۱۲:۰۲ - جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴

لیگ جهانی والیبال - ۲۰۱۵

شاگردان کواچ در برابر قهرمان جهان

تیم کشورمان در حالی قدم به لهستان گذاشت که از دو بازی قبل خود در مقابل آمریکا نتوانسته بود امتیازی بگیرد ولی تیم لهستان با دو پیروزی شیرین ۳-۰ و ۳-۲ در مقابل تیم پر قدرت روسیه با ۵ امتیاز دور اول رقابت ها را به پایان رسانید.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ تیم ملی والیبال کشورمان باید در چارچوب رقابت های لیگ جهانی ۲۰۱۵ و در سومین و چهارمین بازی خود جمعه ۱۵ خرداد و شنبه ۱۶ خرداد درمقابل تیم لهستان قرار بگیرد. تیم کشورمان در حالی قدم به لهستان گذاشت که از دو بازی قبل خود در مقابل آمریکا نتوانسته بود امتیازی بگیرد ولی تیم لهستان با دو پیروزی شیرین ۳-۰ و ۳-۲ در مقابل تیم پر قدرت روسیه با ۵ امتیاز دور اول رقابت ها را به پایان رسانید.

تیم ملی کشورمان صبح روز چهارشنبه در حالی اولین تمرین و ریکاوری خود را در لهستان شروع کرد که به نظر می‌رسد بیشتر از همه با مشکل خستگی مواجه باشد؛ آنها در کمتر از ۲۴ ساعت دوبار مقابل آمریکا، مدافع عنوان قهرمانی لیگ جهانی قرار گرفتند و بلافاصله از آنجا راهی لهستان شدند و پس از ۱۸ ساعت به چنستوهوا محل برگزاری دو مسابقه خود با لهستان رسیدند، ولی تیم ایران با توجه به عدم نتیجه مناسب در مقابل آمریکا امید زیادی دارد تا با امتیاز گیری از لهستان راه خود برای صعود به مرحله دوم لیگ جهانی را هموار کند.

سابقه بازی تیم ملی کشورمان با لهستان به پنج بازی در سال ۲۰۱۴ بازمی گردد؛ جایی که این دو تیم چهار بار در چارچوب لیگ جهانی ۲۰۱۴ و یکبار هم در رقابت های جهانی ۲۰۱۴ لهستان به مصاف یکدیگررفتند. تیم کشورمان در دو بازی لیگ جهانی گذشته که میزبان بود؛ توانست با نتایج ۳-۰ و ۳-۱ لهستان پرقدرت را شکست دهد ولی در لهستان دو بازی خود را با همین نتایج به حریف قدرتمند خود واگذار کرد؛ ولی در نهایت این تیم کشورمان بود که بعد از ایتالیا و به همراه برزیل توانست از گروه خود صعود کند.

آخرین بازی دو تیم که یکی از جذابترین بازی های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۴ بود را تیم لهستان با نتیجه ۳-۲ به نفع خود به پایان رسانید. بلند قامتان کشورمان در این بازی با توجه به شکست در دو ست اول توانست به خوبی به بازی برگردد و ست های سوم و چهارم را در به نفع خود به پایان برساند. همچنین تیم کشورمان در حالی دست پنجم را به حریف خود واگذار کرد که تا امتیاز ۱۱ و با اختلاف ۴ امتیاز از حریف خود پیش بود. در این بازی موسوی و میرزاجانپور هریک توانستند ۱۵ امتیاز برای ایران بگیرند و ماریوس ولازلی به عنوان امتیاز آورترین بازیکن زمین، ۲۸ امتیاز را برای لهستان به دست آورد. با مقایسه آمار دریافت و حمله ایران و لهستان در آن بازی مشخص می شود که سرویس های سرعتی و پرقدرت بازیکنان لهستان دریافت ایران را با مشکل مواجه کرد.

با توجه به مصدومیت ظریف و اماده نبودن علیزاده مشکل دریافت در تیم ملی جدی به نظر می رسد؛ اگر به دو بازی گذشته ایران در مقابل آمریکا و به مقایسه تعداد حملات این دو تیم بپردازیم متوجه خواهیم شد که برتری آمریکا در زدن اسپک در هر دو بازی به دلیل رسیدن دریافت اول در اختیارپاسور است که علیزاده ناآماده و ظریف مصدوم در آن دوبازی نتوانستند این کار را به خوبی انجام دهند. همچنین با توجه به آمار دفاع روی تور (ایران۴-۱۲ آمریکا)برای هر دو تیم در بازی دوم متوجه می شویم که نرسیدن توپ به سعید معروف در منطقه یک سوم جلو زمین دست پاسور خوب کشورمان را از دادن پاس های خلاقانه و به کارگیری سرعت در خط حمله کوتاه گذاشته است و با دادن پاس بلند به مناطق دو و چهار زمین کار را برای بلندزن های تیم ملی سخت می کرد و آنها باید توپ خود را در مقابل دو یا سه دفاع تیم امریکا عبور می دادند.

در مجموع تیم ایران با بازگشت حمزه زرینی و بهتر شدن وضعیت مچ دست ظریف توان امتیاز گرفتن از قهرمان جهان در سال گذشته را دارد. نباید این نکته را فراموش کرد که این سومین تجربه تیم ایران در لیگ جهانی است ولی تیم لهستان در این دوره هجدهمین دوره حضور خود را تجربه می کند. فارغ از هر نتیجه ای که به دست بیاید؛ باید انتظار داشت تیم ملی روند رو به رشد خود را که شروع کرده است ادامه دهد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.