۱۹:۴۴ - پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴

با معرفی کتاب و نویسندگان برتر شهرستان؛

نخستین نشست کتاب‌خوان در شاهین شهر برگزار شد

“کتابخوان” عنوان نشست هایی است که با هدف به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در قالب معرفی کتاب با حضور کتابخوانان، کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه، فعالان حوزه کتاب و فرهنگ برگزار می شود.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان در نخستین نشست کتابخوان شاهین شهر گفت: نشست کتابخوانان ایجاد عادت مطالعه در اقشار مختلف جامعه را دنبال می کند.

وی، هدف از برگزاری این نشست ها را برپایی نهضتی در مسیر رشد و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سراسر کشور عنوان کرد و افزود: به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب و توانمند سازی کتابداران از طریق مطالعه از دیگر اهداف این نشست ها می باشد.

این نشست که دویست و یکمین نشست کتابخوان کشور نیز محسوب می شد به معرفی 10 کتاب‌ مورد علاقه نویسندگان و کتابداران از جمله « کلیله و دمنه به روایت فارسی کنونی »، «خانواده خوشبخت، فرزند موفق»، «انسان در جستجوی معنی»، «هدیه آسمانی»، «در مکتب حافظ»، « معجزه صمیمیت»، «تنهایی»، « تفکر زائد» و«ده قانون خوشبختی» پرداخت.

در بخش معرفی کتاب محمدعلی یزدانی گزی نویسنده کتاب «کلیله و دمنه به روایت فارسی کنونی » گفت: این کتاب معجونی از حکمت و دانش و ادبیات غنی ایران از هند و ایران باستان و همچنین احادیث، حکمت نبوی و اشعار فارسی عربی است. که ساده نویسی کلیله و دمنه برای درک محتوای اخلاقی و فلسفی یکی از انگیزه های نگارش این کتاب بود.

وی مطالعه این کتاب را که نثری ساده و روان دارد را به همه بویژه حکام و سردمداران کشورها توصیه کرد و افزود: کلیله و دمنه رودکی شاهکار جهانی است که سرشار از دانش و حکمت می باشد و اگر به خوبی مطالعه شود انسان ساز و زندگی ساز خواهد بود.

در ادامه شهناز باقریان در معرفی کتاب «خانواده خوشبخت، فرزند موفق» نوشته خسرو امیر حسینی گفت: فصل اول این کتاب مفهوم خانواده را بیان کرده و به وظایف اصلی والدین در قبال فرزندان و همچنین اهمیت و ضرورت خانواده پرداخته شده است.

وی افزود: فصل دوم به مسئله تربیت فرزندان, هدف‌های تربیت, مقتضیات سنی و ویژگی‌های هر دوره سنی اختصاص دارد. در فصل سوم نیز رابطه میان والدین و فرزندان بررسی شده است. در فصل چهارم ازدواج و اهمیت آن در زندگی مطرح می‌شود. در فصل پنجم, مفهوم, اهمیت و ضرورت بهداشت روانی بیان و اثرات و عوامل تاثیرگذار در آن تحلیل شده است. فصل ششم کتاب به مبحث موفقیت و اصول آن اختصاص دارد.

روح الله شاه رجبیان مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شاهین شهر در بخش معرفی کتاب «انسان در جستجوی معنی» نوشته ویکتور فرانکل و ترجمه نهضت صالحیان و مهین میلانی گفت: کتاب انسان در جستجوی معنا در بر دارنده خاطرات فرانکل از وضعیت خود و سایر قربانیان اردوگاه‌های کار اجباری آلمان در خلال جنگ دوم جهانی است.

وی افزود: نویسنده در این کتاب به عنوان یک روان‌شناس اگزیستانسیالیت به اهمیت جستجوی معنا برای زندگی، در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌پردازد و تلاش می‌کند که نگرش جدید معنا درمانی را بیان کند.

شاهرجبیان در ادامه از امضای تفاهم نامه برگزاری نشست هر ماه یکبار کتابخوانی در سطح مدارس و دانشگاه ها خبر داد و به سرعت بخشیدن حرکت کتابخوانی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در همه سطوح جامعه تاکید کرد.

بخش ویژه و جذاب این نشست نیز معرفی کتاب نویسنده کودک به نام «هدیه آسمانی» اثر کوثر یارمحمدی برگزیده جشنواره رضوی بود که بسیار مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

کتاب «هدیه آسمانی» که تصویرگری، شعر و نویسنده آن کوثر یارمحمدی نویسنده 7 ساله و برگزیده جشنواره بود. در این بخش جذاب «هدیه آسمانی» با زبان کودکانه صاحب اثر معرفی شد.

نویسنده هدیه آسمانی به اهمیت هدیه دادن در اسلام و داستان سفر یکی از اصحاب و یاران امام رضا(ع) به نام ریان که قصد حرکت از مرو به مدینه را داشت پرداخته بود.

محمد حسین علیزاده نویسنده برتر شهرستان نیز در معرفی کتاب«در مکتب حافظ» گفت: ازمیان مقوله‌های متنوع و متعددی که در سده اخیر در کانون اقبال و اهتمام پژوهندگان فرهنگ ایران قرار گرفته است، «حافظ‌پژوهی» بی‌گمان در زمره محبوب‌ترین‌هاست تا آنجا که برخی در برابر شوق و هیجان شدید عام و خاص به کار و بار ذهن و زبان جادویش خواجه شیراز فریاد «حافظ بس» برداشته‌اند، البته حق با حافظ‌شناس برجسته زمان ما، استاد بهاءالدین خرمشاهی است که معتقد است پربرگی کارنامه حافظ‌پژوهی هرگز مساوی و مساوق با پرباری آن نیست.

کتاب «تنهایی» شامل مجموعه اشعار و دلنوشته های محسن جهانگیری که در این کتاب گرداوری شده توسط نویسنده این کتاب معرفی شد.

در ادامه مریم کیان ارثی کتاب «معجزه صمیمیت» نوشته حمیدرضا غلامرضایی، مریم بیات کتاب « تفکر زائد» نوشته محمد جواد مصفا و سمیرا کرمی کتاب «ده قانون خوشبختی» نوشته مری جولا اگاروال، ترجمه علی ابوطالبی و زهرا افتخاری را معرفی کردند.

تابلو فرش طرح کتاب نیز طرح جالبی بود که توسط میرزایی معرفی شد و به وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیه کرد که به منظور معرفی و اشاعه فرهنگ و هنر ایرانیان برای هدیه دان به کشورهای دیگر از آثار هنرمندان ایرانی استفاده کنند.

“کتابخوان” عنوان نشست هایی است که با هدف به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در قالب معرفی کتاب با حضور کتابخوانان، کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه، فعالان حوزه کتاب و فرهنگ برگزار می شود.

نخستین نشست کتابخوان شاهین شهر به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، بخشدار مرکزی شهرستان، معاون فرماندار، شهردار شاهین شهر، کتابداران، نویسندگان و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در تالار شیخ بهایی این شهر برگزار شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.