۱۱:۰۱ - شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

خارج کردن تومور از قلب نوزاد یک ماهه در اصفهان

درعمل جراحی نادر در اصفهان، توموری از قلب نوزاد یک ماهه با موفقیت خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ دکتر اصغری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این تومور در دوران جنینی و قبل از تولد در قلب این نوزاد رشد کرده بود اما به موقع توسط پزشکان تشخیص داده شد.

دکتر حمید بیگدلیان فوق تخصص جراحی قلب بیمارستان شهید چمران اصفهان با اشاره به اینکه عمل جراحی قلب در سنین پایین به ویژه نوزادان، بسیار مشکل و پرخطر و با ریسک بالایی همراه است افزود:با توجه به وضع نوزاد، واز سویی رشد سریع تومور و خطر انسداد شریان های قلب، تصمیم به عمل جراحی در یک ماهگی گرفته شد.

این پزشک جراح با بیان اینکه این ناهنجاری و رشد تومور در جنین داخل شکم مادر از موارد نادر در دنیا است، گفت: وجود تومور قبل از تولد نوزاد، با استفاده از روش اکو کاردیو گرافی تشخیص داده شده بود.

دکتر بیگدلیان با اشاره به اینکه در آزمایش نمونه پاتولوژی، تومور از نوع خوشخیم گزارش شد، گفت: وضعیت عمومی این نوزاد به نام امیر عباس محمدی، مطلوب و از بیمارستان ترخیص شد.

وی مهمترین علت ایجاد این مشکل را عفونت های زنانگی در حین بارداری، در معرض اشعه قرار گرفتن، مصرف دارو بویژه داروهای مغز و اعصاب در دوران بارداری، مواد غذایی غیر استاندارد ،آلودگی هوا و عوامل ژنتیکی دانست و افزود:قلب یکی از اعضای مهم بدن است که حتی یک لحظه کار نکردن آن، باعث مرگ فرد می شود.

در طول عمل جراحی قلب باز، قفسه سینه بیمار توسط پزشک جراح شکافته میشود تا دسترسی جراح به قلب بیمار بطور مستقیم انجام شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.