۱۶:۱۹ - سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

حیدری در اجلاسیه دانشجویی پیشمرگان مسلمان کُرد:

نتیجه 8 روز مذاکره در لوزان چیزی جز تهدید و بدعهدی آمریکایی‌ها نبود/ شاهزاده‌های عیاش آل‌سعود توان جنگیدن با طوفان انقلابی مردم یمن را ندارند

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با تاکید براینکه مذاکره کنندگان ما اصل را باید بر بی‌اعتماد بودن طرف مقابل بگذارند، گفت: نتیجه 8 روز مذاکره با آمریکایی‌ها در لوزان چیزی جز تهدید، تحریم و بدعهدی آنان نبود.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛

محمدودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در مراسم اجلاسیه دانشجویی پیشمرگان مسلمان کُرد که با حضور دانشجویان در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: آرامش، اعتلا و سربلندی این خطه و مردمانش اعم از شیعه و سنی مرهون ایثارگری‌ها دلاوری‌های شهدایی است که در این استان زحمت کشیدند و خون دادند و ما امروز در خیابان‌های کردستان در نهایت آرامش قدم می‌زنیم.

وی به عدم ثبات در اکثر کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: علت آرامش و امنیت ایران در منطقه این است که در زمان جنگ هشت ساله دفاع مقدس، رزمندگان و شهدای این مرز و بوم ضربه شصتی به دشمن نشان دادند که تا سال‌ها خیال حمله و مواجه نظامی با ایران اسلامی در ذهن استراتژیست‌های غربی نمی‌آید.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: در روزگاری که دست‌های آلوده متجاوزان خواب‌های بلند پروازانه‌ای را برای مردم این منطقه دیده بودند پیشمرگان مسلمان کُرد وارد میدان شدند و جوانمردانه و دلاورانه مبارزه کردند.

وی مظلومیت را از شاخصه های اصلی شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد دانست و افزود: شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد چه زمانی که با کمترین امکانات، هر آنچه را که داشتند در راه اعتلای اسلام و انقلاب و نظام در طبق اخلاص گذاشتند و ناجوانمردانه به شهادت رسیدند و چه بعد از جنگ مظلوم واقع شدند.

حیدری ادامه داد: شما دانشجویان باید زندگینامه‌ها، وصیت‌نامه‌ها و راه و روش زندگی این شهدا را مطالعه و بررسی کنید و به عنوان الگویی در زندگی از آنها یاد کنید.

وی گفت: صحنه جنگ در کردستان متفاوت از سایر استان‌های کشور بود چون در این منطقه خاکریز مشخصی وجود نداشت و جنگ عقیدتی، نظامی، سیاسی و فرهنگی همزمان در جریان بود اما پیشمرگان مسلمان کُرد با شناخت و درک دشمن مشترک افتخارها آفریدند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تاکید کرد: شما دانشجویان بسیجی استان کردستان باید در حد توان خود گرد غربت را از چهره شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد بزدایید و نگذارید یاد و راه آنها به فراموشی سپرده شود.

وی یاد کردن از شهدا را تجدید قوا برای حرکت در مسیر آینده انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: یاد کردن از شهدا چراغانی کردن مسیر پیشرو برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی است. شهدای بومی استان کردستان مانند گوهرهای صدف هنوز پنهان مانده‌اند و ما باید آنها را به عنوان ستارگانی بر سر دست قرار دهیم که مسیرهای پیشرو انقلاب اسلامی را به ما نشان دهند.

حیدری در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای گفت: امروز برخی به اشتباه گمان می‌کنند که اگر بروند و با آمریکایی‌ها مذاکره کنند و به اصطلاح با آنها ببندند، همه مشکلات کشور حل خواهد شد درحالی که این تصور از اساس باطل و زیر پا گذاشتن اصول تغییر ناپذیر نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی است.

