۱۵:۳۴ - سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴

بررسی روزی در تقویم تاریخ انقلاب؛

رسالتی که ۱۳ آبان بر دوش ملت ایران گذاشته است

۱۳ آبان به عنوان یکی از مهمترین روزها در تقویم ملت بزرگ ایران که”روز ملی مبارزه با استکبار جهانی” نامگذاری شده است بهترین فرصت و مناسبت برای اعلام پویایی، نشاط و آمادگی ملت بیدارگر ایران اسلامی در این مبارزه بی امان است.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ مسیب نجیمی/ روز 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی یکی از نقاط عطف ملت ایران اسلامی است، زیرا در این روز دانشجویان پیرو خط امام (ره) سفارت آمریکا موسوم به «لانه جاسوسی» را تسخیر کردند و دست آمریکا را از انقلاب اسلامی کوتاه کردند.

در تحلیل و بررسی این روز تاریخی به این سوال که 13 آبان چه روزی است و چه رسالتی بر دوش امت اسلامی گذارده شده است پاسخ خواهیم داد که؛ سیزدهم آبان یک مناسبت متفاوت است، یک مناسبت در اوج پویایی. نامگذاری”روز ملی مبارزه با استکبار” برای روزی که تلاقی سه رویداد مهم و تاریخ ساز انقلاب اسلامی است.

وی این روز را فراتر از یک مناسبت و گرامیداشت، به یک نماد برای محوری ترین پیام جهانی انقلاب اسلامی تبدیل کرده است که در پرتو آن والاترین گوهرهای حیات انسانی از جمله کرامت و عزت انسان‌ها و عدالت که بزرگترین دستاورد حاکمیت موعود جهان است را می توان مطالبه کرد و در جهت آن گام برداشت که نقطه آغاز آن ترویج و توسعه روحیه استکبار ستیزی و بیدارگری است که 13 آبان بهترین فرصت برای این مهم است و این صراط مستقیم انقلاب اسلامی و همان خط امام بدون هر اعوجاح و تحریفی است که با زعامت رهبر معظم انقلاب و همراهی دلدادگان اسلام و انقلاب اسلامی به عنوان  یکتا مسیر نیل به سعادت و کرامت انسان دنبال می شود.

نظر به اینکه با گذر زمان همگام با پیچیده تر شدن مناسبات و تعاملات جهانی و حساس تر شدن عرصه های رویارویی استکبار گران و استکبار ستیزان، هجمه ها و تلاش های وسیعی برای شکستن سد مبارزه با استکبار، در عرصه های نظریه پردازی و عملیات های سخت و نرم دنبال می شود، طراحی ها و برنامه ریزی روزامد و کارآمد شرط کیاستی است که معصومین(علیهم السلام) از اهل ایمان مطالبه کرده اند.

استکبار یک مفهوم قرآنی است که بیانگر رویه ظالمانه زورمداران عالم می باشد که در قرآن درباره امثال فرعون و گروه های بدخواه و معارض حق و حقیقت به کار رفته است و همواره فرستادگان الهی در برابر زورگویان عالم ایستاده اند به نحوی که مبارزه با استکبار از ارکان حق طلبی و کرامت جوئی انسان‌های آزاده جهان و شاخصه کمال انسانی به شمار می رود.

در هر عصری در میان مستکبران، نمادی بزرگ از استکبار ظهور نموده که با ابزار زر و تزویر، خوی استکباری که مهمترین آن زیاده خواهی، استیلا  طلبی، غارتگری و فساد انگیزی است را دنبال کرده و همواره کرامت انسان‌ها و جان و مال و امنیت بشریت در آتش این زیاده خواهی‌ها سوخته است و در برابر آنان انبیای الهی و پیروان راستینشان قرار داشته اند که مبارزه دائمی با استکبار را رقم زده اند.

در این عصر خداوند شخصیت الهی و عبد صالح خویش یعنی حضرت امام خمینی(ره) و جانشین شایسته اش جضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) را کرامت پرچمداری و هدایتگری مبارزه با استکبار جهانی قرار داد و این رهبران الهی را علاوه بر یاری خویش از امتی بزرگ و کم نظیر برخوردار کرد که این هم نمونه روشنی از امداد الهی  می باشد.

در مقطع کنونی تاریخ، بزرگ ترین نماد استکبار و شیطان بزرگ زمان، آمریکای جهانخوار و ظلم گستر و عدالت سوز است که رهبر معظم انقلاب با استدلال منطقی، آمریکا را مصداق اتم استکبار برشمردند که با یارگیری از میان خرده مستکبران و صهیونیسم بین الملل پیچیده ترین شرایط رویارویی را با جبهه حق و جویندگان کرامت و حقوق و عزت انسانی رقم زده اند.

جهان کنونی در سایه استکبارگری مستکبران عالم و در رأس آنان آمریکای جنایتکار و در دوران جاهلیت مدرن، تاریک ترین و ننگین ترین شرایط را شاهد است، از یک سو تزویر، شعارهای تو خالی، دمکراسی خواهی و حقوق بشر و آزادی و… و سازمان های جهانی با عناوین پر طمطراق و ابزار دست جنایت پیشگان و در مسیر سلطه طلبی و استیلا جویی و تمامیت خواهی استکبار قرار گرفته اند و از یک سو ظهور درنده خو ترین جریانات همچون صهیونیست ها و داعش و جنایت پیشگان تروریست و ضد بشر مستظهر به حمایت همه جانبه استکبار و مبارزه با حقوق مسلم انسان ها در پرتو این سازماندهی استکباری انجام می شود.

جمله تاریخی امام راحل یکی از حقایق صحنهامروز و فردای جهان است که فرمود: ما می گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.

13 آبان به عنوان یکی از مهمترین روزها در تقویم ملت بزرگ ایران که”روز ملی مبارزه با استکبار جهانی” نامگذاری شده است بهترین فرصت و مناسبت برای اعلام پویایی، نشاط و آمادگی ملت بیدارگر ایران اسلامی در این مبارزه بی امان است.

ملت بزرگ ایران با عزمی راسخ و بصیرت سیاسی و دینی 13 آبان 1394 را به روزی درس آموز برای استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای مستکبر و نظریه پردازان مروج ذلت و وادادگان در برابر قدرت پوشالی و شکست خورده غرب خواهند نمودبا غریو فریادهای “مرگ برآمریکا و مرگ بر استکبار” اثبات خواهند کرد که: با توجه به سیاه تر شدن کارنامه ننگین آمریکا در دشمنی با ملت ایران و مظلومین جهان”شعار مرگ بر آمریکا” در کشور … از گذشته زنده تر  و پویاتر است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، ملت ایران اجازه نفوذ مجدد آمریکا را نخواهد داد.

امید است بتوانیم در مقاطع خطیر کنونی که تقابل استکبار جهانی با انقلاب کبیر اسلامی در شرایط پیچیده و خاصی قرار دارد و با توجه به سیاه تر شدن کارنامه ننگین استکبار و در رأس آن آمریکا، در دشمنی با ملت ایران و مظلومین جهان”شعار مرگ بر استکبار” و “مرگ بر آمریکا” را زنده تر و پویاتر از گذشته در سراسر کشور عزیزمان طنین انداز نماییم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.