۰۸:۰۰ - شنبه ۰۶ تیر ۱۳۹۴

نماینده شاهین شهر و میمه در مجلس:

تاکید بر توافق پایدار بدلیل غیر قابل اعتماد بودن کشورهای غربی است

معمولا آمریکا و کشورهای غربی در توافقات خود پایدار نیستند و گرنه ما عهدی را که پذیرفته و امضا کرده ایم پای آن نیز تا انتها می ایستیم.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی علت تاکید رهبر انقلاب بر توافق پایدار را عهد شکنی و غیر قابل اعتماد بودن طرف غربی خصوصا آمریکا دانست و گفت: از آنجاییکه طرف ما اهل دبه درآوردن است و در موارد متعددی دیده شده که به صورت تاکتیکی توافقی انجام داده اما به دنبال آن بازی درآورده و زیر توافق زده ما به دنبال توافق پایدار هستیم.

وی افزود: در بیانیه لوزان بسیاری از مواردی که در توافق ژنو توسط آمریکایی ها و کشورهای غربی توافق شده بود تغییر کرد و همچنین در فک شیتی که آمریکا صادر کرده بود توافق شده بود که در فردو 1044 سانترفیوژ باشد اما بعد از آن و اخیرا اعلام کردند که باید تنها 2 آبشار که شامل 350 عدد سانترفیوژ می شود، باشد، موارد بسیار و متعددی از عهدشکنی آمریکا و طرف های غربی دیده شده که این نشان دهنده بی اعتمادی آنها است.

حسینعلی حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر توافق پایدار از این جهت است که معمولا آمریکا و کشورهای غربی در توافقات خود پایدار نیستند و گرنه ما عهدی را که پذیرفته و امضا کرده ایم پای آن نیز تا انتها می ایستیم.

وی با بیان اینکه در توافق بایستی چارچوب ها به نحوی بسته شود که احتمال سوء استفاده توسط طرف مقابل به صفر برسد تصریح کرد: باید در بکار بردن کلمات و عبارات توجه و دقت کافی داشته باشیم تا امکان هرگونه تفسیر از طرف مقابل را بگیریم.

نماینده شهرستان اضافه کرد: آنچه که مورد توافق قرار می گیرد باید چنان شفافیت باشد که جای تفسیر و تغییر نداشته باشد و همچنین به تصویب مقامات آمریکایی و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو 5+1 برسد که راه بازگشت کاهش پیدا کند و نخواهند که روی آن دبه بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی ما بایستی در داخل کشور با وحدت و یکپارچگی از تیم مذاکره کننده حمایت کنیم همانگونه که رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران و مسئولان نظام از تیم هسته ای کاملا حمایت کرده و فرمودند اینها افرادی با ایمان، غیور، شجاع و نترس هستند و همه ملت از آنها دفاع کنند.

حاجی با بیان اینکه: تیم مذاکره کننده نیز بایستی با تمام تلاش خود خطوط قرمزی که توسط نظام تبیین شده را رعایت نمایند. تصریح کرد: این وحدت کلمه و قدرت برتری که می توانیم در مذاکرات داشته باشیم طبیعتا می تواند یکی از شاخص های توافق پایدار را تضمین کند.

نماینده شهرستان در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل 77 و 125 قانون اساسی قانونی را مصوب و چارچوب توافق در مذاکرات را برای تیم مذاکره کننده روشن و شفاف کرد که نتیجه مذاکرات وقتی که بخواهد در قالب یک توافقنامه مطرح شود باید بر اساس این دو اصل قانون اساسی از تصویب مجلس بگذرد.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد با این قانون مصوب شده  و با توجه به شرایطی که الان بوجود آمده و خصوصا فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، نمی تواند توافق بدی صورت بگیرد مگر اینکه کسی بخواهد از قانون تخطی نماید که ما بعید می دانیم چنین اتفاقی بیفتد.

حاجی دلیگانی در خصوص علت تاکید رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی در میان مباحث هسته ای اظهار کرد: باید اقتصادی را سرپا کنیم که با هر اتفاقی در دنیا و منطقه به لرزه در نیاید و پایه های اقتصاد مثل درختی که ریشه های فراوان و عمیق در دل زمین دارد مقاوم باشد.

وی افزود: ما باید به نحوی پایه های اقتصاد را محکم و مقاوم کنیم تا در مقابل طوفان ها و حوادث منطقه استقامت داشته باشد و از پای درنیاید

نماینده مجلس شورای اسلامی توجه به تولید داخلی، نگاه به درون و توانمندیهای داخل کشور برای استحکام اقتصاد داخلی، سرمایه گذاری و همراهی مردم را راه های استحکام بخشیدن و مقاوم ساختن اقتصاد کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا کشوری وجود ندارد که با تکیه بر ابرقدرت ها به کشوری قدرتمند تبدیل شود تصریح کرد: معمولا کشورهای قدرتمند دیگر کشورها را برای خود رقیب می دانند و نمی گذارند که در دامن خودشون قدرتمندتر و بزرگتر شوند و نسخه هایی که آنها می پیچند در ظاهر ممکن است به نفع کشورهای ضعیف تر باشد اما عملا نسخه های آنها بیماری و ضعف را در این کشورها افزایش می دهند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.