۰۹:۰۹ - دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴

با مشخص شدن تکلیف نیمکت سپاهان و ذوب آهن؛

خیال اصفهانی ها از بابت شروع لیگ پانزدهم راحت است

موفقیت سپاهان و ذوب آهن در لیگ چهاردهم انتظارات را را از فوتبال اصفهان بالا برده و مطمئنا در شروع لیگ پانزدهم که از اوایل مرداد ماه امسال خواهد بود دیگر هیچ هواداری انتظار دیدن دو تیم معمولی و دست و پا بسته را ندارد و طبیعی است که مدیران سپاهان و ذوب آهن از همین زمان به فکر تقویت تیمهایشان برای فصل آینده باشند.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ صرف نظر از هر نتیجه ای که در بازی فینال جام حذفی بدست بیاید می توان گفت که فوتبال اصفهان در لیگ برتر یک فصل کاملا موفق را پشت سر گذاشت و دو تیم سپاهان و ذوب آهن با قرار گرفتن در رتبه های اول و چهارم لیگ سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند.

به هر حال از یک طرف ذوب آهن بعد از پشت سر گذاشتن دو سال پر از حاشیه و کابوس وار امسال موفق شد با یحیی گل محمدی شرایط بسیار خوبی پیدا کند و از سوی دیگر سپاهان که در ۷ هفته ابتدایی لیگ نتوانست با زلاتکو کرانچار به نتایج دلخواه هوادارانش دست پیدا کند هدایت تیمش را به حسین فرکی سپرد تا با این سرمربی با تجربه به عنوان قهرمانی لیگ دست پیدا کند.

این دو موفقیت که البته با هدایت مربیان ایرانی بدست آمد این نکته را پررنگ تر کرد که همیشه دل سپردن به مربیان خارجی خوب نیست و هنوز هم هستند مربیانی که در داخل ایران فعالیت می کنند و توانایی دست یافتن به قله های موفقیت را دارند. اما از امروز مطمئنا هواداران هر دو تیم نگران فصل اینده لیگ برتر هستند و منتظرند تا عملکرد تیمهایشان را در لیگ پانزدهم تماشا کنند.

البته موفقیت سپاهان و ذوب آهن در لیگ چهاردهم انتظارات را را از فوتبال اصفهان بالا برده و مطمئنا در شروع لیگ پانزدهم که از اوایل مرداد ماه امسال خواهد بود دیگر هیچ هواداری انتظار دیدن دو تیم معمولی و دست و پا بسته را ندارد و طبیعی است که مدیران سپاهان و ذوب آهن از همین زمان به فکر تقویت تیمهایشان برای فصل آینده باشند.

مهمترین مسئله در تشکیل یک تیم و موفقیت در تورنمنت سنگینی مثل رقابتهای لیگ برتر حضور یک سرمربی بادانش و کاربلد بر روی نیمکت است و به هر حال تیمی که در این زمینه موفق عمل کند مطمئنا در جذب بازیکن و خرید مهره های لازم برای پوشاندن نقاط ضعف خودش دچار مشکل نخواهد شد. در طی سالهای گذشته موارد بسیار زیادی دیده شده که تیمهای حاضر در لیگ برتر پیش از آغاز مسابقات هنوز وضعیت نیمکت تیمشان مشخص نبوده و همین مسئله باعث شده تا فرصت لازم برای خرید بازیکنان جدید و برقراری اردوهای آماده سازی از دست برود.

از طرف دیگر ایجاد شایعات فراوان در کنار نیمکت یک تیم هم عامل دیگری است که فرصت را برای تفکر بیشتر می گیرد و خیلی از مدیرانی که در فوتبال ایران سررشته ای نداشته باشند بر اساس همین شایعات دست به انتخاب سرمربی جدید می زنند.

در این شرایط و با وجود اینکه حدود دو ماه تا آغاز لیگ پانزدهم زمان باقی است خوشبختانه تکلیف نیمکت دو تیم سپاهان و ذوب آهن مشخص شده و هر دو نماینده فوتبال اصفهان با خیالی راحت به استقبال دوره بعدی لیگ خواهند رفت. از یک طرف سپاهان که با حسین فرکی قرارداد یک و نیم ساله امضا کرده که هنوز یکسال آن باقی است و البته احتیاج به توافقات مالی دو طرف دارد که این هم مشکلی نیست و از همین امروز باید حسین فرکی را به عنوان سرمربی فصل اینده سپاهان معرفی کرد.

همین مسئله باعث می شود تا فرکی با خیال راحت لیست بازیکنان مازاد و مورد نیاز خودش را در اختیار مدیریت باشگاه سپاهان قرار دهد تا مهرزاد خلیلیان با در اختیار داشتن فرصت کافی نسبت به برآورده کردن توقعات سرمربی تیمش در فصل نقل و انتقالات اقدام کند.

از طرف دیگر رابطه دوستانه یحیی گل محمدی با سعید آذری و بازگشت دوباره ذوب آهن به لیگ قهرمانان آسیا هم تمایل یحیی برای ماندن در اصفهان را بیشتر کرده و از آنجایی که تکلیف نیمکت پرسپولیس هم با برانکو ایوانکوویچ مشخص شده مطمئنا گل محمدی با خیالی راحت در اصفهان ادامه کار خواهد داد و این مسئله می تواند تجربه فصل گذشته را برای تیم فوتبال ذوب آهن تکرار کند.

نماینده فوتبال اصفهان در فصل گذشته با انتخاب سریع یحیی گل محمدی با خیالی راحت زودتر از بقیه تیمها تمریناتش را آغاز کرد و بازیکنان مورد نیاز خودش را هم خرید و این اتفاق با ابقای یحیی گل محمدی بر روی نیمکت ذوب آهن قابل تکرار خواهد بود تا هر دو نماینده فوتبال اصفهان صرف نظر از نتایج فصل گذشته خودشان با آمادگی کامل و روحیه ای خوب از اواسط تابستان امسال وارد عرصه رقابتهای لیگ برتر شوند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.