۱۸:۴۵ - جمعه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

امام جمعه شهر گز:

ایستادگی و مقاومت مردم یمن رژیم سعودی را شکست داد

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر گز گفت: به حکم آیه قرآن و تهدیدهای نظامی دشمنان باید توان نظامی و دفاعی کشور مسیر پیشرفت را طی کند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی امام جمعه شهر گز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی، به سالروز حمله نظامی آمریکا به طبس که با عنایت خدا با شکست مواجه شد اشاره و گفت: علی رغم شکست توطئه های پی در پی آمریکار جنایتکار در طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی اما از این شکست ها عبرت نمی گیرد.

امام جمعه شهر گز به سالروز ولادت حضرت جوادالائمه علیه الاسلام اشاره کرد و افزود: امام جواد(ع) اولین امام خردسالی بود که پایه های امامت را استوار و خط وصایت و رهبری را حفظ نمود و شایستگی خود را برای امامت امت به اثبات رساند و بی کفایتی خلفای زمان خود را به مردم ثابت کرد و شیعیان را نسبت به فرقه های زیدیه و ضابطیه آگاه نموده و مسیر هدایت را هموار کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه دین اسلام با احکام و توصیه های دینی سلامت جسم انسانها را مورد توجه قرار داده چرا که انسان ها در سایه سلامت جسمانی به سلامت روحانی خواهند رسید.

خطیب نماز جمعه شهر گز بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان ارتش را در پنج محور مورد بررسی قرار داد و افزود: یکی از ابتکارات حضرت امام(ره)، پیام به مناسبت روز ارتش بود که علاوه بر جلوگیری از انحلال ارتش، همه نقشه ها را خنثی و موجب حفظ ارتشی شد که دارای بصیرت انقلابی و دینی است و در حالی که موازین و معیارها را رعایت می کند، پایبندی دینی نیز دارد.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: مقام معظم رهبری از همه دستگاه های مختلف کشور بویژه نیروهای مسلح خواست که علاوه بر آمادگی روحی و تقویت روحیه جهادی و مقاومت، توان دفاعی کشور را به چهار دلیل بالا ببرند.

وی علت ها را اینگونه برشمرد؛ بر اساس آیه شریفه قرآن که می فرماید: باید در برابر دشمنان همیشه آماده باشیم، وجود دشمنان جنایتکار و باسابقه که اگر توان خود را بالا نبریم دشمنان از هیچ جنایتی علیه ما کوتاهی نخواهند کرد، عدم وجود نظم عادلانه و ترتیب های لازم برای مقابله با زورگویان، چرا که سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر در حمله زورگویان به کشورها حقوق انسان ها و ملت ها را نادیده گرفته و تنها نظاره گر هستند و اینکه همیشه ظالمین بیشتر از مظلومین هستند و عده ای می خواهند که نظام سلطه حاکم باشد که اگر در چنین وضعی کشور توان نظامی خود را تقویت نکند به خودش ضربه زده است.

هاشمی خاطرنشان کرد به حکم آیه قرآن و تهدیدهای نظامی دشمنان باید توان نظامی و دفاعی کشور مسیر پیشرفت را طی کند.

خطیب نماز جمعه شهرگز به شکست مفتضحانه رژیم سعودی در برابر یمن اشاره و تصریح کرد: با پیش بینی مقام معظم رهبری و مقاومت مردم یمن، رژیم کودک کش سعودی پس از 27 روز شکست مفتضحانه ای در برابر مقاومت مردم یمن خورد.

هاشمی افزود: مقاومت مردم یمن دستاوردهای فراوانی به همراه داشت از جمله اینکه مقاومت ثابت کرد همیشه روحیه مقاومت، جهاد و شهادت طلبی و ایمان بر کفر و خون بر شمشیر همیشه پیروز است، پیروزی به دنبال هماهنگی، انسجام و اتحاد هر قوم و مذهبی، و هماهنگی ارتش و کمیته های مردمی و جهادی در پاکسازی مناطق آلوده به عناصر نفاق و قرار گرفتن بسیاری از ملت های مسلمان در برابر عربستان با اخراج سیاسیون وابسته به جبهه استکبار را از دیگر دستاوردهای مقاومت مردم یمن عنوان کرد.

امام جمعه شهر گز در خصوص کمبود مکان برای دفن اموات به شهردار این شهر پیشنهاد داد؛ نسبت به توسعه آرامستان شهر با طرح های جدید قبور دو یا سه طبقه اقدام و مورد توجه قرار دهد.

وی در پایان از خانواده ها بویژه زن و شوهرها خواست نسبت به هم محبت داشته و برای یکدیگر وقت بگذارند و با فاصله گرفتن از ماهواره از آسیب های جدی آن در امان باشند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.