۱۲:۰۷ - سه شنبه ۰۹ تیر ۱۳۹۴

با حضور جمع کثیری از مردم صورت گرفت

رونمایی از امضای میلیونها ایرانی پای گزاره برگ ملی +گزارش کامل

مراسم رونمایی از امضای میلیونها ایرانی پای گزاره برگ ملی با حضور جمع کثیری از مردم در میدان آزادی تهران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ مراسم رونمایی از میلیون ها امضای پای گزاره برگ ملی با حضور جمع کثیری از مردم در میدان آزادی تهران شروع شد که طی این مراسم سایر مردم نیز امضای خود را پای گزاره برگ ملی به ثبت رساندند.

این مراسم که با حضور گروه‌های خبری و رسانه ای داخلی و خارجی در محل رونمایی از گزاره برگ ملی در میدان آزادی در حالی برگزار گردید که بسیاری از طومارهای امضا شده توسط مردم به دلیل کمبود وقت و عدم فضای لازم در میدان نصب نگردید و بسیاری از طومارها نیز از شهرستانها به تهران نرسیدند.

زاکانی: تیم مذاکره کننده را تنها نمی‌گذاریم/ هرگونه زیاده خواهی با سیلی ملت ایران مواجه خواهد شد/ توافق باید شفاف باشد

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی در این مراسم با اشاره به حمایت‌های همه جانبه مردم و نمایندگان از تیم هسته‌ای گفت: ما اینجاییم که اعلام کنیم تیم مذاکره کننده هسته‌ای را در مذاکرات تنها نمی‌گذاریم.

وی ادامه داد:‌ما در کنار برج آزادی به عنوان نماد آزادگی ملت ایران اعلام می‌کنیم که از دشمنی آمریکا و هم‌پیمانانش برائت می‌جوییم.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد:‌ ملت ایران در این گزاره برگ اعلام کرده که حاضر نیست هیچ توافق بدی را بپذیرد.

وی با اشاره به وقایع تاریخی ایران گفت: ما همیشه سرافکنده بودیم که چرا در گذشته قراردادهای ننگینی رقم خورد و اندک مقاومتی شکل نگرفت و اگر مقاومتی بود توسط مستکبران سرکوب شد اما امروز با گذشته متفاوت است و ملت ایران حاضر نیست حتی در مقابل اندیشه ناچیز درباره توافق بعد تصوری داشته باشد.

نماینده مردم تهران با اشاره به رونمایی از گزاره برگ ملی اظهار داشت: این گزاره برگ مفاهیم بلندی را درون خود دارد و در آن آمده که تحریم‌ها باید در روز امضای توافق لغو شود نه تعلیق زیرا اگر تحریم‌ها تعلیق شود به هر بهانه‌ای می‌تواند تمدید و تجدید شود.

وی ادامه داد: اگر ما در زمینه هسته‌ای، دستاوردی در اختیار داشته باشیم تا آن را در برابر تحریم‌های ظالمانه و ادعاهای بی‌اساس دشمنان قرار دهیم در ازای ادعاهای بعدی آنها چه چیزی را قرار است از دست بدهیم.

زاکانی در ادامه با اشاره به تاکید دشمنان بر موضوع راستی‌آزمایی اجرای تعهدات به ایران اظهار داشت: ما هیچ نیازی به راستی‌آزمایی نداریم زیرا نمایندگان ما در مذاکرات هسته‌ای راستگو هستند و وفای به عهد را از اسلام عزیز آموختند اما دشمنان ما حیله‌گر و بدعهدند که اگر هم توافقی را قبول کرده‌اند از موضع ضعف بوده و زمانی که از موضع ناتوانی خارج شدند از عهد خود عدول کردند.

وی با اشاره به بدعهدی آمریکا در توافق ژنو تصریح کرد: ما در ژنو به تعهدات خود عمل کردیم اما طرف مقابل بهانه‌جویی و بدعهدی کرد.

وی با یادآوری دوران پیشین مذاکرات هسته‌ای و پذیرش برخی محدودیت‌ها در زمینه صنعت هسته‌ای گفت: در سال ۸۲ تا ۸۴ ایران حتی بحث تحقیقاتی خود را نیز تعطیل کرد ولی دشمنان در مقابل، ما را محور شرارت خواندند و ایران را به حمله هسته‌ای تهدید کردند که در مقابل آن باید گفت زهی خیال باطل.

نماینده مردم تهران ادامه داد: زمانی که تهدیدهای دشمنان کارگر بود گذشته است و ملت ایران طلسم کاربرد تهدید در تسلیم کردن ملت‌ها را شکست.

