۰۸:۵۷ - جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴

با این دم نوش ها به جنگ سرماخوردگی بروید

گل های گیاهی که شما را در برای سرمای پاییز ایمن می سازند؛بدن درد به همراه تب و گلو درد خبرهای خوبی را به همراه ندارند، چرا که این علائم نشان از سرماخوردگی یا آنفولانزا است. در این دوران دست به دامن هر قرص و دارویی می شوید، اما از مزایای خوراکی های طبیعی بی خبر هستید.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛  بدن درد به همراه تب و گلو درد خبرهای خوبی را به همراه ندارند، چرا که این علائم نشان از سرماخوردگی یا آنفولانزا است. در این دوران دست به دامن هر قرص و دارویی می شوید، اما از مزایای خوراکی های طبیعی بی خبر هستید. دکتر سعید صانعی، مشاور گیاه درمانی در ادامه 4 دمنوش را معرفی می کنند که مطابق با مزاج هر فرد بهتر است در روزهای سرماخوردگی یا آنفولانزا به سراغ آن ها بروید. با کمک این دمنوش ها و مراقبت های ویژه از خودتان می توانید کمتر از چند روز این مریض ها را در بدن خود ریشه کن کنید.

دمنوشی برای سرد مزاج  ها

افرادی که مزاج سردی دارند وقتی دچار سرماخوردگی می شوند ماده ای به نام آگلوتینین سرد وارد بدنشان شده و ویروس تکثیر می شود. برای همین سرماخوردگی این دسته از مزاج ها با آبریزش بینی، خواب آلودگی، لرز و دمای پایین بدن همراه است. بهترین دمنوش ها برای این دسته از افراد دارچین، زنجبیل و نعنا است.

دارچین: دوعدد چوب دارچین

برگ نعنا: 3 تا 4 عدد

زنجبیل تازه: یک قاشق چای خوری

آویشن: 2 تا 3 عدد برگ آویشن

مواد گفته شده را همراه با آب دم کنید و بعد از دم کشیدن آن را صاف کرده و بنوشید. انتخاب با خودتان است هم می توانید هر یک از این مواد را به طور جداگانه دم کنید و میل کنید یا هر سه مورد را با هم ترکیب و دم کنید. آویشن برای درمان سرفه بسیار موثر است. اگر دوست دارید کمی دمنوش تان را شیرین کنید، توصیه می شود از نبات استفاده کنید. این دمنوش را در 4 نوبت در طول روز بنوشند؛ همچنین در حین نوشیدن دمنوش بدن را گرم نگه دارند. 

دمنوشی برای گرم مزاج ها

افرادی که مزاج گرمی دارند، وقتی سرما می خورند آگلوتینین سرد در این افراد به آگلوتینین گرم تبدیل می شود. افراد گرم مزاج در مواقع سرماخوردگی بیشتر با حالت های تب، گلودرد، سرخی صورت و چشم و سرفه های خشک مواجه هستند. همچنین گرم مزاج ها احساس گرمای زیادی می کنند که به اصطلاح می گویند دچار گرگرفتگی شده اند. توصیه می شود در این مواقع فرد لباس نازک تری بپوشد و بدن را خنک نگه دارد. اما با کمک دمنوشی که معرفی می شود، می توان سرماخوردگی را در این افراد درمان کرد.

گل گاو زبان: یک چنگه( زمانی که گل ها حجیم و پوک باشند از قاشق استفاده نمی شود بلکه از واحده چنگه استفاده می شود. چنگه یعنی یک مشت بسته ) 

لیموعمانی: یک تا دو عدد( بهتر است روی لیموها چند عدد سوراخ کوچک ایجاد کنید)

گل بنفشه: یک چنگه

گل پنیرک: یک چنگه

گل پنیرک برای سرفه های خشک بسیار مفید است. همچنین افرادی که براثر سرماخوردگی دچار سوزش و خشکی پوست، چشم و بینی می شوند می توانند از فواید گل بنفشه در این زمینه بهرمند شوند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.