی که نمی توان این شارلاتانیزم انتخاباتی را به فال نیک گرفت، بلکه باید گفت نگاه غیر تخصصی و به نوعی رد پای عوام گرایی انتخاباتی در ثبت نام اخیر مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به وضوح قابل مشاهده است که همۀ این موارد رسالت خطیر شورای نگهبان در بررسی دقیق سوابق کاندیداها و لزوم همگن سازی نامزدهای انتخاباتی بر مبنای شایستگی های انقلابی و ولایت پذیری و نیز دارابودن تخصص های لازم در ورود به حیطۀ قانون گذاری و مجلس خبرگان  را دو چندان می کند.

رسالت خطیر شورای نگهبان با نظارت استصوابی

بی­ شک تحقق این مسأله توسط شورای نگهبان باید بر مبنای مُرّ قانون یعنی نظارت استصوابی صورت گیرد، قانونی که طبق  نامه حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، دبیر وقت شورای نگهبان در سال 1360 بر این مسأله تأکید کرده و شورای نگهبان، برمبنای اصل 99 قانون اساسی، نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آرای عمومی و همه‌پرسی را بر عهده گرفت، هم چنین این نظارت بر مبنای تفسیر شورای نگهبان از اصل 99 قانون اساسی «استصوابی» و شامل همه‌ی مراحل انتخابات خواهد بود.

لیکن برخی غوغا سالاران و غرب گرایان برای تسهیل پروژۀ نفوذ بر طبل نظارت استطلاعی می کوبند و صرف اطلاع رسانی وضعیت نامزدهای انتخاباتی برای شورای نگهبان را کافی می دانند در حالی که اگر بررسی‌های نظارتی شورای نگهبان تنها بر محور آگاهی صرف صورت پذیرد ثمره‌ای را نصیب نظام  نخواهد ساخت. همچنین از آنجا که اصل حقوق اساسی جمهوری اسلامی بر مولفۀ حاکمیت الهی مبتنی است، لذا حاکمیت مردمی جاری در انتخابات، با نظارت استصوابی شورای نگهبان، به مثابه‌ی نهاد حافظ اسلامیت نظام، محقق می‌گردد؛ چرا که حق مردم در دایره‌ی اسلامیت نظام و حاکمیت الهی قابل تشخیص و اجراست.

شورای نگهبان بر همه مراحل انتخابات از مراحل قبل تا بعد از برگزاری بر عملکرد مجریان نظارت دارد و این نظارت تاثیرگذار و کارآمد است. با این اوصاف می توان به رسالت خطیر این نهاد مهم انقلابی در جلوگیری از ورود افراد ناصالح به عرصه های کلیدی نظام و مقابله با اجرای پروژۀ نفوذ پی برد، زیرا بررسی اجمالی سوابق برخی از نامزدهای انتخابات اخیر حاکی از ارادۀ جدی برخی حامیان فتنه و مروجان اسلام آمریکایی برای نفوذ در ارکان عالی نظام اسلامی و تسهیل پروژۀ نفوذ اسلام لیبرالی و آمریکا است.

لذا در روزهای اخیر موج هجمه ها و شبهات علیه شورای نگهبان افزایش یافته است که این حملات ناجوانمردانه با همراهی برخی از عناصر معلوم الحال و با هم نوایی مافیای رسانه ای جریانات اصلاح طلب حامی فتنه صورت می گیرد که لزوم مقابله هوشمندانه با شارلاتانیزم رسانه ای این جریان ضد اسلامی و ضد مردمی بیش از پیش احساس می شود.

بنابراین بر همۀ نهادهای انقلابی و ارزشی و نیز همۀ مسولان و رسانه های دیدای و شنیداری و مکتوب.. به ویژه قوه قضائیه، نیروی انتظامی، ثبت احوال و وزارت اطلاعات که شورای نگهبان برای تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از این چهار مرکز استعلام می‌کند،.فرض است که با تمام توان و دغدغه مندی انقلابی به  این نهاد مهم ارزشی و کارآمد در ایفای رسالت خطیر اجرای بهینۀ نظارت استصوابی بر همۀ نامزدهای انتخاباتی یاری رسانند که انجام مطلوب این مهم می تواند نظام اسلامی را در برابر توطئه های دشمنان نظام اسلامی واکسینه نماید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.