۰۹:۰۲ - چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴

شمارش معکوس براي واکنش سخت

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بهمن سال ۹۰ و در نماز جمعه تهران درباره انقلاب مردم بحرين و اتهامات رژيم آل‌خليفه به ايران مبني بر…

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بهمن سال ۹۰ و در نماز جمعه تهران درباره انقلاب مردم بحرين و اتهامات رژيم آل‌خليفه به ايران مبني بر دخالت در امور اين کشور فرمودند؛ «اين حرف کاملاً دروغ است، چراکه اگر ما دخالت مي‌کرديم اوضاع بحرين جور ديگري مي‌شد.»
رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين نماز جمعه حتي صراحتاً اعلام کردند که «ما هر جا دخالت کنيم صريحاً مي‌گوييم همچنان که به علت ضديت با غده سرطاني رژيم صهيونيستي در دو جنگ پيروزمند ۳۳ روزه و ۲۲ روزه دخالت کرديم… و هيچ ابايي هم از گفتن اين مسئله نداريم.»
روز چهارشنبه گذشته فرمانده کل قوا به خاطر فاجعه منا يک هشدار جدي، قاطع و اتمام حجت قطعي با آل‌سعود کردند و فرمودند «اندک بي‌احترامي به حجاج ايراني و عمل نکردن به وظايف در قبال بدن‌هاي مطهر موجب عکس‌العمل ايران خواهد شد. عکس‌العمل ايران سخت و خشن خواهد بود.»
خويشتنداري، رعايت اخلاق اسلامي و حرمت ‌برادري در دنياي اسلام تاکنون باعث شده است، جمهوري اسلامي ايران همچنان صبور باشد و شکيبايي را در قبال همه دشمني‌هاي ناحق برخي سران و رژيم‌هاي مرتجع عربي منطقه، از جمله آب سعود، پيشه کند.
اين صبوري و خويشتنداري، زماني به سر خواهد رسيد و پايان آن سعه صدر، آغاز خروش و خيزش جانانه و مقتدرانه‌اي خواهد بود که لرزه بر پايه‌هاي ظلم و فسادي خواهد انداخت که برخي حکام منطقه بر آنها حاکميت دارند. اکنون در ميان افکار عمومي ايران اسلامي همان نفرت مقدسي که نسبت به رژيم صهيونيستي وجود دارد و به فرموده رهبر معظم انقلاب «ملت عاشق مبارزه با صهيونيست‌ها است و جمهوري اسلامي هم اين را نشان داده است»، اکنون و در وضعيت کنوني با توجه به فاجعه منا و به شهادت رسيدن بيش از ۴۰۰ زائر ايراني و بي‌احترامي و بي‌حرمتي آل‌سعود به حجاج و جانباختگان هموطن، هنگامي که حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همزمان با عيد غدير و آغاز ولايت و امامت اميرمومنان علي(ع) مي‌فرمايند، «عکس‌العمل ايران سخت و خشن خواهد بود» بايد رژيم سعودي حساب کار دستش بيايد که، اين هشدار تنها يک اتمام حجت شفاهي نيست و تنها کافي است که براي امتحان ما، اندک بي‌احترامي را به حجاج ايراني نشان دهد تا واکنش عملياتي جمهوري اسلامي ايران را با توجه به امکانات بيشتر و دست برتر ايران، ببيند و بچشد، آنگاه تفاوت رفتاري ايران را خواهد ديد.
جمهوري اسلامي ايران اگر تاکنون در برخي موارد از جمله موضوع بحرين و يمن ورود مستقيم نکرده به خاطر اين است که اعتقاد دارد، مردم اين کشورها توانايي مقابله با دشمن و پيروزي انقلاب خود را دارند و اگر در اين موارد ورود مي‌کرد، قطعاً شرايط آنها بسيار تفاوت داشت و خيلي سريع شرايط کنوني آنها در منطقه با حمايت‌هاي مستقيم ايران بهتر از حال حاضر بود. اما اگر دخالت‌هاي رژيم‌هاي مانند آل‌سعود براي كشتار مردم مسلمان افزايش يابد، رفتار ايران هم تغيير خواهد كرد.
