۰۸:۳۳ - یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

استاندار اصفهان:

کارهای انجام گرفته با شان مردم شاهین شهر فاصله دارد

زرگر پور استاندار اصفهان گفت: اصفهان استاني شاخص است و شان مردم اين استان و شهرستان شاهين شهر و ميمه بيش از اين است و بايد نسبت به شان مردم تلاش بيشتري صورت گيرد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، استاندار اصفهان صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه هاي عمراني شهرداری شاهين شهر؛ با مرور شعارها محقق شده دولت یازدهم، مهمترین و اصلی ترین دستاورد دولت را امنیت و ثبات آرامش در کشور دانست و گفت: علی رغم وجود ناامنی در کشور های منطقه و تلاش معاندین برای برهم زدن آرامش کشور، امنیت خوبی بر کشور حاکم است و این آرامش و امنیت برای برگزاری انتخابات بسیار مهم و ضروری می باشد.

وی كاهش نرخ تورم از ۴۵ درصد به ۱۴ درصد را بر اساس آمارهای رسمی کشور از ديگر اقدامات دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: دولت در تلاش برای تک رقمی کردن نرخ تورم در کشور است.

 دكتر رسول زرگرپور با بيان اينكه در ابتدای دولت یازدهم كشور در ركود كامل به سر می برد افزود: طليعه هاي خروج از ركود و حركت به سوي رونق اقتصادی در استان اصفهان حس می کنیم.

وی افزود: سال گذشته دولت برای اجرای طرح تحول نظام سلامت 250 میلیارد تومان یارانه پرداخت کرد بطوریکه در شهرها کمتر از 10 درصد و در روستاها کمتر از 6 درصد سهم پرداخت مردم برای درمان است و زیرمیزی نیز تقریبا حذف شده است.

زرگرپور توافقنامه وین را یکی از مهمترین اقدامات دولت دانست و افزود: در دیدار با هیئت های خارجی معظمت و بزرگی این کار مشخص می شود.

وی به سفر وزیر امورخارجه به استان اصفهان در هفته دولت اشاره کرد و افزود: توریست هایی که در هتل عباسی مشتاق عکس گرفتن با دکتر ظریف بودند نشان از بزرگی و عزت ایران دارد.

استاندار اصفهان با بيان اينكه همانند دولت که در ابتدای شروع کار خزانه را تحویل گرفت استانداری اصفهان نیز سیلوها و سدهای خالی را تحویل گرفتم ولی امروز در سیلوهای استان ۴۰۰ هزار تن گندم ذخيره شده است و با مديريت صحیح و در حالیکه آبیاری کشت پاییزه نیز انجام گرفته 450 میلیون متر مکعب آب پشت سدهای استان وجود دارد.

زرگر پور آلودگی هوا را اصلی ترین مشکل استان اصفهان و شهرهای حومه بدلیل همجواری با صنایع بزرگی همچون نیروگاه و پالایشگاه دانست و تصریح کرد: در حالیکه سال گذشته اصفهان تنها 30 روز هوای سالم داشت امسال با کاهش 30 درصدی آلودگی هوا 114 روز از هوای سالم برخوردار بود و نباید چشم داشتی به عوارض آلاینده ها داشت. باید تلاش کنیم و امیدوار باشیم که این وضعیت بهبود پیدا کند چراکه این موضوع برای سلامتی بسیار نگران کننده است.

استاندار اصفهان از روي ريل قرار گرفتن پروژه هاي بزرگ و 20 ساله در استان خبر داد و افزود: پروژه هاي مترو، مصلي و ورزشگاه نقش جهان روي ريل تكميل قرار گرفته است ورزشگاه نقش جهان با زمین چمن یا بدون زمین چمن بزودی به بهره بداری خواهد رسید همچنین كلنگ خط دو مترو و نمایشگاه بين المللي اصفهان نيز به زمين زده شده است

وي با بيان اينكه تا پايان سال تمام روستاهاي اصفهان طرح هادي خواهند داشت، افزود: در آينده ي نزديك همه  روستاهاي استان گازرساني خواهند شد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه شاهين شهر مهد علم و دانش، ‌فرهنگ و تلاش و كوشش است گفت:  اصفهان استاني شاخص است و شان مردم اين استان و شهرستان شاهين شهر و ميمه بيش از اين است و بايد نسبت به شان مردم تلاش بيشتري صورت گيرد.

وي با بيان اينكه اقوام مختلف در شهرستان شاهين شهر و ميمه در كمال صفا و آرمش با هم زندگي مي كنند، افزود: شاهين شهر، ايران كوچك است و شهرداري ها و دستگاه هاي دولتي در اين شهرستان به خوبي فعاليت مي كنند ولي تا جايي كه در شان مردم باشد فاصله داريم و همه بايد دست در دست هم دهند تا به آنچه كه شايسته مردم است دست يابيم.
  زرگرپور از برگزاري جلسه ويژه اي در دو هفته ي آينده براي بررسي مشكلات شهرستان خبر داد و گفت: اين جلسه با حضور مسئولين استاني و شهرستاني تشكيل خواهد شد.

استاندار اصفهان با بيان اينكه اين پروژه ها بايد در هفته ي دولت به بهره برداري مي رسيد، افزود: به دليل ترافيك سفر ديپلمات ها و هيات هاي خارجي در چند هفته  گذشته افتتاح و بهره برداري از اين پروژه ها به امروز موكول شد.

حسین امیری شهردار شاهین شهر در ابتدای مراسمبهره برداری از پروژه های شهر گفت: یکی از سیاست های کلان شورای اسلامی شهر و شهرداری شاهین شهر استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است که بحمدالله گام های مؤثری در این زمینه برداشته شده است.

علی صالحی رئیس شورای اسلامی شاهین شهر نیز در این مراسم رفع آلایندگی متأثر از پالایشگاه و صنایع مجاور، اختصاص اعتبار مترو شاهین شهر، اختصاص اعتبار شبکه فرسوده فاضلاب شهر و حذف کامل آرامستان اصفهان در شاهین شهر را از جمله دغدغه های مردم و مسؤولان در این شهر عنوان و از استاندار خواستار رفع معضلات شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.