۱۵:۲۰ - جمعه ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

امام‌جمعه شاهین‌شهر:

آل سعود بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در دنیا است

امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: مردم دنیا و سازمان‌های دفاع از حقوق بشر دنیا در برابر جنایات اخیر آل سعود در اعدام 37 مخالف حکام این کشور نباید سکوت کنند.

به گزارش شاهین پرس؛ حجه الاسلام مرتضی ملکیان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهین شهر، اظهار کرد: مردم دنیا و سازمان‌های دفاع از حقوق بشر دنیا در برابر جنایات اخیر آل سعود در اعدام 37 مخالف حکام این کشور نباید سکوت کنند.

امام جمعه شاهین شهر، افزود: حکومت آل سعود وی کشتار بی‌گناهان و مخالفان، ظلم به شیعیان، تخریب اماکن مربوط به مسلمانان و بخصوص بقاع متبرکه دارد و به علت حمایت‌های آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل همواره به سرکوب ملت خود مشغول است.

وی خاطرنشان کرد: عجیب آن‌که اعدام مخالفان این حکومت ظالم در حالی صورت گرفته است که مخالفان کشته‌شده بدون ارائه بیان نظرات خود و بدون تفهیم اتهام گردن زده شدند.

حجه الاسلام ملکیان ادامه داد: این رژیم زندانیان خود را که بیشتر آنان از شیعیان این کشور بودند به اتهام مبارزه با تروریسم اعدام کرده است ؛ خاندان آل سعود که جمال خاشقچی منتقد خود را به شکل فجیعی با اره تکه‌تکه می‌کند و در یمن، سوریه و عراق جنایت آفریده است از مبارزه با تروریسم در کشورش دم می‌زند!

خطیب نماز جمعه شاهین‌شهر، اظهار کرد: آمریکا خود بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشردردنیاست و به این حکومت متجاوز تسلیحات برای کشتار ملت یمن می‌فروشد در برابر جنایت آل سعود سکوت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمک‌های امدادی مردم شاهین‌شهر به سیل‌زدگان استان‌های خوزستان و لرستان اشاره و از برپایی موکب‌های پخت غذا در خوزستان و کمک‌های دیگر به مردم شهرستان پل‌دختر خبر داد ؛ به‌تازگی درسفری به خوزستان، نحوه کمک‌رسانی‌ها به مردم سیل‌زده را بررسی و بر استمرار بیشتر این کمک‌ها تأکید کردیم .

امام‌جمعه شاهین‌شهر با تبریک انتصاب فرمانده کل جدید سپاه پاسداران، ساده زیستی، فن بیان قوی، قدرت تحلیل بالا، سوابق علمی و محبوبیت بین مردم را از ویژگی‌های سردار سرلشگر حسین سلامی برشمرد.

وی اضافه کرد که در دوره جدید فرماندهی جدید سپاه پاسداران توانمندی‌ها، بصیرت افزایی، گسترش بنیه معنوی، اعتلای فرهنگی و گام‌های بلند به‌سوی تکامل و پیشرفت کشور سریع‌تر برداشته خواهد شد.

خطیب نماز جمعه شاهین‌شهر با تبریک روز حمل‌ونقل یادآور شد: ایمنی رانندگان و مسافران درگرو رعایت قوانین رانندگی است که در این صورت خسارت‌های تصادف کمتر خواهد شد.

حجه الاسلام ملکیان، چهلمین سالگرد شهادت علامه مبارزه مرتضی مطهری را گرامی داشت و افزود: آثار این عالم متفکر پس از گذشت سال‌ها هم چنان چراغ راه دانشجویان و طلاب است.

امام‌جمعه شاهین‌شهر روز جهانی کارگر را به کارگران کشور تبریک گفت و با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در اجتماع کارگران تصریح کرد: نباید کارخانجات کشور به افراد نالایق و کسانی واگذار شود که کارخانه‌های را به‌قصد برج‌سازی در محل‌های واحدهای صنعتی به تعطیلی می‌کشانند .

وی تأکید کرد که آمریکا هرگز نخواهد نتوانست که فروش نفت کشورمان را به صفر برساند و خواهد فهمید کشورمان هرچه قدر که بخواهد نفت خود را خواهد فروخت.

خطیب نماز جمعه شاهین‌شهر نمازگزاران و جوانان را به ارتباط بیشتر با شهدا به‌خصوص شهدای گمنام در این شهر توصیه کرد که شهدا از مقام شفاعت در نزد پروردگار متعال برخوردارند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر در خطبه نخست ظلم کردن را از گناهان نابخشودنی بیان کرد که از گناهان حق‌الناس است و دوزخ مأوای همیشگی ظالمان خواهد بود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.