۱۰:۰۴ - چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۲

کوچکی‌نژاد خبر داد:

حضور فرجی‌دانا یکشنبه در صحن علنی مجلس/بازگشت دانشجویان ستاره‌دار و انتصابات اخیر محور سوالات

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حضور وزیر علوم٬ تحقیقات و فناورری در صحن علنی مجلس در روز یک‌شنبه هفته آینده خبر داد وگفت: قانع نشدن نمایندگان از پاسخ های فرجی‌دانا اخطار را برای وی به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا” به نقل از خبرگزاری خانه ملت جبار کوچکی‌نژاد ارم‌ساداتی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ از حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در صحن علنی روز یک‌شنبه هفته آینده (8 دی ماه) مجلس خبر داد وگفت: فرجی‌دانا روز یک‌شنبه به سؤالات نمایندگان پیرامون بحث بازگشت دانشجویان ستاره دار، نگرفتن استعلام و انتصابات اخیر صورت گرفته در بدنه وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری در دوره جدید پاسخ خواهد دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه تغییرو تحولات صورت گرفته در وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری و انتصاباتی که روسای دانشگاه‌ها انجام می‌دهند جای تامل دارد٬ افزود: متاسفانه تاکنون قول وزیر علوم٬ تحققیات و فناوری به نمایندگان و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عملیاتی نشده است.

55311_thum

این نمایندگان در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه هم اکنون افراطی‌ترین نیروها در استان‌ها به عنوان روسای دانشگاه‌ها منصوب شده‌اند٬ تصریح کرد: هیات 3 نفره‌ای که به دانشگاه ها اعزام می‌شوند‌ با بسیاری از نیروهایی که در جریان فتنه فعال بودند ملاقات‌هایی داشته و مبنای گزینش اساسی روسای دانشگاه ها را بر مبنای اطلاعات این افراد قرار می‌دهند که این جای تاسف دارد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی وزیر علوم٬ تحقیقات و فناوری به نظرات نمایندگان در انتصابات اخیر صورت گرفته در دانشگاه‌ها٬ گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون تخصصی مجلس در این امورات می‌تواند کمک حال وزیر در انتخاب گزینه اصلح باشد.

کوچکی‌نژاد با یادآوری بحث دانشجویان ستاره‌دار٬ افزود: در بحث دانشجویان ستاره‌دار، وزارت علوم خود عامل متشنج شدن اوضاع بوده، در حالی که این وزارت‌خانه می‌تواند به راحتی استعلامات اخذ شده را در اختیار کمیسیون تخصصی مجلس قرار داده و آرامش ایجاد کند.

وی ادامه داد: وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری با نمایندگان مجلس که قصد بررسی دقیق وضعیت دانشجویان ستاره‌دار را داشتند همراهی نکرده و اجازه تحقیقات بیشتر را به نمایندگان از جمله خانم طبیب‌زاده با این بهانه که نمایندگان حق دخالت در این امور را ندارند نداده‌ است.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم٬ تاکید کرد: وزیر علوم٬ تحقیقات و فناوری باید بداند که نمایندگان حق دخالت در تمامی امور کشور را جهت اعمال قانون دارند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه متاسفانه وزارت علوم به سمت و سویی حرکت می‌کند که برای آینده علمی کشور تنش زا است٬ گفت: ادامه روند کنونی از سوی فرجی دانا به نفع کشور نبوده و وی باید پاسخگوی سوالات بر حق تک تک نمایندگان باشد.

وی با بیان اینکه انتصابات اخیر صورت گرفته در برخی دانشگاه‌ها از سوی روسای آن‌ها با نقشه علمی کشور مغایر است٬ افزود: برخی از این انتصابات که نباید در پایان دوره روسای دانشگاه‌ها صورت گیرد با اهداف و ساختار بدنه وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری نیز همخوانی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از اصرار اعضای کمیسیون تخصصی مجلس برای پرسیدن سوالات خود از فرجی دانا در روز یک‌شنبه خبر داد و یادآور شد: با توجه به قانع نشدن سؤال‌کنندگان، سوال از وزیر علوم یک شنبه در صحن علنی مطرح می‌شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.