۱۶:۰۰ - شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴

آیت الله مهدوی:

دولت در واکنش به اعدام شیخ نمر، امروز و فردا نکند

عضو خبرگان رهبری بابیان این که دولت ایران باید سریعا پاسخگوی این فاجعه باشد، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران باید هرچه سریعتر بیانیه ای را جهت محکومیت اعدام شیخ نمر تنظیم کند و به گوش جهانیان برساند. دولت در واکنش به این فاجعه امروز و فردا نکند و در محکوم کردن آن، باید پیشتـاز حرکت متقابلانه با دولت عربستان سعودی باشد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، آیت الله مهدوی عضو خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان در خصوص اعدام شیخ نمر گفت: اعدام بی مقدمه و سریع آیت الله نمر توسط حکومت منفور عربستان نشان داد که سران این کشور به شدت از مقدمه چینی برای به شهادت رساندن این عالِم، ترس و واهمه داشتند لذا بدون اعلام به مردم، دست به این اقدام وحشیانه زدند.

وی تاکید کرد: دولت عربستان هیچ دلیلی برای اجرای حکم اعدام نداشت چرا که اگر کسی دلیلی برای اجرای حکم اعدام دارد، باید سرما اعلام کند اما شاهد بودیم که رهبر شیعیان عربستان با مظلومیت شدید مورد هجمه این دولت قرار گرفت.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که دولت ایران باید سریعا پاسخگوی این فاجعه باشد، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران باید هرچه سریعتر بیانیه ای را به منظور محکومیت اعدام شیخ نمر تنظیم کند و به گوش جهانیان برساند. دولت در واکنش به این فاجعه امروز و فردا نکند و در محکوم کردن آن، باید پیشتـاز حرکت متقابلانه با دولت عربستان سعودی باشد.

آیت الله مهدوی افزود: این که سخنگوی دولت ایران این عمل را محکوم کرده، کفایت نمی کند و شخص رئیس جمهور باید اقدام جدی در این زمینه انجام دهد تا عزت کشورمان حفظ شود و بازتاب محکومیت آن، سبب گران تمام شدن این جنایات برای دولت عربستان باشد.

وی خاطرنشان کرد: رسانه های ایران و رابطین آنها باید این عمل فجیع را به گوش همه مردم دنیا برسانند و نشان دهند شیعه در جوامع بین المللی چقدر مظلوم است و چه رفتارهای ناشایستی با این مذهب می شود.

وی در پایان اظهار داشت: ان شاءالله با دعای مردم شریف ایران به زودی شاهد سقوط حکومت آل سعود باشیم و منتظر خبرهای خوشی در اوایل ماه مبارک رمضان خواهیم بود.

44 (1)

فتن

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.