۱۴:۰۸ - دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

تجمع دامدارن مقابل استانداری اصفهان؛

کمر دامداران از واردات بی رویه شکست/ صدقه نمی خواهیم، قانون را اجرا کنید

به مناسبت روز شیر در ۱۱ خرداد جمعی از دامداران استان اصفهان در مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند و رسیدگی مسئولان به وضعیت صنعت دامداری در استان اصفهان را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ ظهر امروز جمعی از دامداران استان اصفهان از سراسر استان، مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند و خواستار رسیدگی به شرایط اسفبار صنعت دامداری و لبنیات شدند.

رئیس اتحادیه صنفی دامداران استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز با اشاره به تجمع خودجوش دامداران اصفهان در اعتراض به وضعیت نابسامان قیمت گذاری محصولات تولیدی این قشر از جامعه تصریح کرد: مطالبه دامداران اصفهانی چیزی جز کاهش قیمت تمام شده شیر تولید شده در واحدهای دامداری نیست.

حسن زاده ادامه داد: دامداران اصفهانی نه صدقه و نه یارانه می خواهند بلکه فقط انتظار دارد به حق خود برسند.

وی با اشاره به صنفی بودن این حرکت و حضور دامداران کل استان در این حرکت اعتراضی اظهار کرد: واردات محصولات لبنی از دیگر کشورها باعث ضربه خوردن بر پیکره این صنعت شده است و اگر در امر واردات این محصولات از جمله شیر خشک و کره  تمهیداتی قرار داده شود و از طرف مقابل تسهیلاتی برای صادرات محصولات لبنی مشخص شود این صنعت به خودباوری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: مصوبه یک سال پیش دولت در ستاد تنظیم بازار خرید شیر از دامدار به قیمت یک هزار و ۴۴۰ تومان بود که این مصوبه توسط معاون اجرایی رییس جمهور ابلاغ شده ولی متاسفانه خود دولت مانع از اجرای این مصوبه شده است و شیر به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار از دامدار خریده نمی شود.

این فعال صنعت دامداری با اشاره به افزایش قیمت نهاده های دامی از یک طرف و تاکید دولت بر گران نشدن قیمت شیر  افزود: دولت می تواند با ارائه نهاده های دامی ارزان قیمت و کمک های دیگر قیمت تمام شده شیر را پایین بیاورد تا تعادل در قیمت هزینه ها و فروش محصولات برقرار شود و واحد های تولیدی نیز دچار خسارت نشوند.

حسن زاده عدم نظارت بر قیمت نهاده های دامی توس دولت را عامل دیگری در افزایش قیمت تمام شده شیر عنوان کرد و گفت: دامداران اصفهانی چیزی جز مطالبه حقوق خود ندارند و حداقل انتظار آنان این است که مسئولین ذیربط استانی در بین آن ها حاضر شوند و به سوالات و مطالبات آن ها پاسخ  دهند.

گفتنی است دامداران استان اصفهان در اعتراض به افزایش قیمت تمام شده شیر و واردات بی رویه محصولات لبنی و پروتئینی و ضربات این واردات به اقتصاد داخلی ظهر امروز به صورت خودجوش تجمع اعتراضی رو به روی ساختمان استانداری برپا کردند و مطالبات خود را به صورت دست نوشته، شعار و بنر مطرح کردند.

تا زمان حاضر مسئولان ذیربط استانی جهت پاسخگویی به مطالبات معترضان در بین جمعیت حاضر نشده اما یکی از فعالان حاضر از حضور دکتر مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس در این تجمع تا لحظاتی دیگر خبر می دهد.

حاشیه ها:

تعدادی از دامداران با ذبح یک گاو ماده باردار و آویزان کردن لاشه این گاو به درختان روبروی استانداری اعتراض خود را اعلام کردند . گفته شده  قصاب، گوساله تازه متولد این گاو را از شکم مادر ذبح شده خود خارج کرده و در میانه بلوار روبروی استانداری خوابانده است.

دامداران با سردادن شعارهایی در خصوص حمایت از تولید داخل و جلوگیری از واردات بی رویه، بررسی مشکلات جامعه دامداری کشور را از مسئولان خواستار شدند.

برخی شعارها و بنرهای نصب شده معترضان:

خدای هندی غذای ایرانی شده، شیر خشک فرانسوی لبنیات ایرانی شده

بوفالوهای هندی، در صف دامپزشکی

صادرات علوفه، در اوج خشکسالی

شیر و گوشت چینی در راه است

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.