اما اکنون به نظر مي‌رسد که صبوري و شکيبايي جمهوري اسلامي ايران باعث گستاخ شدن هر چه بيشتر حکام رژيم‌هايي مانند آل‌سعود و آل‌خليفه شده است. به گونه‌اي که آنها به خود اجازه مي‌دهند با ياوه‌گويي‌هاي خود، به حجاج و جانباختگان ايراني در منا بي‌احترامي و بي‌حرمتي کنند و حتي در صحنه ديپلماسي هم، ‌زبان‌درازي کرده و واژه‌هايي را عليه ايران به کار ببرند که مصداق خود آنها است.
اکنون زمان ديپلماسي لبخند در مقابل دشمناني که همه تلاش خود را عليه ايران بسيج کرده‌اند، بايد کنار گذاشته شود و درباره مسائل و تحولاتي که در منطقه در حال وقوع است، در برابر آنها موضع‌گيري قاطع انجام گيرد.
واهمه داشتن از اين که اگر موضع‌گيري‌هاي ما نسبت به دشمني‌هاي آنها مناسبات ايران با برخي کشورهاي منطقه را بر هم مي‌زند و يا اين که تصور شود دشمني‌هاي آنها کم مي‌شود، اين عقب‌نشيني، پيشروي آنها را در همه حوزه‌ها در‌پي ‌خواهد داشت.
اگر اين ملاحظات سياسي نبود و در اين سياست خارجي و ديپلماسي فقط اندکي، انقلابي‌گري هم تزريق مي‌شد، اکنون شاهد قلدري سران آل‌سعود عليه ايران نبوديم و وزير خارجه بي‌ادب آل‌سعود به خود اجازه نمي‌داد که درباره جزاير سه‌گانه ايراني بگويد، «ايران جزاير سه‌گانه را به امارات بازگرداند!»
اين رژيم گستاخ شده است چون تصور مي‌کند توافق هسته‌اي جايگاه منطقه‌اي و بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران را تضعيف کرده است. ياوه‌گويي مي‌کند چون برداشت او و اربابانش اين است که توافق هسته‌اي به ايران تحميل شده است و اکنون که چنين شرايطي براي جمهوري اسلامي در اين توافق ايجاد شده، مي‌تواند با هر زباني با ايران سخن بگويد.
اما با هشدار محکم و قاطع رهبر انقلاب اکنون گوشي دست آل‌سعود آمده است که، آن توانايي‌ها، دست برتري که ايران در منطقه دارد و ده‌ها عامل ديگر که باعث قدرت و اقتدار ايران شده است، اگر تنها يکي از آن عوامل به کار گرفته شود، آن وقت بايد زبان به كام بگيرند و دنبال جان پناه براي خود باشند. اگر اندکي عقلانيت در وجود رژيم جاهل سعودي وجود داشته باشد متوجه مي‌شود كه چرا رژيم صهيونيستي با آن پشتوانه‌اي که از سوي آمريکا براي خود دارد، هيچگاه جرأت کوچکترين تعرض را عليه ايران اسلامي نداشته است.
اگر در ميان رژيم آل‌سعود، يک فرد عاقل و منطقي وجود دارد، سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران را تجزيه و تحليل کند و آن تحليل را براساس دست برتر ايران به سران اين رژيم ارائه دهد، شايد آنگاه آنها کمي سرعقل بيايند، در غير اين صورت منتظر آن واکنش خشن و سخت جمهوري اسلامي ايران باشند، شمارش معکوس براي اين واکنش آغاز شده است، اگر رژيم‌هايي مانند آل‌سعود مي‌خواهند شامل اين واکنش نباشند، بايد در مسير سياست‌هاي خود تغيير اساسي ايجاد کنند.

منبع؛ سیاست روز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.