۱۱:۲۴ - شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲

کاروان پیاده روی اربعین حسینی

زیارت عتبات عالیات با 300 کیلومتر پیاده روی

با هدف تعظیم شعائر دینی و مذهبی و زیارتی همراه با کسب معرفت و لمس بخشی از سختی های اسراء کربلا و احیاء سنت چاوشی خوانی و تجدید میثاق با امام و شهداء کاروان پیاده روی اربعین حسینی به مقصد کربلای معلی حرکت کرد.

karevane920915.6

«پیاده روی اربعین» تا چند سال پیش چندان شناخته شده نبود و جز در میان تعداد محدودی از عاشقان سیدالشهدا علیه السلام فراگیر نشده بود. حتي در زمان صدام خود عراقي‌ها هم مجبور بودند از كوره راه‌ها خود را به كربلا برسانند چراكه چنين مراسماتي ممنوع بود. اما طی چند سال اخیر آوازه این گردهم‌ آیی چنان پیچیده است که خیلی‌ها حسرت حضور در آن را می‌خورند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، عاشقان حرم اباعبدالله الحسین(ع) روز گذشته در قالب کاروان پیاده روی اربعین حسینی پس از بدرقه گرم مردم ولایت مدار شهر گرگاب با پای پیاده عازم کربلای معلی شدند تا در روز اربعین حسینی در صحن و سرای حرم ابااباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) به عزاداری بپردازند.

 به همت شهروندان شهر گرگاب، برای دومین سال کاروان پیاده روی اربعین حسینی برنامه ریزی گردید، این کاروان  پس از تجمع در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر گرگاب طی مراسم ویژه ای ضمن مداحی و چاوشی خوانی در مسیر بلوار امام خمینی (ره) به سمت گلزار شهداء شهر گرگاب حرکت و پس از تجدید میثاق با شهداء و قرائت زیارت عاشورا از آن محل با دو ستگاه اتوبوس سفر زیارتی خود را جهت تعظیم شعائر اسلامی آغاز نمودند.

حسن حق شناس مسئول ثبت نام و مداح کاروان قبل از حرکت کاروان در خصوص برنامه های حرکت کاروان در مسیر کربلای معلی، بیان داشت: کاروان پیاده روی اربعین حسینی با هدف تعظیم شعائر دینی و مذهبی و زیارتی همراه با کسب معرفت و لمس بخشی از سختی های اسراء کربلا و احیاء سنت چاوشی خوانی و تجدید میثاق با امام و شهداء و قدر دانی از شهداء، از دو ماه قبل با برنامه ریزی‌های دقیق اقدام به ثبت نام افراد نمود.

مسئول ثبت نام کاروان اربعین حسینی افزود: این کاروان روز جمعه به استعداد 90 نفر با دو دستگاه اتوبوس از گلزار شهداء شهر گرگاب به مقصد کربلای معلی حرکت می نمایند.و مقرر است که این کاروان طی 18 روز به شرح زیر از عتبات عالیات زیارت و 300 کیلومتر پیاده روی داشته باشند. همچنین شش روز پیاده روی از منطقه دیوانیه، مرکز سلیمانیه عراق به سمت شهر شامیه و دو روز پیاده روی به سمت شهر کوفه و سپس به کاظمین و سامراء اعزام و پس از کوفه به سمت نجف پیاده روی و پس از اقامت سه روزه در نجف اشرف مجددا” طی سه روز پیاده روی از نجف اشرف به کربلای معلی حرکت نماید.

حق شناس افزود: کاروان پیاده روی اربعین حسینی 2 الی 3روز قبل از اربعین حسینی درکربلای معلی مستقر خواهدشد. که یک روز پس ازاربعین حسینی این کاروان به سمت ایران اسلامی حرکت خواهد کرد.

karevane920915.6 karevane920915.10 karevane920915.8

با تشکر از آقای مرتضی حق شناس به جهت تهیه و ارسال گزارش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.