۱۸:۲۳ - پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴

بازتاب نامه رهبر در رسانه‌های مهم جهان

رسانه‌های مهم جهان نامه مهم رهبر انقلاب درخصوص برجام را مورد توجه قرار دادند و محتوا و لحن آنرا دارای پیام‌هایی دانستند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ رهبر معظم انقلاب طی نامه‌ای مهم، مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص برجام را به صورت «مشروط» تائید کردند که بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان و منطقه داشت.

اکثر رسانه‌ها این نامه را با عنوان «رهبر عالی ایران توافق هسته‌ای را تائید کرد» بازتاب دادند و بخش‌هایی از آن را منتشر کردند.

روزنامه آمریکایی نیویرک تایمز در گزارشی با اشاره به اینکه نامه رهبر ایران آخرین گام اجرای برجام به حساب می‌آید نوشت: از  نظر کارشناسان لحن رهبر انقلاب ایران علیه ایالات متحده با نزدیکتر شدن زمان اجرای برجام تندتر شده است.

رویترز هم با انتشار خبر نامه رهبری به دولت درباره توافق تصریح کرد که در این نامه رهبر ایران از دو نامه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا سخن گفته که در آن اوباما وعده داد که دیگر واشنگتن دنبال تغییر نظام سیاسی ایران نیست.

سی‌ان‌ان هم در گزارشی با عنوان «رهبر عالی با شروطی توافق هسته‌ای را تائید کرد» نوشت: [آیت‌الله] خامنه‌ای در این نامه تاکید کرد که موضع ایران در قبال آمریکا پس از توافق هسته‌ای هم تغییر نخواهد کرد.

شبکه سی‌بی‌اس هم در گزارشی با این عنوان که رهبر ایران هم سرانجام برجام را تائید کرد، مدعی شد که تائید رهبر عالی ایران پایانی بر بحث‌ها میان دولت حسن روحانی و منتقدانش بود و این یک پیروزی برای میانه‌روها در تهران به حساب می‌آید.

جروزالم‌پست هم در مطلبی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور درباره اجرای برجام نوشت: رهبر عالی ایران در نامه خود تاکید کرد که باید ماهیت رآکتور آب سنگین حفظ شود.

ایندیپندنت هم در مطلبی به نامه رهبر انقلاب ایران به رئیس جمهور پرداخت و نوشت: رهبر ایران در این نامه هم بر ادامه دشمنی با آمریکا تاکید کرد و هرگونه تغییر در روابط میان تهران-واشنگتن را غیرمحتمل دانست.

بخش عربی خبرگزاری فرانسه هم با انتشار خبر نامه رهبری به رئیس جمهور کشورمان درباره برجام، این نامه را چراغ سبز بالاترین مقام سیاسی ایران برای اجرای توافق هسته‌ای دانست.

خبرگزاری فرانسه نوشت که رهبر عالی ایران با اشاره به بی‌اعتمادی به ایالات متحده خواستار تشکیل کمیته‌ای برای نظارت بر توافق توسط شورای عالی امنیت ملی شد و هرگونه تحریم علیه ایران در حوزه تروریسم و حقوق بشر را نقض توافق دانست.

روسیا الیوم هم در گزارشی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در نامه خود توافق هسته ای را دارای ابهام معرفی کرده است، نوشت: رهبر ایران خواستار نظارت شورای عالی امنیت ایران بر اجرای توافق شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.