۱۸:۰۱ - پنجشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

رئیس دانشگاه پیام نور شاهین شهر؛

مهمترین ملاک دانشجویان در انتخاب رشته بازار کار مناسب است

غفاری رئیس دانشگاه پیام نور شاهین شهر گفت: در سه حوزه علمی علوم انسانی، علوم تجربی و فنی مهندسی بعلت داشتن بازار کار استقبال خوبی می شود.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، رئیس دانشگاه پیام نور شاهین شهر در گفتگویی ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید از افزوده شدن دو رشته جدید به رشته های مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: با پیگیریهای انجام شده بر اساس مصوبه شورای گسترش وزارت علوم، دو رشته جدید الهیات و مدیریت دولتی به رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه افزوده می شود.

وی بابیان اینکه در حال حاضر 23 رشته گرایش در مقطع کارشناسی و شش رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد در این مرکز ارائه می شود افزود: بر اساس آخرین آمار موجود دانشگاه پیام نور سال تحصیلی جدید را با بیش از 650 دانشجوی جدیدالورود و حدود 3 هزار دانشجوی فعال در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آغاز می کند.

سید رامین غفاری با اشاره به متفاوت بودن، استقبال از رشته ها بدلیل برابر نبودن نسبت عرضه و تقاضای رشته ها اظهار کرد: در سه حوزه علمی علوم انسانی، علوم تجربی و فنی مهندسی بعلت داشتن بازار کار استقبال خوبی می شود.

وی خاطر نشان کرد: وزارت علوم با آمایش رشته ها، متناسب با مقتضیات مکانی و فضایی و نیازهای کشور، رشته های مورد نیاز جامعه را در مراکز اموزش عالی و دانشگاه ها ایجاد می کند.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهین شهر با بیان اینکه جذب دانشجو امسال در دانشگاه پیام نور شاهین شهر به سه شکل رسمی، فراگیر و بدون آزمون انجام شده است تصریح کرد: مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود همانند سنوات گذشته و بر اساس دستورالعمل با توجه به امکانات و ظرفیت های موجود امسال نیز در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در نیمه اول مهرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به بستری که در مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها فراهم شده امیدوار هستیم جوانان و دانشجویان بتوانند از این فرصت استفاده مطلوب و مناسبی داشته باشند و با توکل به خدا با قدرت و قوت سال تحصیلی جدید را شروع کنند و برای فردایی بهتر و آبادتر تلاش کنند.

غفاری با اذعان به اینکه طرح تفکیک جنسیتی در سال های گذشته با جدیت بیشتری پیگیری می شد تصریح کرد: در دانشگاه پیام نور شاهین شهر تفکیک جنسیتی در فرایند برگزاری آزمون ها اجرای می شود.

وی خاطر نشان کرد: تفکیک جنسیتی در دروس عمومی که مخاطبان بیشتری دارند اجرا می شود ولی به لحاظ کاهش محسوس دانشجویان در برخی رشته گرایش ها و دروس تخصصی که گاهی به تعداد انگشتان دست می رسند امکان اجرای طرح وجود ندارد.

دانشگاه پیام نور مرکز شاهین شهر یکی از مراکز موفق و پیشرو در بین مراکز و واحدهای دانشگاهی پیام نور استان اصفهان با قدمتی بیش از چهارده سال بزرگترین مرکز آموزش عالی به لحاظ متغیر های مذکور در سطح شهرستان شاهین شهر ومیمه است.

محور آموزش در این دانشگاه مبتنی بر کوشش و اهتمام دانشجویان با بهره گیری از منابع مکتوب معتبر وغنی به لحاظ علمی می باشد که در انتظار شروع سال تحصیلی جدید با 23 عنوان رشته ــ گرایش در دو مقطع کارشناسی و شش رشته ــ گرایش در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.