۱۲:۱۳ - سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

در اجرای طرح تحول نظام سلامت:

نخستین مرکز سلامت جامعه و پایگاه سلامت شاهین شهر افتتاح شد

در مرکز سلامت جامعه گلدیس علاوه بر تشکیل پرونده سلامت برای جمعیت 25 هزار نفری تحت پوشش خود، خدمات مراقبت های اولیه سلامت نیز ارائه می شود.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، با حضور دکتر صدری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان، مهندس راعی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرستان مرکز سلامت جامعه گلدیس و پایگاه سلامت گلدیس در شاهین شهر افتتاح شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این مراسم گفت: این مراکز در قالب برنامه تامین مراقبت های اولیه سلامت در حاشیه شاهین شهر به منظور اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با جذب و بکارگیری 16 نفر نیرو شامل مراقب سلامت پزشک، کارشناسان تغذیه، روانشناس، بهداشت محیط و آمار و مدارک پزشکی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز علاوه بر تشکیل پرونده سلامت برای جمعیت 25 هزار نفری تحت پوشش خود، خدماتی مراقبت های اولیه سلامت نیز ارائه می شود تصریح کرد: برنامه تامین مراقبت های اولیه سلامت تا پایان سال جاری در کلیه مناطق شاهین شهر و شهر گز اجرا خواهد شد.

دکتر علی پارسا افزود: در سال 93 از محل اعتبارات طرح تحول سلامت و خیرین بالغ بر 20 میلیارد ریال جهت احداث و تکمیل 13 پروژه عمرانی با زیربنای 4000 متر مربع هزینه شده و در سال 94 نیز 40 میلیارد ریال جهت احداث و تکمیل 14 پروژه عمرانی با زیربنای 8700 متر مربع تامین اعتبار گردیده است.

کلنگ احداث مراکز سلامت جامعه در مجتمع مسکن مهر، شهرک میلاد و گلدیس با 1500 متر مربع زیر بنا و 20 میلیارد ریال اعتبار توسط مسئولان بر زمین زده شد که پیش بینی می شود حداکثر ظرف یکسال اتمام و به بهره برداری برسد.

دکتر صدری در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت و نقش پیشگیری و بهداشت، اجرای طرح تحول در نظام سلامت را موجب ارتقاء سطح سلامت جامعه و رضایتمندی مردم دانست و گفت: در آینده نزدیک هر ایرانی یک پرونده الکترونیک سلامت حاوی کلیه اطلاعات و سوابق پزشکی و مراقبت ها خواهد داشت.

مهندس راعی در پایان این مراسم ضمن تقدردانی از اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح تحول سلامت خواستار تقویت اورژانس پیش بیمارستانی و خدمات تخصصی بیمارستان در این شهرستان گردید.

salamat 1 salamat 2 salamat 3salamat 4

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.