۰۸:۰۸ - چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

مشاور وزیر خبرداد:

اجرای رتبه بندی معلمان با بودجه ۱۳ هزار میلیارد ریالی/منزلت معلمان بالاتر از مشکلات معیشتی است

مشاور وزیر آموزش وپرورش گفت: 13 هزار و 500میلیارد ریال برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان ازمهر امسال پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی با بیان این مطلب اظهار کرد: با این اقدام یک گام برای ارتقای کمی و کیفی و ابعاد معنوی و مادی فرهنگیان به جلو پیش خواهیم رفت.

وی با اشاره به آیه۱۴۶ سوره آل عمران،  افزود: خداوند منت نهاد  و پیامبر را به  به نبوت رساند تا پیامبری از جنس خود مردم برای تعلیم به آنان  مبعوث کرد.

مشاور وزیر آموزش وپرورش بیان کرد: تعلیم و تربیت پیچیده‎ترین فرآیند در عالم هستی است و یک نهاد به تنهایی نمی‎تواند این رسالت سنگین را به دوش بکشد.
وی معلمان را فرماندهان عرصه تعلیم و تربیت دانست و افزود: معلمان از جنس خود مردم هستند وبا درک نیاز جامعه سعی در رفع آنان و ارتقای  تعلیم و تربیت می کنند.

آموزش و پرورش کنونی همه چیز را در بستر علم می بنید

وی یادآورشد: آموزش و پرورش به شکل کنونی و نظام جدید در ایران از سال ۱۲۲۸  همزمان با تاسیس دارالفنون شکل گرفت و این نظام آموزشی، نظام وارداتی از غرب است.
این مقام مسئول ادامه داد: قبل از نظام آموزشی فعلی نظام مکتب خانه‎ای را در کشور داشتیم و در مکتب‌خانه‎ها دانش‌ آموزان با ربوبیت و نشانه های خداوند  و الهی بودن دانش و معلومات بود اما آموزش و پرورش امروزی همه اتفاقات را در بستر علم جست‌وجو می‎کند.

وی با بیان اینکه دانش زمانی ارزشمند است که انسان را به سوی خدا ببرد ، افزود: معلمی نیز زمانی معلم خوانده می شود که انسان را به سمت خداوند رهنمون کند و ضلالت و گمراهی نجات دهد.

منزلت معلمان بالاتر از مشکلات معیشتی

مجتبی ملکی با بیان اینکه شان و منزلت معلمان بالاتر از مشکلات معیشتی است برجسته کردن مطالبات فرهنگیان از سوی رسانه ها را غلط عنوان کرد و گفت:  گاهی مواقع خجالت می‎کشم وقتی می‎بینم رسانه‎های گروهی اعلام می‎کنند سال ۱۳۹۱ حقوق معلم پرداخت نشده است .

وی ادامه داد: باید برای تاخیر مطالبات فرهنگیان مخفیانه عذرخواهی کرد، کسی متوجه نشود که مثلا سه سال مطالبات پرداخت نشده است.

مشاور وزیر با تاکید بر اینکه باید حقوق معلم از مباحث صنفی و شخصی خارج شود، تصریح کرد:  لوازم و بسترهای مناسب باید برای ارتقای تعلیم و تربیت فراهم شود، حتی نیازهای مادی معلم باید در قالب نیازهای تعلیم تربیت دیده شود.

وی افزود: اگر به معلم کم‎ لطفی شود، این معلم نیست که آسیب می بینید بلکه تعلیم و تربیت آسیب خواهد دید.

آموزش و پرورش دغدغه اصلی دولتمران قرار گیرد

ملکی در بخشی از سخنان خود گفت: وقتی آموزش و پرورش دانش محور شد تربیت محور نباشد، نظام تعلیم و تربیت به اشتباه خواهد رفت.

این مقام مسئول افزود: تا زمانی آموزش و پرورش دغدغه و اولویت سیاست های دولتمردان قرار نگیرد، شاهد آموزش و پرورش اسلامی که هدف سند تحول بنیادین است نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه زیر بنای توسعه کشور آموزش و پرورش است، متذکر شد: اگر می‎خواهیم فرهنگ ایثار۵ هزار شهید فرهنگی و ۳۶ هزار دانش آموز، خردورزی، قانون‎مداری، عدالت‎محوری، اعتدال و همه ارزش‎ها در جامعه حاکم شود باید از آموزش و پرورش شروع کرد که دانشگاه دیر است.

صرفه جویی ۴۰هزار نیرو در سال گذشته

این مقام وزارتی در ادامه  از بازنشستگی ۲۵ هزار نیرو در سال ۹۳ خبرداد و افزود:  از طرفی ۱۸۰ هزار دانش آموز جدید وارد آموزش و پرورش شدند که  باید ۱۵ هزار نیرو بکارگیری می شد.

وی با بیان اینکه عدم استخدام در سال گذشته صرفه‎جویی در ۴۰ هزار نیرو بود، افزود: این یک کمک بزرگ به دولت بوده است که  انتظار است این حرکتمطلوب با برنامه های مثبتی از سوی دولت همراه شود.

مجتبی ملکی با اشاره به صدور مجوز استخدام ۵ هزار نفر در آموزش و پرورش  گفت: یکی از اولویت‎های استخدام، به‌کارگیری فرزندان فرهنگیان است که در راستای تحقق مطالبات فرهنگیان  انجام می شود

نارضایتی معلمان از تبعیض است نه از کمبود

وی با بیان اینکه معلم از کمبودها ناراضی نیستند بلکه از تبعیض ناراحت هستند، افزود: باید جایگاه معلم همانطور که ائمه معصومین (ع) آن را در مقام« اولیا»به آن توصیه می‎کردند باشد.

به گفته ملکی وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی رسمی تعلیم و تربیت گام‎هایی برداشته است ، همه ما با مشکلات، کمبودها و نقایص آشنا هستیم اما اینها مانعی برای تلاش و پیگیری مطالبات فرهنگیان نمی‎شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش  درپایان رشد فعالیت های پرورشی، توسعه همکاری آموزش و پرورش با مراکز آموزش عالی و موفقیت در اجرای برنامه های راهیان نور وحوزه تربیت بدنی را از دیگر اقدامات این وزارتخانه در سال ۹۳ برشمرد.

منبع:راه دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.