۰۹:۲۳ - جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴

استاندار اصفهان:

سرانه آموزشی شهرستان شاهین شهر و میمه بسیار پایین و غیرقابل باور است

زرگرپور استاندار اصفهان گفت: هیچ گونه توازن منطقه ای بین شهرستان های مختلف در این استان وجود ندارد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ رسول زرگرپور روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: برقراری توازن منطقه ای بین استان های مختلف و همچنین شهرستان های یک استان از سیاست های دولت تدبیر و امید است.
وی با بیان اینکه از حدود یکسال گذشته با سفر به شهرستان های مختلف مسائل و مشکلات آنها در شهرستان و یا دراستانداری مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: محورهای اصلی رشد، رونق و توسعه شهرستان در جلساتی با حضور مدیران کل اجرایی استان ومدیران شهرستان ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
زرگرپور با بیان اینکه در این جلسات راهکارهایی برای حل مشکلات ارائه می شود، افزود: فرمانداران موظف هستند مصوبات این جلسات را پیگیری کنند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه این جلسه در راستای بازدیدی که حدود یکماه و نیم قبل از شهرستان شاهین شهرو میمه صورت گرفت، برگزار شد افزود:در این جلسه در 5 محور حوزه ی آب و کشاورزی، صنعت، محیط زیست و تاسیسات زیربنایی موضوعات بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.
استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات شاهین شهر گفت: سرانه آموزشی این شهرستان بسیار پایین و غیرقابل باور است و در این جلسه مقرر شد، با تبدیل به احسن کردن یکسری از زمین های با کاربری آموزشی منابع مالی لازم فراهم شود و هرچه سریعتر مدارس از حالت دو شیفته خارج شود.
وی مسائل آب و فاضلاب را از دیگر مشکلات این شهرستان برشمرد و افزود: برخی از شهرهای این شهرستان مانند میمه، وزوان، گز و برخوار و گرگاب اجرای پروژه های جمع آوری فاضلاب و تصفیه آن ها نیازمند تسریع است که در این راستا تصمیمات خوبی اتخاذ شد و اجرای این پروژه ها با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.
زرگرپور به ایجاد ورزشگاه جدید در شاهین شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به فقر شدید ورزشی در منطقه ، تصمیم گرفته شد که علاوه بر ورزشگاه موجود، ورزشگاه 15 هزار نفری دیگری نیز احداث شود و در مورد مسائل مربوط به محیط زیست و مسائل زیربنایی مسکن مهر از جمله ساخت مدرسه و واحدهای تجاری تصمیماتی اتخاذ شد.
وی با اشاره به مشکلات جاده علویجه گفت: ترافیکی فعلی این جاده با طراحی های اولیه آن مغایرت دارد و در چند ماه گذشته حوادثی در این محور اتفاق افتاده است.
استانداراصفهان با بیان اینکه به مدیر کل راه و شهرسازی استان اعلام شده که اولویت اول پروژه های راه سازی استان تکمیل این پروژه است تصریح کرد: با راهکارهای ارائه شده تا دهه ی فجر امسال 14 کیلومتر از این جاده تکمیل و بخش عمده ای از مشکلات آن برطرف خواهد شد و 25 کیلومتر باقی مانده نیز در اولویت قرار گرفته و اعتباراتی در نظر گرفته شده که پیگیری خواهد شد.
وی گفت : با اجرایی شدن این تصمیمات و مصوبات، در محورهایی که شهرستان شاهین شهر نسبت به متوسط استان سرانه ی پایین تری دارد، پیشرفت و تعادل برقرار خواهد شد.

ایرنا

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.