۰۸:۱۵ - یکشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۴

باید چاره ای اندیشید....

پساتحریم اندام نمایی در سایه ابر سياه فرهنگ بيگانه

فرهنگ برهنگی روز به روز توسط مدها و پوششهای جدید وضع بدتری پیدا می کند؛ حیا در پوشش های جدید هربار چند گام عقب تر می رود و خودنمایی و عرض اندام جلوتر می آید

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، زمانه با خود تغییر در پی دارد؛ سبک زندگی ها، باورها و رفتارها در طول سالیان عوض می شود، تغییراتی که گاهی مثبتند و گاهی هم منفی. یکی از این تغییرات در نوع پوشش و ظاهر است شاید این موضوع را به طور خاص با نیم نگاهی به آلبوم عکس های قدیمی  به خوبی درک کنید. تغییرات در نوع پوشش همیشه مثبت نبوده و تحت عوامل بسیاری فراز و نشیب های عجیب و غریبی به خود دیده است. پوشش و مدهایی که بر خلاف فلسفه خود نماد عریان گرایی و برهنگی در جامعه شده اند. تیپ شلخته یا کثیف، شلوارهای فاق کوتاه و پاره، تی شرت های یقه باز، مانتوهای کوتاه و بدون دکمه و تنگ، ساپورت و در جدیدترین مورد لباس هایی با طرح پرچم کشورهای استکبار!
امروزه شرایط به طریقی است كه كیفیت لباس از جهات مختلف مى تواند یكى از عوامل مهم تبلیغ فرهنگ ها شود. در جوامعى كه ارزش هاى معنوى مدفون گـردیـده است و درخت فرهنگ ها از آب فضیلت و معنویت محروم مانده و شخصیت انسان ها بر پـایه توجه دیگران شكل یافته است, مدسازان سعى مى كنند از این طریق, وارد دنیاى جوانان شوند و ضمن تولید و عرضه لباس هاى مختلف در مدهاى متفاوت, فرهنگ غرب را ترویج نمایند و با تنوع در ظاهر آنها, باطن و فكر و فرهنگ آنها را به كل تغییر دهند.

وقتی پوشش یک جامعه از ارزش های اخلاق مدارانه و الهی به سمت ارزش های فرهنگ غرب می رود آن جامعه سرعت بیشتری به سمت لذت گرایی جنسی، بی قیدی، فروپاشی نهاد خانواده پیدا می کند.
لـبـاس, یكى از ابزارهاى مهم تبلیغاتى در دست مهاجمان فرهنگى قرار گرفته است و با تـوجـه بـه ایـن كه لباس , صرفا یك امر سلیقه اى نیست, بلكه بیانگر نوع ارزش هاى حاكم بر افراد است؛ از این رو جوانان این مرز و بوم كه وارث فرهنگ اصیل اسلامى و ارزش هاى الهى هستند باید دقت کنند كـه نكته هاى مورد توجه اسلام را در پوشیدن لباس رعایت كنند و نگذارند از این طریق, فـرهنگ غرب در سرزمینشان نفوذ كند, زیرا كه هر جا ابر سیاه فرهنگ بیگانگان گسترده شد, مانع از تابش خورشید معنویات و ارزش هاى انسانى مى گردد.

فرهنگ برهنگی روز به روز توسط مدها و پوششهای جدید وضع بدتری پیدا می کند؛ حیا در پوشش های جدید هربار چند گام عقب تر می رود و خودنمایی و عرض اندام جلوتر می آید؛ مدهایی که برای ما جز فاصله از فرهنگ بومی, ضرر جنسی, جسمی و اقتصادی چیزی در برندارد. باید چاره ای اندیشید….

پروژه اندام نمایی دختران و پسران جوان در خیابان های محله و شهر، رنگ و بویی جدید به خود گرفته است.گشت کوتاهی در بازارها بیانگر این است که گویی عده ایی به خیال خام خودشان مذاکرات هسته ایی را دروازه ایی بسوی سرازیر شدن فرهنگ برهنه غرب بسوی ایران زمین می دانند ولی غافلند از سایه گسترده شهدای دست بسته غواص برآسمان سرزمین و راه روشن استکبارستیزی.

این روزها زنان و مردانی را مشاهده می کنیم که لباس هایی را به عنوان زینت تن خود انتخاب می کنند که همسان و هم قامت فرهنگ این مرز و بوم نیست, موضوعی که هر روز تعداد زیادی از جوانان را به کام زهرآگین خود می کشد و ما تنها در برابر آن با رویکردی منفعالانه چشم انتظار آینده مانده ایم؛ و جالب اینجاست که در قبال این موضوع بسیاری از به اصطلاح مسئولین برگزیدن سکوت را بر حرف زدن و وارد میدان شدن ترجیح داده اند و چشم های خود را بر واقعیت تلخی که بسترساز بسیاری از جرایم در آینده ی نزدیک خواهد بود بسته اند.