وی با تاکید بر اینکه ما قائل به راستی‌آزمایی نیستیم، اظهار داشت: آنها موضع راستی‌آزمایی را مطرح و پس از آن عناصر خود را به عنوان راستی‌آزما برای ما تعیین می‌کنند که ماحصل راستی‌آزمایی آنها در گذشته چیزی جز دشمنی با ملت ایران نبوده است.

زاکانی با اشاره به بند چهارم NPT مبنی بر حمایت از کشورهایی که به دنبال فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای هستند، گفت: ما به NPT پایبند بودیم ولی آنها چه کمکی به ما کردند؟ امروز که فناوری هسته‌ای با تلاش خودمان به بار نشسته می‌خواهند آن را از ما بگیرند و حتی به قانون وضع شده از سوی خودشان نیز پایبند نیستند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه دشمنان حتی حق حیات را برای ملت ایران قائل نیستند، اظهار داشت: پس از موضوع هسته‌ای دشمنان می‌توانند سایر دستاوردهای ما را نیز بهانه کنند و این سدی است که اگر شکسته شود دیگر انتها ندارد.

وی با اشاره به بند سوم گزاره برگ ملی مبنی بر عدم محدودیت در توسعه دانش‌ هسته‌ای ملت ایران تصریح کرد:‌ ما حافظ دانشمندان و استقلال ملت ایران هستیم ولی دشمنان مانع از توسعه علمی کشورمان می‌شوند و ما این را نمی‌پذیریم.

زاکانی ادامه داد: ما حفظ دستاوردهای دانشمندان خود را عین عزت ملی می‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه ما هیچ نظارت غیرمتعارفی را نمی‌پذیریم، اظهار داشت: الزامات NPT از سوی ایران پذیرفته شده است ولی فراتر از آن هیچ چیزی را نخواهیم پذیرفت.

نماینده مردم تهران ادامه داد: ماحصل پذیرش این بازرسی‌ها و نظارت‌ها از سال ۸۲ تا ۸۴ این شد که ما شهدایی مانند علیمحمدی، شهریاری، احمدی‌روشن و رضایی‌نژاد را از دست دادیم در حالی که سال‌ها طول می‌کشد تا چنین افرادی تربیت شوند.

وی توان دفاعی ایران را سدی محکم در مقابل مکاران استکباری دانست و اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند این سد را بشکنند و نتیجه آن یک جنگ زودرس خواهد بود و اگر کسی به بهانه دوری از جنگ ما را به پذیرش نظارت بر صنعت دفاعی‌مان توصیه می‌کند در واقع ایران را در لبه پرتگاه جنگ قرار داده است.

زاکانی اضافه کرد: ما حق توقف و ایستادن در مسیر رشد و پیشرفت هسته‌ای را نداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاکید ما در این گزاره برگ این است که هر تعهد ایران در توافق باید برگشت‌پذیر باشد و ما در اندک زمانی بتوانیم در مقابل بدعهدی طرف مقابل دوباره بر پای خود بایستیم.

وی تاریخ ملت ایران را خالی از هر گونه تجاوز به دیگر کشورها خواند و گفت: ملت ایران پیام‌آور صلح برای همه جهانیان است ولی در برابر زیاده‌خواهی نیز سکوت نخواهد کرد و دشمنان بدانند هر گامی که زیاده‌خواهی کنند با سیلی محکم ملت ایران روبرو خواهند شد.

زاکانی با اشاره به ادعای بشردوستی دشمنان افزود: در سال ۸۶ غرب به بهانه تحریم، از دادن مواد هسته‌ای مورد نیاز کشور در حوزه پزشکی خودداری کرد و نزدیک به ۱۳۰ مرکز پزشکی کشور تحریم شد.

وی ادامه داد:‌ تا زمانی که دانشمندان ما این مواد را تولید نکرده بودند آنها حاضر نشدند این مواد را به ما بدهند.

زاکانی با تاکید بر اینکه دشمنان در واقع می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند، تصریح کرد: این تجارب به ما این درس را می‌دهد که هیچ گاه به دشمنان اعتماد نکنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هر توافقی باید در نهایت شفافیت باشد و تعهدات دو طرف در روز اجرایی شدن آن مشخص باشد و ما امیدواریم که شاهد موفقیت نمایندگان و ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای باشیم.

در ادامه این مراسم پدر شهید احمدی روشن با حضور در جایگاه، متن گزاره برگ ملی را قرائت کرد که همزمان با فریادهای الله اکبر و مرگ بر آمریکا از سوی جمعیت همراه شد.

متن این گزاره برگ مردمی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تعالی و پیشرفت کشور در سایه ی اسلام و تامین امنیت، رفاه و آسایش مردم از اهداف همیشگی نظام اسلامی است.

