۱۳:۱۱ - یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهین شهر و میمه:

زمین چمن مصنوعی شاهین شهرقربانی پروژه نقش جهان شد

با توجه به پتانسیل بالای ورزش شهرستان و حضور چشمگیر ورزشکاران رشته های مختلف در رقابت های کشوری و بین المللی، ورزش شهرستان نیازمندتوجه بیشتر مسئولان است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، رئیس اداره ورزش و جوانان شاهین شهر و میمه در گفتگویی به ظرفیت و استعداد جوانان شهرستان در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: در حال حاضر جامعه ورزشی شهرستان شامل 20 هزار ورزشکار بیمه شده می باشد که در این میان 36  قهرمان برون مرزی در عرصه های مختلف بین المللی و 200 ورزشکار قهرمان کشوری وجود دارد.

خداکرم پور مهدی از راه اندازی شورای راهبردی ورزش خبر داد و افزود: بر اساس تدوین برنامه پنجساله ورزش شهرستان با همکاری معاون فرمانداری شهرستان درصدد تشکیل شورای راهبردی ورزش شهرستان هستیم.

وی اضافه کرد: پس از تدوین آیین نامه و شروع فعالیت شورا ی ورزشی شهرستان، تمام ارگانها و دستگاه های مربوطه با مدیریت واحد برای ارتقاء سطح سرانه ورزش شهرستان فعالیت خواهند کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سرانه ورزش شهرستان در سال جاری را بر اساس آخرین آمار 39 مترمربع اعلام کرد که این رقم در سال 1391 در حدود 19 متر مربع بوده است.

وی به پروژه های در دست احداث شهرستان اشاره کرد و افزود: در سال 91 هفده پروزه نیمه تمام در سطح شهرستان وجود داشت که با تزریق اعتبارات استانی، ملی و با مشارکت دهیاری ها، شهرداری ها و شوراهای اسلامی پروزه ها در حال تکمیل می باشند.

پور مهدی سالن ورزشی روستای های ونداده و جهادآباد را از جمله پروژه های آماده بهره برداری شهرستان نام برد و افزود: پروژه سالن های ورزشی گز برخوار و روستای زیاد آباد بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و همچنین در صورت تزریق اعتبارات ملی و استانی در سال جاری سالن ورزشی حسن رباط نیز تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید و می توانیم شاهد اتمام پروژه نیمه تمام ورزش شهرستان باشیم.

مربیان ورزشگاه های روستایی از نیروهای بومی منطقه تامین می شود

وی با بیان اینکه با تعامل دهیاری ها و هیات ورزشهای بومی محلی شهرستان تا کنون 7 خانه ورزش در روستاهای شهرستان افتتاح شده است افزود: به منظور جذب و بکارگیری نیروی های فعال بومی هر منطقه و صرفه جویی در هزینه ها یا همکاری هیات های ورزشی دوره های مربیگری در رشته های مختلف برگزار می شود تا با بهره گیری از نیروی های انسانی روستاها ورزشکاران آموزش داده شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهین شهر و میمه به ادغام  دو سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان اشاره و اظهار کرد: در دولت قبل با ادغام کارشناسی نشده دو سازمان، ضمن بالا رفتن حجم کار، بار مالی و انسانی به لحاظ ساختاری دچار مشکل شد به این شکل که بدون تغییر در ساختار  وزارت درگیر مسائل جوانان نیز شد.

وی با بیان اینکه پس از ادغام دو سازمان، معاونت جوانان نیز به اداره ورزش اضافه شد، تصریج کرد: در شهرستان های بزرگی همچون شاهین شهر و میمه می طلبد ضمن تغییر ساختار، بودجه، نیروی انسانی و مکان مشخص تامین و در نظر گرفته شود.

ورزشکاران حرفه ای شهرستان در تیم های خارج از استان می درخشند

پور مهدی در ادامه خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد ساماندهی جوانان شهرستان، شرح وظایف هر نهاد و ارگانی مشخص شده است که در ابتدای کار با ضعف های موجود نیازمندحمایت هایی برای انجام اقدامات موثر می باشد.

