۰۵:۱۹ - شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴

در حضور 12000 تماشاگر با غیرت ایرانی؛

والیبال آمریکا در تهران به زانو درآمد

دیدار سخت و نفس گیر تیم های والیبال ایران و آمریکا در لیگ جهانی با نتیجه 3 بر 0 به نفع ایران در ورزشگاه آزادی تهران به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان موفق شدند با نتیجه ۳ بر ۰ شکست ناپذیر ترین تیم این دوره از مسابقات لیگ جهانی را شکست دهند و ورزشگاه آزادی را به کابوس این تیم تبدیل کنند.

ست اول: ایران ۲۵ – آمریکا ۱۹
بازی با فریاد و تشویق گوش آسای ۱۲۰۰۰ تماشاگر آغاز شد و بازیکنان آمریکا که از سر و صدای داخل ورزشگاه بهت زده بودند در همان ابتدای بازی قافیه را باختند و پر اشتباه ظاهر شدند تا جایی که وقت استراحت فنی اول با نتیجه ۸ بر ۵ به سود ایران رقم خورد. بازی با اشتباهات آمریکایی ها پیش رفت و تدابیر جان اسپروی آمریکایی هم فایده ای به حال این تیم نداشت تا اینکه امتیاز ۲۵ برای ایران روی تابلوی سالن مسابقات نقش بست.
شهرام محمودی امتیازآور ترین بازیکن میدان در ست اول بود.

ست دوم: ایران ۲۹ – آمریکا ۲۷
ست دوم بازی آغاز شد و بازیکنان تیم ملی آمریکا که کمی به جو ورزشگاه عادت کرده بودند توانستند وقت فنی اول و دوم بازی را با ۳ امتیاز اختلاف به سود خود رقم بزنند. برتری آمریکا تا امتیاز ۲۳ ادامه داشت تا اینکه اسپک غلامی بازی را در این امتیاز به تساوی کشاند. ست دوم بازی که از حساسیت بالایی برخوردار بود ادامه دار شد و هیجان بالای این ست، تماشاگران را هم به وجد آورده بود. امتیاز ها بین دو تیم تقسیم شد تا اینکه اشتباه دریافت کننده آمریکا به کمک تیممان آمد و ست دوم نیز با نتیجه ۲۹ بر ۲۷ به سود تیم ملی والیبال کشورمان به پایان رسید.

ست سوم: ایران ۲۵ – آمریکا ۲۱
بازیکنان تیم ملی والیبال آمریکا که خود را در آستانه اولین شکست در لیگ جهانی می دیدند با تشخیص اسپرو از تمام مهره های خود در این ست کمک گرفتند تا بتواند از این واقعه پیشگیری کنند ولی باز هم اسیر بازی خوب شاگردان کواچ شدند. با توجه به ورود بازیکنان تازه نفس آمریکایی و برخلاف انتظار، اختلاف امتیاز ایران و آمریکا به جایی رسید که مربی این تیم را دو بار مجبور به درخواست تایم اوت کرد. این وقت استراحت ها هم پاسخگوی اسپک های خوب غلامی و محمودی نبود و ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران به پایان رسید تا اولین شکست آمریکا در لیگ جهانی والیبال به دست سروقامتان کشورمان رقم بخورد.

تیم ملی والیبال کشورمان با این برد ۱۰ امتیازی شد و با تثبیت جایگاه سومی، خود را برای دیدار دوم با آمریکا که یکشنبه شب در ورزشگاه آزادی برگزار می شود، آماده خواهد کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.