همه می دانیم که امروزه پیشرفت کشور ها در ابعاد مختلف و تامین رفاه مردم از جمله در تولید انرژی پاک و سالم،افزایش محصولات کشاورزی، رقابت پذیری تولیدات صنعتی، درمان بیماری های صعب العلاج، توسعه سلامت و بهداشت و دستیابی به علوم و فناوری های نو  و … مستلزم در اختیارداشتن فناوری هسته ای است.

ملت ایران با هوشمندی این نیاز را درک کرد . نخبگان و دانشمندان زیادی دست بکار شدند و با وجود تمامی تحریم های علمی و فنی و اقتصادی با خون دل های فراوان ، هزینه های زیاد و تقدیم شهدایی بسیار ارزشمند بالاخره به این فناوری دست یافتیم.
مستکبران حسود و تمامیت خواه که نمی توانند پیشرفت ملت ها را ببینند در صدد سنگ اندازی برآمدند و اقدامات ظالمانه ای را علیه ملت ایران تدارک دیدند تا راه را بر پیشرفت ما ببندند. صدور قطعنامه های مکرر ، اعمال تحریم های غیر قانونی و ترور دانشمندان هسته ای از جمله این مظالم است.

رهبری هوشیار و حکیم انقلاب اسلامی با نرمش قهرمانانه برای اتمام حجت به دشمنان و از بین بردن بهانه های آنان مسیر مذاکره را گشودند . اما ۱۲ سال مذاکره و گفتگو و باز گذاشتن درب مراکز هسته ای به روی انواع نظارت ها و کنترل ها و دادن انواع امتیازات تا کنون ثابت کرده است که دشمن به دنبال حل مسأله نیست و اهداف دیگری در سرمی پروراند.

عهدشکنی های مکرر آمریکا در طول مذاکرات هسته ای بویژه طی دوسال گذشته همچنین در قرارداد الجزایر، در مذاکرات مربوط به افغانستان و عراق و معاهدات آمریکا با دیگر کشورها مثل لیبی، کره شمالی تعهدات تجاری با چین و حتی قرارداد سالت ۲ با روسیه ثابت می کند. همانگونه که بارها و بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس محترم جمهور و وزیرخارجه رسماً اعلام کرده اند آمریکا عهد شکن و کاملاً غیر قابل اعتماد است.

آنها حتی در مذاکرات اخیر هم نارو زدند و با وجود اینکه هیئت ایرانی با صرفنظر کردن از بعضی حقوق امتیازات مهمی را به آنها داد، آن نمک نشناس ها با انتشار گزاره برگ آمریکایی زیر همه توافقات زدند و همانطور که وزیر خارجه ایران گفت: فکت شیت آمریکایی دروغ است.

این واقعیت های غیر قابل انکار ایجاب می کند که همیشه مراقب حیله آمریکای عهد شکن باشیم. آنها بارها نشان داده اند که اگر در قراردادی امتیازات را بدهیم و دریافت امتیازات متقابل را به شرط و شروط و یا زمان آینده موکول کنیم، قطعاً زیر تعهد خود خواهند زد لذا تنها راه اطمینان بخش این است که تبادل امتیازات بین طرفین همزمان باشد و به آینده و شرط و شروط موکول نشود.

در همین ارتباط و برای اطمینان از نتایج مذاکرات ما وظیفه خودمان می دانیم که گزاره برگ ملی خود را در مقابل گزاره برگ جعلی آمریکا منتشر کنیم تا همه مردم جهان واقعیت را بدانند و معلوم باشد که اگر مذاکرات به نتیجه نرسید مقصر آمریکاست.

ما ملت ایران با تأسی به رهبر حکیم خود و با تاکید بر مواضع صریح دیگر مقامات عالی کشور  با انتشار این گزاره برگ ملی، شرط هرگونه توافق هسته ای را رعایت اصول زیر می دانیم:
اصل یک: تمام تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و همزمان با امضاء توافقنامه کاملاً لغو(نه تعلیق) شود.
اصل دوم: دستاوردهای هسته ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود.
اصل سوم: هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای و هیچ محدودیتی برای دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد.
اصل چهارم: هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود.
اصل پنجم: هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی پذیرفته نیست.
اصل ششم: توافق هسته ای باید بازگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.
ما اعلام می داریم منافع و عزت کشور و شش اصل فوق باید در توافقنامه هسته ای رعایت شود وگرنه مصداق توافق بد است و یک قرارداد تحمیلی، استعماری و غیرقانونی و نامشروع است و هیچ کس از طرف ملت ایران اجازه امضای قراردادی بدون رعایت اصول ۶ گانه فوق را ندارد.

در پایان این برنامه هنرمند انقلابی کشور علی اکبر قلیچ سرود مشترک خود با حامد زمانی را اجرا کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.