۱۱:۴۵ - شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴

معاون مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

بیماری ام اس جزو اولویت های تحقیقاتی در اصفهان است

معاون مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به شیوع بالای بیماری ‌ام اس در جهان، خاورمیانه و ایران، بیماری ‌ام اس به عنوان اولویت پژوهشی مرکز تحقیقات علوم اعصاب اصفهان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ رخساره معمار با بیان اینکه طرح‌های بسیاری در مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شده است، اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ دانشجو از گروه‌های مختلف پزشکی، پیراپزشکی، مهندسی پزشکی و…. در تشکل باشگاه پژوهشگران جوان زیر نظر مرکز تحقیقات علوم اعصاب در حال فعالیت هستند و طرح‌های پژوهشی خود را با همکاری مرکز انجام می‌دهند.

وی افزود: از جمله طرح‌های تحقیقاتی در حال اجرا در مرکز تزریق سلول‌های بنیادی در بیماران ALS است که برای اولین بار در ایران در حال انجام است همچنین طرح‌های ژنتیکی و بررسی ژن‌های درگیر در بیماری‌های مغز و اعصاب و تومورهای مغزی نیز از تحقیقات مهم مرکز است.

معاون مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر حمایت از تحقیقات علوم پایه ادامه داد: مسلماً هر علمی از علوم پایه آغاز می‌شود و برای پیشرفت آن نیاز به علوم پایه دارد. در پزشکی نیز این اصل مهم است چرا که هنگام مواجهه با یک بیماری باید ببینیم اساس بیماری چیست و بر اساس آن مبانی، بیماری را درمان کنیم. بنابراین نقش علوم پایه و مراکز تحقیقاتی مرتبط با این علوم برای پیشرفت علوم دیگر اجتناب‌ناپذیر است.

معمار با اشاره به نقش مراکز تحقیقاتی در حوزه‌های گوناگون اضافه کرد: ایده‌های نوین در بسیاری از مراکز تحقیقاتی بزرگ دنیا منشأ می‌گیرد و پس از گذراندن مراحل تحقیقاتی در بالین به مرحله اجرا در می‌آید.

وی با تأکید بر حمایت از مراکز تحقیقاتی گفت: باید حمایت مالی بسیار خوبی از مراکز تحقیقاتی صورت گیرد چرا که در بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی با مشکلات مادی مواجهیم و نمی‌توانیم طرح را به انجام برسانیم مگر اینکه نهادی حمایت مالی مورد نیاز را از مرکز انجام دهد. علاوه بر این حمایت‌های معنوی و اجتماعی نیز مورد نیاز مراکز تحقیقاتی است.

معاون مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: با توجه به شیوع بالای بیماری ‌ام اس در جهان، خاورمیانه و ایران و همچنین در اصفهان بیماری ‌ام اس را در اولویت‌های تحقیقاتی قرار داده‌ایم البته این کار به معنای این نیست که بیماری‌های دیگر را کنار گذاشته‌ایم، بلکه بر روی همه بیماری‌ها تحقیق می‌کنیم.

معمار به سایر اولویت‌های پژوهشی در مرکز تحقیقات علوم اعصاب اشاره و اظهار کرد: تحقیق بر روی سکته مغزی نیز به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مغزی در اولویت مرکز تحقیقات قرار دارد، اما به دلیل شیوع ام اس در اصفهان ملاحظه ویژه‌ای در مورد این بیماری داریم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.