۱۵:۰۲ - چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

جستجوی مقصر همچنان ادامه دارد:

قهرمانی پاک سپاهان در شب پر ماجرا

فردوسی پور به عنوان یک فرد بی طرف در این قضیه در مورد قهرمانی سپاهان بسیار منطقی و عادلانه رفتار کرد و کاملا هم مشخص بود که در اتفاقات ورزشگاه یادگار امام هیچ تقصیری متوجه تیم سپاهان نیست و شاگردان حسین فرکی با شایستگی به این عنوان دست پیدا کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ هرچند که در برنامه ۹۰ دوشنبه شب عادل فردوسی پور و همکارانش حجم بسیار زیادی از زمان برنامه خودشان را به بررسی اتفاقات هفته پایانی لیگ و به ویژه بازی تراکتورسازی و نفت تهران اختصاص دادند اما هنوز گره کور این ماجرا باز نشده است.

پخش صحنه‌های تکان دهنده و ناراحت کننده رفتار تماشاگران و طرفداران تیم تراکتورسازی که در ابتدا به خاطر قهرمانی تیمشان خوشحال بودند و به یکباره کاخ آرزوهایشان ویران شد اتفاق جالبی را در فضای فوتبال ایران رقم نزد و این ماجرا در هر شهری که اتفاق افتاده بود مطمئنا باید به همین صورت مورد پیگیری قرار می‌گرفت تا اینطور راحت و عجیب با عشق و علاقه هواداران فوتبال برخورد نشود.

از سوی دیگر رقم خوردن این اتفاقات می‌تواند تماشاگران را از فوتبال بیزار کند و این برای فوتبال ایران که وابستگی بسیار زیادی به تماشاگرانش دارد اتفاق جالبی نیست.

به هر حال همانطور که در صحبت تلفنی با مسئولان تصمیم گیرنده در ورزشگاه یادگار امام تبریز مشخص شد هیچ مشکلی در مورد تماس تلفنی و استفاده از امکانات ارتباطی در قسمت مهمانان ویژه این ورزشگاه نبوده است و حتی مدیرکل مخابرات استان آذربایجان شرقی تعداد تماسهای تلفنی گرفته شده در حد فاصل برگزاری این مسابقه را اعلام کرد ولی با این وجود حرف و حدیث همچنان ادامه دارد و حضور وزیر ورزش و جوانان در شهر تبریز اظهارات جدیدی را در این زمینه منتشر کرده است.

نکته مهم این است که تراکتورسازی تبریز با وجود سالها حضور در سطح اول فوتبال ایران هنوز افتخار قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه ندارد و آخرین قهرمانی این تیم مربوط به جام حذفی سال گذشته است که با شکست تیم مس در شهر کرمان به عنوان قهرمانی دست پیدا کردند و طبیعی است که از دست رفتن قهرمانی در دقایق پایانی برای هواداران این تیم گران تمام شود.

البته فردوسی پور به عنوان یک فرد بی طرف در این قضیه در مورد قهرمانی سپاهان بسیار منطقی و عادلانه رفتار کرد و کاملا هم مشخص بود که در اتفاقات ورزشگاه یادگار امام هیچ تقصیری متوجه تیم سپاهان نیست و شاگردان حسین فرکی با شایستگی به این عنوان دست پیدا کرده‌اند.

تراکتورسازی در شرایطی برد ۳بر یک را با تساوی عوض کرد که خودش شانس اول قهرمانی در مسابقات امسال بود و قرمزهای شهر تبریز اگر می‌توانستند برتری خودشان در مقابل نفت را حفظ کنند وضعیت برای قهرمانی این تیم مهیا می‌شد که البته به مرحله اجرا نرسید و نبرد مدعیان جام را به سپاهان تحویل داد.در این بین مجری برنامه نود تلاش بسیار زیادی داشت تا به سرنخ اصلی ماجرا که عامل اصلی برای منتشر کردن نتیجه اشتباه بازی سپاهان بود را شناسایی کند.

ولی هیچ یک از آنهایی که در این مسابقه مسئولیتی بر عهده داشتند زیر بار قبول این ماجرا نرفتند و در نهایت هم پسر سرمربی پرتغالی تیم تراکتورسازی که به عنوان مربی در این تیم فعالیت می‌کند به عنوان یکی از مقصرین این اتفاق معرفی شد که البته او هم بلافاصله در مصاحبه با خبرگزاری ها این مسئله را تکذیب کرد.در فضای ورزش و به خصوص فوتبال بازار شایعات بسیار داغ است و در طی چند روز گذشته اخبار متفاوتی در مورد عاملین بروز این اتفاق شنیده شده که البته در حد شایعه و گمانه‌زنی بوده ولی دلجویی وزارت ورزش از هواداران پرشمار تراکتورسازی همچنان ادامه دارد و هیچ بعید نیست که در طی روزهای اینده اخبار جدیدتری در این زمینه به گوش برسد.

از سوی دیگر با توجه به قانون فوتبال و اظهاران اهالی صاحب نظر امکان تکرار بازی تراکتورسازی و نفت تهران وجود ندارد و هیچ خللی به نام تیم قهرمان لیگ وارد نمی‌شود ولی با این وجود خیلی‌ها منتظرند تا مقصران اصلی این اتفاق را شناسایی کنند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه هنوز بازی فنیال جام حذفی برگزار نشده مطمئنا برنامه ۹۰ برای دو هفته دیگر هم از تلویزیون پخش خواهد شد و باید دید که فردوسی پور برای هفته بعد به سراغ کدام یک از زوایای پنهان این اتفاق عجیب خواهد رفت که یکی از تاریخی ترین بازی های فوتبال ایران در هفته پایانی لیگ را رقم زد و مطمئنا تا سالها بعد هم از ذهن علاقمندان به فوتبال پاک نخواهد شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.