شکل ها، کلمات و اصلاحات بسیاری که به نوعی با یک ناهنجاری اخلاقی و جنسی در ارتباطند و هیچ تناسبی با فرهنگ ایرانی اسلامی ما ندارند. در رواج این پوشش ها علاوه بر تاثیر منفی ما از رسانه ها و تقلیدهای بی ضابطه و مخرب، کم کاری مسئولین در ایجاد و ترویج مدهای ملی و مناسب و جذاب و فرهنگ سازی در زمینه فرهنگ پوشش نقش به سزایی دارند اما با این همه، کم کاری مسئولین و نبود پوشش داخلی بهانه مناسبی برای زیر سوال بردن شخصیت خود با استفاده از این نوع پوشش های خاص و معلوم الحال و صدمه به فرهنگ جامعه نیست. ایرانی بودن و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی خود را به خاطر دیده شدن و حتی خوش تیب و آراسته! بودن به چه فرهنگی می فروشیم؟ باید چاره ای اندیشید….
به راستی چرا جوان ما باید به لباس بی دینان ملبس شود؟! افرادی که در گذشته فقط به غارت جان و مال می پرداختند؛ اینک به این نتیجه رسیده‌اند که غارت این امور کاری را برای ایشان از پیش نخواهد برد بلکه غارت مردانگی، غیرت، فرهنگ و اصالت جواب بهتری خواهد داد.و با کمال تأسف باید گفت توانسته اند نه تمام جوانان، بلکه بخشی از ایشان را در دام خود گرفتار سازند. نکته قابل توجه این است که اکثریت قریب به اتفاق جوانانی که لباس هایی شامل جملات، کلمات، علائم و یا عکس های معنادار که مربوط به فرقه های انحرافی است را بر تن می کنند خود از معنا و مفهوم این علائم اطلاع نداشته اما متاسفانه به مقاصد طراحان و تولیدکنندگان توجهی ندارند. اهدافی که همه در خدمت ترویج فرهنگ بی بند وباری، حیازدایی و ابتذال در جامعه اند.

شاید بارها و بارها علامت d & g را روی لباس ها و تیشرت ها دیده اید. این علامت؛ مخفف dolce&gabana یعنی دلچه و گایانا که از معروف ترین نام ها در جهان فشن است، نام دو فردی است که طراحان لباس بازیگران هالیوودی هستند. اما جالب اینجاست که، این آرم که به علت مد بودن و مشتری پسند بودن حتی توسط تولیدی های داخل هم روی البسه حک می شود مربوط به دو مرد همجنسگرایی است که با هم ازدواج کرده و برخی بدون اطلاع از چنین فکری هایی به سادگی خام لفظ مد شده و خود را خواسته یا ناخواسته اسیر و بنده بلا شرط این نام ها و مارک می کنند.یکی دیگر از این علائم  کلمه “fruits است که روی شورت های پسرانه که از شلوارهای فاق کوتاه آن ها به راحتی قابل مشاهده است و به معنی “نوجوان هم جنس باز مورد فعل جنسی واقع شده” است! دیگری که ”coolcat است و روی پیراهن های بچه گانه حک می شود به معنای” متجاوز جنسی ” است!  کلمه “happy gentleman به معنای “مرد همجنس باز “است که روی تیشرت پسرانه حک می شود! کلمه ” heaven به معنای “اوج لذت جنسی ” که روی تیشرت دخترانه حک شده! کلمه “kiss  به معنای “بوسه” که مربوط به گروه همجنس بازی است که آرم مخصوص این گروه قطره خون پاشیده شده است که روی شیشه عقب ماشین یا کلاسور هم دیده می شود!

این ها بخشی از کلمات و تصاویری است که جوان و نوجوان بدون غرض و تنها از روی تقلید از آن استفاده می کند. البته قابل ذکر است که این گونه لباس ها اغلب توسط مأموران جمع آوری می شود ولی متأسفانه با این وجود هنوز شاهد استفاده لباس های غیر عرف و غرب پسند توسط جوانان مان هستیم چرا که اینک حتی تولیدی های کشورمان هم به علت شدت استقبال جوانان از این  پوشش به تولید اینگونه مارک ها می پردازند !! باید چاره ای اندیشید….

و کلام آخر:
نگارنده معتقد است كه پيروى کوکورانه از الگوها و مدهاى غربى و پوشيدن لباس‏هایی با آرم خارجى نمى‏تواند به ما شخصيت اعطا كند و موجب پيشرفت و ترقّى ما گردد. اصلی ترین عامل موفقيت در تمامى زمينه‏ها، خودباورى و پايبندى به اصول اعتقادى و ارزش‏هاى اخلاقى است. تا زمانى كه علم و دانش در وجود ما شكوفا نگردد و زيرساخت‏هاى شخصيت ما مبتنى بر الگوهاى فرهنگ اصيل اين مرز و بوم، شكل نگيرد، آرايش ظاهر و تقليد از مدها و الگوهاى ديگران، جز بحران هويت و دور شدن از اصالت فرهنگى ، نتيجه‏اى در پى نخواهد داشت.

پس بياييد يك‏بار ديگر در رفتارمان تجديدنظر كنيم و اصالت‏هاى فرهنگى‏مان را در پرتو جذابيت‏هاى دروغين فرهنگ بيگانه از دست ندهيم.  پروانه شریفی/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.