وی افزود: متاسفانه برخی غرب را برای خود بتی ساخته‌اند که  تصور می‌کنند اگر به این بت تعظیم نکنند، به بدبختی و بیچارگی دچار می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: در برابر این تفکر نادرست نگاه انقلابی وجود دارد و افق فکری دانشجویان بسیجی، تشکیل حکومت جهانی اسلام و صدور انقلاب به دنیا است و بسیج دانشجویی امروز به درختی تنومند در دانشگاه‌ها تبدیل شده است که در دفاع از انقلاب و صدور آن به آن سوی مرزها نقش آفرینی می‌کند. صدور انقلاب به دنیا از همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی شروع شده است و امروز پر رنگ تر از گذشته این مساله به وضوح عیان شده است.

حیدری با اشاره به حوادث یمن گفت: آل سعود خود را در حال نابودی می‌بیند که اینگونه هار شده است و به مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن حمله‌ور شده است وگرنه این شاهزاده های بی‌غیرت آل سعود که در کاباره‌های عیاشی بزرگ شده‌اند توان جنگیدن با طوفان انقلابی مردم را ندارند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در موضوعات متعدد از جمله مسئله هسته‌ای ورود پیدا می‌کند، گفت: این وظیفه دانشجویان بسیجی است که با درک شرایط امروز جامعه به اعلام نظر در موضوعات تاثیرگذار بر کشور بپردازند. عده‌ای امروز به اشتباه موضوع هسته‌ای را به معیشت مردم گره زده‌اند، درحالی که این مساله به عمد و با هدف ایجاد رابطه با شیطان بزرگ، از سوی برخی تبلیغ می شود.

حیدری با اشاره به تلاش برخی سیاسیون برای حذف شعار مرگ بر آمریکا گفت: برخی فکر می‌کنند شعار بنیادین مرگ بر آمریکا به خاطر رودربایستی با امام راحل عظیم الشان است که هنوز در ایران از سوی مردم سرداده می شود و اینکه  شعارهای ضد استکباری ما جزیی از آرمان‌های دست نیافتنی انقلاب اسلامی است، درحالی که سخت در اشتباهند که تصور می‌کنند شعار مرگ بر آمریکا شعاری آرمان‌گرایانه و دست نیافتنی است.

وی ادامه داد:باید به این عده گفت دشمنی ما با آمریکا بخاطر یک نگاه متوهمانه و آرمان‌گرایانه دست نیافتنی نیست، بلکه مبنای تئوریک نظام اسلامی مبارزه با استکبار و استبداد و نفی هرگونه تجاوز به حقوق دیگران است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: نتیجه 8 روز مذاکره با آمریکایی‌ها در لوزان چیزی است که امروز در رسانه‌ها می‌بینیم؛ تهدید و تحریم و بدعهدی. آمریکایی‌ها 8 روز در لوزان گشت و گذار کردند و گپ زدند، درحالی که هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است به دنبال نصب دوربین آنلاین هستند، این یعنی مبنای مذاکره آنها بی‌اعتمادی به طرف مقابل است، چرا مذاکره کنندگان ما اصل را بر بی‌اعتمادی طرف مقابل نمی‌گذارند؟

وی با اشاره به اینکه استراتژی انقلاب اسلامی تهدید علیه تهدید است، گفت: مذاکرات کشور با طرف آمریکایی فقط در موضوعات هسته‌ای است و کسی حق ندارند در این مذاکرات به سمت مباحث علمی و تحقیقاتی و مسائل نظامی ورود پیدا کند، اینکه با تهدید نظامی همزمان با مذاکرات به دنبال سوء استفاده باشند زیر بار آن نخواهیم رفت ،چرا که این دیگر مذاکره نیست.

حیدری در پایان خطاب به تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: مذاکره با دشمن به شرطی مشروع است که بدانیم آن طرف میز دشمنی است که هزاران بار علیه کشور و هویت ملی و مذهبی ما توطئه چینی کرده است.

 

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.