۱۹:۴۵ - پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴

حجت الاسلام گرجی:

مناسبت های محرم و صفر بهترین زمان برای شناخت سیره و منطق امام حسین(ع) است

حجت الاسلام گرجی گفت: همه ما شیعیان وظیفه داریم در مناسبت های ویژه ماه محرم و صفر علاوه بر عزاداری برای مصیبت اهل بیت امام حسین(ع) با منطق، تفکر، سیر و سلوک سیره زندگی حضرت سیدالشهداء(ع) نیز آشنا شویم.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در شاهین شهر به مناسبت دهه دوم ماه صفر با حضور هیئت های مذهبی در اربعین حسینی به عزاداری و پرداختند.

حجت الاسلام گرجی در جمع عزاداران حسینی گفت: همه ما شیعیان وظیفه داریم در مناسبت های ویژه ماه محرم و صفر علاوه بر عزاداری برای مصیبت اهل بیت امام حسین(ع) با منطق، تفکر، سیر و سلوک سیره زندگی حضرت سیدالشهداء(ع) نیز آشنا شویم.

وی با ابراز تاسف از کوتاهی و غفلت در آشنا کردن نسل جوان با سیره و روش اهل بیت(ع) اظهار کرد: این کوتاهی منجر به فاصله گرفتن جوانان با خاندان عصمت و طهارت شده و تبدیل به ملتی شدیم که بدون اینکه امام حسین(ع) را بشناسیم فقط او را دوست داریم و بر مصیبت شهادتش اشک می ریزم.

کارشناس برنامه تلویزیونی خانواده بابیان اینکه ما باید تحت تاثیر آرمان های امام حسین(ع) باشیم افزود: ملتی که امام حسین دارد نباید جوان بیکار و مجرد داشته باشد، نباید آمار بالای طلاق داشته باشد، نباید حجم بالای پرونده در دادگستری ها داشته باشد و نباید سالیانه 30 هزار کشته در جاده ها داشته باشد در حالی که استان اصفهان در طول هشت سال دفاع مقدس 23 هزار کشته داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: هزینه های میلیاردی مردم که مشتاقانه و خودجوش در طول سال خرج عزاداری امام حسین(ع) می کنند اگر هدفمند و سمت و سو داشته باشد دیگر در کشور فقیر نخواهیم داشت.

حجت الاسلام گرجی با استناد به فرموده امیر مومنان(ع) که بهترین منبع برای شناخت، شنیدن سخنان فرد مقابل را معرفی کرده اند افزود: هر فردی بخواهد که به خانواده، امنیت، آرامش و سعادت برسد به پنج چیز نیاز دارد.

این کارشناس خانواده عقل، دین، حیا، ادب و اخلاق خوش را پنچ نیاز جامعه امروزی دانست و تاکید کرد: باید جامعه را بر اساس عقل استوار کنیم. تفریح، ورزش، ازدواج، همسرداری، عبادت، زندگی و رانندگی باید عاقلانه باشد.

وی با بیان اینکه عقل نعمت بزرگ خداوند به انسان است اضافه کرد: باب اول همه کتب دینی مسلمانان در باب علم و عقل می باشد پدران باید در تربیت فرزندان خود عاقلانه رفتار کنند.

حجت الاسلام گرجی به تعبیر علمای اخلاق عفت را نتیجه حاکمیت عقل بر رفتار دانست و اضافه کرد: ملتی شایسته امنیت و آرامش است که مودب باشد و ادب حاکم زندگی آنها باشد.

وی با اشاره به سومین نیاز هر جامعه ای به دین، حیا را چهارمین نیاز جامعه معرفی کرد و افزود: ملتی که به دنبال سعادت و خوشبختی است باید حیا را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.

استاد حوزه و دانشگاه در بیان پنجمین نیاز جامعه اسلامی گفت: اخلاق خوش مهمترین نیاز هر انسانی می باشد چرا که هر صاحب حرفه و شغلی برای موفقیت به سه اصل مهم مهارت در شغل، امانت داری و اخلاق خوش سه نیاز اساسی دارد.

وی با بیان اینکه از زیبایی ظاهر باید به زیبایی اخلاق توجه کنیم خاطرنشان کرد: باید سیره امام حسین(ع) را در اخلاق، زندگی، و رفتار خود جاری کرده و با حاکم کردن این فرهنگ، جامعه خود را به یک جامعه الگو و شایسته برای ظهور حضرت حجت باشد.

مراسم عزاداری اربعین حسینی با حضور مردم عزادار و عاشقان خاندان اهل بیت(ع) همزمان با شام اربعین در مصلی نماز جمعه شاهین شهر برگزار شد.

این مراسم به همت خادم الحسین حاج اکبر شهریاری و با همکاری دفتر امام جمعه شاهین شهر و همچنین هیئت علوی اصفهان و کسبه پاساژ ملت شاهین شهر برگزار شده بود.

DSC_003331

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.