وی به مشکلات ورزش قهرمانی در شهرستان اشاره کرد و افزود: همجواری شاهین شهر با مرکز استان ورزش قهزمانی شهرستان را با نقاط ضعف و قوتی روبرو کرده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهین شهر و میمه با اشاره به درخشش ورزشکاران شهرستان در تیم های مطرحی همچون ذوب آهن و سپاهان خاطر نشان کرد: باشگاهای ورزشی شهرستان از امکانات و بودجه کافی برخوردار نیستند در ورزش های تیمی و انفرادی نیز نمی توانند تیم داری کنند و ورزشکاران جذب باشگاه های خارج از شهرستان و استان می شوند.

تنها اداره ورزشی که ساختمان مستقل ندارد

وی اضافه کرد: اداره ورزش و جوانان در نظر داردبا همکاری هیات های ورزشی، شورای اسلامی و شهرداری، ورزشکاران و تیم های ورزشی را تحت پوشش صنایع و ارگان های شهرستان قراردهند.

پور مهدی با بیان اینکه: ورزشکاران حرفه ای با تیم هایی همراهی می کنند که بتواند در تامین هزینه ها آنها را حمایت کنند. تصریح کرد: طی 26 سال گذشته حمایت از ورزشکاران را با استفاده از ظرفیت های موجود در دستور کارهای خود قرار داده بودم که در آینده نیز این چنین خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان تنها اداره ورزش و جوانانی هستیم که فاقد ساختمان مستقل می باشد اما تا اتمام و تکمیل پروژه های نیمه تمام گذشته هیچ پروژه جدیدی نخواهیم داشت.

زمین چمن مصنوعی شهرستان در گود نقش جهان بلعیده شد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان با بیان اینکه: علی رغم فعالیت بیش از 30 موسسه ورزشی فرهنگی فوتبال در سطح شهرستان، یک زمین چمن مصنوعی استاندارد نداریم. تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شاهین شهر تفاهم نامه ای برای تکمیل و بهره برداری زمین چمن بین اداره ورزش و جوانان شهرستان و شهرداری شاهین شهر به امضا رسید که تا کنون اعتبارات لازم از سوی اداره کل استان تامین نشده است.

وی ورزشگاه نقش جهان را معضل بزرگ ورزش استان دانست و افزود: با توجه به اینکه ورزشگاه نقش جهان  800 معارض دارد هر بودجه ای که به ورزش استان اختصاص داده می شود بر اساس رای دادگاه از سوی بخش های مختلف ورزشگاه برداشت شده و بودجه ای به شهرستان ها نمی رسد.

پور مهدی از رشد فعالیت بخش خصوصی در شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی طی چند سال اخیر رشد چشمگیری در احداث باشگاه های بدنسازی، استخرها، بیلیارد داشته است اخیرا نیز پیشنهاد احداث سالن بولینگ از سوی بخش خصوصی رسیده است.

عملیات اجرایی استخر شهر میمه بزودی آغاز خواهد شد

پور مهدی ادامه داد همچنین عملیات اجرایی احداث استخر شهر میمه با کمک شهرداری میمه و بخش خصوصی با رفع مسائل حقوقی، در محل ورزشگاه شهید ایراندوست میمه بزودی آغاز خواهد شد.

وی استخر دولتی شاهین شهر را یکی دیگر از مشکلات اداره ورزش و جوانان شهرستان عنوان کرد و افزود: این استخر سالها پیش توسط بنیاد مستضعفان پلمپ شده است که در این خصوص با ارزیابی کارشناسان و تعاملی که پس از رایزنی و بازدید وزیر ورزش در سفر به شهرستان در اواخر سال  93 انجام گرفت مقرر شد قطعه زمینی به  بنیاد واگذار و استخر تحویل گرفته شود. تا بتوانیم با هزینه و تعرفه مناسب، کمکی به بخش دولتی و مردم شاهین شهر کرده باشیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان در خصوص  نظارت بر باشگاه های خصوصی و بدنسازی شهرستان گفت: این باشگاه ها زیر نظر هیات پرورش اندام استان با دو بازرس آقا و خانم فعالیت می کنند که در صورت مشاهده تخلف قطعا برخوردهای قانونی خواهند کرد.همانگونه  که دو باشگاه شطرنج کیش و مات و باشگاه بدنسازی پوریای ولی پلمپ شد و اگر باز موردی باشد قطعا پیگیری می شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.